اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آرزوی دیرینه اسرائیل در لبنان

رژیم صهیونیستی به بهانه تضمین امنیت خود در صدد جداسازی جنوب لبنان از شمال سرزمین های تحت اشغال این رژیم است و سران این رژیم درباره لزوم انضمام جنوب لبنان و مستعمره کردن آن به توافق کامل رسیده‌اند.

آرزوی دیرینه اسرائیل در لبنان

رخدادهای 25 فروردین 63

چکیده:

  • مدیر کل انتخابات کشور: رای گیری از ساعت 7 صبح فردا به مدت 10 ساعت در سراسر کشور برگزار می شود.

 

  • سید احمد خمینی: امام فرمودند اگر مردم نسبت  به کاندیداها یا صلاحیت آنها شناختی ندارند می توانند به کاندیداهایی که افراد مورد اطمینان معرفی می کنند رای دهند.

 

  • آیت الله منتظری: شرکت در انتخابات یک وظیفه شرعی است و همه باید  در آن شرکت کنند.

 

  • مقتدایی: پاکسازی کانون وکلا به زودی زیر نظر شورای عالی قضایی آغاز می شود.

 

  • سوریه: رهبران اسرائیل در مورد انضمام جنوب لبنان به توافق رسیدند.

 

آغاز انتخابات مجلس دوم از 7 صبح فردا

مصطفی تهرانی مدیر کل انتخابات کشور در آستانه برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: رای گیری از ساعت 7 صبح فردا در تمام شعب اخذ رای سراسر کشور آغاز خواهد شد و حداقل به مدت 10 ساعت ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در صورت نیاز به تمدید ساعت رای گیری به تشخیص وزیر کشور مدت زمان رای گیری افزایش پیدا خواهد کرد. تهرانی افزود:اخذ رای در سراسر کشور فقط با شناسنامه صورت خواهد گرفت. مدیر کل انتخابات کشور همچنین با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد فعالیت تبلیغاتی کاندیداها از ساعت 24 شب گذشته تا پایان اخذ رای  ممنوع است. وی از تمامی مامورین انتظامی درخواست کرد متخلفین را جلب و تحویل مقامات قضایی دهند.

 محمد صادق حقیقت سخنگوی هیئت اجرایی انتخابات در تهران نیز گقت: با انصراف دو نفر دیگر از کاندیداها 150 نفر در لیست کاندیداتوری تهران باقی مانده اند.(1)

 

سید احمد خمینی: ملت به شایعات دشمن توجه نکنند

در آستانه برگزاری انتخابات دومین دوره مجلس شورای اسلامی حجت الاسلام سید احمد خمینی در مورد شایعاتی مبنی بر اینکه حضرت امام تنها فرموده اند «تنها می توانید افرادی که صلاحیت آنها را می شناسید رای دهید» اظهار داشت: دراین باره از حضرت امام سئوال شد ایشان فرمودند:«اگر ملت ما افرادی را می شناسند که صلاحیت نمایندگی دارند و لو هیچ کس آنها را معرفی نکرده باشد به آنان رای دهند ولی اگر نسبت به خود کاندیداها و یا صلاحیت آنها شناختی ندارند می توانند به کاندیداهایی که افراد مورد اطمینان معرفی می کنند رای دهند.

حجت الاسلام سید احمد خمینی اظهار امیدواری کرد که امت همیشه در صحنه به هیچ عنوان به شایعاتی که از سوی دشمنان منتشر می شود گوش ندهند.(2)

 

آیت الله منتظری: شرکت در انتخابات یک تکلیف شرعی است

 اعضای انجمن های اسلامی دانشجویان همدان و گروهی از رزمندگان که عازم جبهه های نبرد بودند عصر دیروز با آیت الله منتظری دیدار کردند.

آیت الله منتظری در این دیدار گفت: یکی از مسائل مهم برای ما امروز شرکت کردن همه افراد واجد شرایط قانونی در انتخابات است این معنا امروز یک وظیفه و تکلیف شرعی می باشد که باید به آن توجه داشت.

آیت الله منتظری افزود: همانگونه که امام فرمودند اگر انسان از افرادی که از روی حساب حرف می زنند تحقیق کرد و از گفته او اطمینان خاطر پیدا کرد می تواند به همین اطمینان خاطر اعتماد کند و به کاندیدای مورد نظر رای دهد.(3)

 

مقتدایی: هیئت عمومی کانون وکلا به زودی تشکیل می شود

حجت الاسلام مقتدایی سخنگوی شورای عالی قضایی در گفت و گویی ضمن تشریح عملکرد شورای عالی قضایی طی هفته گذشته گفت: هیئت عمومی کانون وکلا بزودی زیر نظر شورای عالی قضایی تشکیل می شود تا به مرور تصفیه امور این کانون که طبق مقررات نظام گذشته بود شکل پیدا کند.

وی با اشاره به عملکرد مطلوب دادگاه ها و دادسراهای انقلاب طی سال گذشته گفت: مراکز قضایی موظف هستند اگر گزارشی در مورد تخلفات احتمالی کاندیداها در امر انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی دریافت نمودند سریعا درباره آن اقدام مقتضی را به عمل آورند.(4)

 

جنگ لبنان 10 ساله شد

در حالی که جنگ داخلی لبنان دیروز وارد دهمین سال خود شد رادیوی دولتی سوریه از اهداف پلید رژیم صهیونیستی در لبنان پرده برداشت.

بر اساس این گزارش رژیم صهیونیستی به بهانه تضمین امنیت اسرائیل در صدد جداسازی جنوب لبنان از شمال این کشور است. رادیو دمشق تاکید کرد: کلیه رهبران اسرائیل در مورد لزوم انضمام جنوب لبنان و مستعمره ساختن این منطقه به توافق کامل رسیده اند همچنین بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه از بیروت زد و خورد ها در حومه جنوبی بیروت بین ارتش و طرفداران جنبش امل تمام شب گذشته ادامه داشت و در جریان این درگیری ها دست کم هفت تن کشته و 30 تن مجروح شدند.(5)

منابع:

1. اطلاعات، 25 فروردین 63، ص 2 و 15
2. جمهوری اسلامی، 25 فروردین 63، ص 12
3. اطلاعات، 25 فروردین 63، ص 3
4. جمهوری اسلامی، 25 فروردین 63، ص 12
5. کیهان، 25 فروردین 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول