اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

آمریکا ایران را به عملیات تروریستی تهدید کرد

همزمان با ابراز نگرانی رسمی مقامات کاخ سفید در مورد حمله قریب الوقوع ایران در جبهه های نبرد رئیس سازمان سیا نیز تهدید کرد آمریکا دست به اقدامات تروریستی در پاسخ به این نوع عملیات خواهد زد.

آمریکا ایران را به عملیات تروریستی تهدید کرد

رخدادهای 27 فروردین 63

چکیده:

  • نخستین نتایج شمارش آرای انتخابات سراسر کشور اعلام شد.

 

  • انتخابات در 25 شهر به دور دوم کشیده شد.

 

  • سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران: نتایج نهایی آراء ماخوذه تهران حداکثر 10 روزه اعلام می شود.

 

  • چهارمین کنگره نهج البلاغه با پیام امام خمینی و  سخنان رئیس جمهوری آغاز به کار کرد.

 

  • رئیس سازمان سیا ایران را تهدید به عملیات تلافی جویانه کرد.

 

شمارش اولیه آرای مجلس

شمارش آرا از ساعت 9 دیشب در کلیه حوزه های اخذ رای شروع شده و گزارش ها از سراسر کشور حاکیست کار شمارش آرا همچنان ادامه دارد و انتظار می رود که طی امشب و فردا شب نتایج رای گیری در بسیاری از شهرهای کوچک مشخص شود. بر اساس همین گزارش نتایج انتخابات در 64 شهر اعلام شده و تا کنون در 2 شهر نیز انتخابات به دور دوم کشیده شده است در شهر مقدس قم صادق خلخالی با 144 هزار رای به نمایندگی قم برگزیده شد و اسماعیلی و شرعی به ترتیب با  101 هزار و 88 هزار رای به دور دوم راه یافتند

محمد صادق حقیقت سخنگوی هیئت اجرایی حوزه انتخابیه تهران طی گفت و گویی استقبال گرم مردم تهران از انتخابات را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: شمارش آرای تهران بلافاصله بعد از خاتمه رای گیری آغاز شده و ما پیش بینی می کنیم طی 10 روز نتیجه نهایی آرای تهران را به اطلاع عموم برسانیم.

حقیقت افزود: تعدای از حوزه های سیار اخذ رای در مناطق 14 گانه و تعدادی هم در هیئت مرکزی مستقر بودند و با تقاضای مکرر امت شهید پرورمان این صندوق ها به بیمارستان ها، پادگان ها و آسایشگاه ها اعزام شدند.

 

پیام امام به چهارمین دوره کنگره جهانی نهج البلاغه

 چهارمین کنگره جهانی نهج البلاغه دیروز مصادف با میلاد با سعادت امیر المومنین علی (ع) در حسینه ارشاد گشایش یافت. در مراسم افتتاح که ریاست محترم جمهوری، جمعی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی و سفرای کشورهای اسلامی شرکت داشتند پیام امام خمینی خطاب به کنگره نهج البلاغه قرائت شد.

در بخشی از این پیام آمده است »امید آن می رود که دانشمندان و متفکران متعهد ابعاد مختلف عرفانی، فلسفی، اخلاقی، تربیتی، اجتماعی نظامی و فرهنگی و دیگر حسن ها را به مقدار میسور بیان فرمائید و این کتاب را به جوامع بشری معرفی نموده و عرضه دارید.

سپس آیت الله خامنه ای رئیس جمهور کشورمان به تشریح ابعاد مختلف نهج البلاغه پرداخت و گفت: امروز آشکارترین و روشن ترین حقایق اسلامی بوسیله بعضی از مدعیان اسلام در کشورهای اسلامی نادیده گرفته می شود امروز به مانند دوره امیر المومنین شعرها یکسان است اما جهت گیری ها مغایر یکدیگر امروز بیش از هر زمان دیگر به نهج البلاغه محتاج هستیم.

آیت الله خامنه ای افزود: باید از دیدگاه قوی و نافذ امام به واقعیت های جامعه و جهان نگریست و علاج را پیدا کرد و از فوری ترین وظایف ما پرداختن به نهج البلاغه و بازگشت بدان است.

 

آمریکا ایران را به عملیات تروریستی تهدید کرد

همزمان با ابراز نگرانی رسمی مقامات کاخ سفید در مورد حمله قریب الوقوع ایران در جبهه های نبرد با نیروهای عراق و اعزام هیئت های ویژه آمریکایی به اسرائیل، مصر، عربستان و بغداد برای دادن قوت قلب به سران مرتجع منطقه در قبال پیروزی های نظامی ایران رئیس سازمان سیا نیز تهدید کرد آمریکا دست به اقدامات تروریستی در پاسخ به این نوع عملیات خواهد زد.

خبرگزاری فرانسه از واشنگتن گزارش داد به گفته ویلیام کیسی رئیس سازمان سیا ایران از هیئت های سیاسی خود در خارج به عنوان پایگاه های حمایت از تروریسم استفاده می کند.

کیسی همچنین از یک ضد حمله احتمالی دیپلماتیک علیه تروریسم سخن گفت که هدف آن وضع تحریم های اقتصادی علیه کشورهای حامی تروریسم و قراردادن آنها در انزوای سیاسی است او از احتمال انجام اقدامات تروریستی علیه منافع کشورهای حامی تروریسم سخن به میان آورد و گفت: اگر قرار باشد از این اقدامات به عنوان اقدامات بازدارنده استفاده شود کشورهای حامی تروریسم باید بدانند که اقدامات تلافی جویانه با سرعت و  قاطعیت علیه آنها اجرا خواهد شد.

منابع:

1. کیهان، 27 فروردین 63، ص 2
2. اطلاعات، 27 فروردین 63، ص 1
3. اطلاعات، 27 فروردین 63، ص 3    
4. کیهان، 27 فروردین 63، ص 28

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول