اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هراس رئیس جمهوری آمریکا از پیروزی ایران

ریگان که از تضعیف تدریجی عراق در جنگ با ایران دچار هراس شده است دستور تهیه طرح های جدیدی را جهت تقویت عراق در جنگ با ایران به دستیارانش صادر کرده است.

هراس رئیس جمهوری آمریکا از پیروزی ایران

رخدادهای 24 فروردین 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای: بعد از مقام رهبری هیچ نهادی به اهمیت و حساسیت مجلس نیست و شرکت در انتخابات چنین مجلسی مهم است.

 

  • حرکت در مسیر قانون یکی از بارزترین مصادیق تقوای الهی است.

 

  • آحاد مردم، کاندیداها و طرفداران آنها در محدوده قانونی حرکت کنند.

 

  • آیت الله جنتی: هرکس آزاد است به افراد مورد نظر خود رای دهد و هیچ کس حق تحمیل نظر خود را بر دیگران ندارد.

 

  • وال استریت ژورنال:آمریکا تلاش تازه ای را برای حفظ صدام آغاز کرده است.

 

آیت الله خامنه ای: اگر مردم در صحنه نباشند این نظام معنا و مفهومی ندارد

نماز عبادی سیاسی این هفته تهران با حضور کم نظیر مردم در دانشگاه تهران و خیابان های اطراف به امامت آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان و امام جمعه تهران اقامه شد.

آیت الله خامنه ای در خطبه های این هفته تهران با اشاره به انتخابات روز یک شنبه هفته آینده گفت: واقعیت این است که اگر مردم در صحنه نباشند این نظام معنا و مفهومی ندارد جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه باید جمهوری باشد یعنی بر روی دوش آحاد مردم تکیه زده باشد همچنان که به معنای واقعی کلمه باید اسلامی باشد.

رئیس جمهور افزود: بعد از مقام رهبری هیچ نهادی در جمهوری اسلامی به اهمیت و حساسیت مجلس شورای اسلامی نیست و شما دارید انتخاب می کنید و با رایی که به صندوق می اندازید این مجلس با این اهمیت را تشکیل می دهید. مسئله رقم زدن سرنوشت این مملکت و این انقلاب است. و لذاست که همه باید  بگوش و مراقب باشید که هر گونه توطئه ای که از سوی ضد انقلاب برای برهم زدن محیط امن و آرم این انتخابات است را خنثی کنید.

امام جمعه تهران تاکید کرد: آحاد مردم، کاندیداها و طرفداران آنها در محدوده قانونی حرکت کنند. حرکت در مسیر قانون یکی از بارزترین مصادیق تقوی الهی است. امروز رعایت موازین و قوانین اداره کشور که به وسیله مسئولین جمهوری اسلامی انجام می گیرد بر همه افراد واجب است و رعایت موازین قانونی در حقیقت رعایت موازین شرعی است.(1)

 

آیت الله جنتی: همه اقشار ملت باید با هوشیاری کامل در صحنه انتخابات  حاضر شوند

نماز جمعه شهر مقدس قم با حضور پرشور مردم همچون هفته های گذشته در مدرسه امام صادق (ع) این شهر به امامت آیت الله جنتی امام جمعه موقت شهر قم برگزار شد.

آیت الله جنتی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: دنیا به این انتخابات چشم دوخته است لذا همانگونه که تا کنون ثابت کرده ایم بار دیگر نیز با حضور یکپارچه خود در صحنه انتخابات باید در عمل نشان دهیم که امت اسلام با مسائل چگونه برخورد می کند و همه اقشار ملت باید با اگاهی و هوشیاری کامل در صحنه حاضر شوند و کلیه کسانی  که واجد شرایط رای دادن  هستند در پای صندق ها حاضر شده و افراد مورد نظر خود را انتخاب کنند.

آیت الله جنتی با تاکید بر این اصل که همه افراد در محدوده قوانین و مقررات جمهوری اسلامی آزاد می باشند اظهار داشت: هیچ کس حق ندارد در محدوده مقررات و قوانین جمهوری اسلامی که مبتنی بر شرع مقدس اسلام است آزادی دیگران را سلب کند و در انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلام هم این امر دایر است و همه افراد و کاندیداها و طرفداران آنها می توانند در محدوده قانون برای راه یابی به مجلس فعالیت کنند.(2)

 

هراس ریگان از پیروزی ایران در جنگ

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در مقاله ای تحت عنوان «کاخ سفید از تضعیف عراق در جنگ با ایران بیم دارد» نوشت: ریگان که از تضعیف تدریجی عراق در جنگ با ایران دچار هراس شده است دستور تهیه طرح های جدیدی را جهت تقویت عراق در جنگ با ایران به دستیارانش صادر کرده است.

این روزنامه می افزاید: در پی این دستور مخفی که اخیرا به امضا رسیده دولت ریگان هیئت عالی رتبه ای را به کشورهای حوزه خلیج فارس اعزام داشته است. این هیئت که ریاست آن را ریچارد مورفی معاون وزیر خارجه آمریکا  بر عهده دارد و از عربستان، بحرین، مصر و عراق دیدن خواهد کرد مامور تهیه طرح های سفارش شده ریگان می باشد. به توصیه ریگان نقش وزارت خارجه آمریکا در تهیه طرح های جدید چاره اندیشی در مورد جلوگیری از سقوط صدام است. به نوشته وال استریت ژورنال این امر احتمالا از طریق متقاعد ساختن اردن و فرانسه به ارسال مقادیر بیشتر تسلیحات نظامی به عراق می تواند انجام بپذیرد. گفتنی است شاه حسین در همین راستا با سفر به بغداد با صدام رایزنی و گفت و گو کرد.(3)

منابع:

1. کیهان، 25 فروردین 63، ص 26
2. اطلاعات، 25 فروردین 63، ص 2
3. کیهان، 25 فروردین 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول