اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

دیدار روسای کشورهای سوریه و لبنان

بر اساس گزارش خبرگزاری ها امین جمیل رئیس رژیم لبنان فردا برای گفت و گو با حافظ اسد رئیس جمهور سوریه به دمشق می رود.

دیدار روسای کشورهای سوریه و لبنان

رخدادهای 29 فروردین 63

چکیده:

  • نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی در بیش از 160 حوزه اعلام شد.

 

  • تعداد منتخبان در دور اول از مرز 100 نفر گذشت.

 

  • انتخابات تا امروز در 80 شهر به دور دوم کشیده شد.

 

  • مراسم روز ارتش با شکوه فراوان و همزمان با سراسر کشور در میدان آزادی برگزار شد.

 

  • هاشمی: ارتش جمهوری اسلامی امروز به خاری در چشم استکبار جهانی تبدیل شده است.

 

  • جمیل و اسد فردا در دمشق با هم گفت و گو می کنند.

 

شمارش آرا همچنان ادامه دارد

با گذشت 3 روز از آغاز شمارش آراء کاندیداهای دوره دوم مجلس شورای اسلامی نتایج بیش از 160 حوزه اعلام شد.

 بر اساس آخرین گزارش های رسیده تا صبح امروز شمار کاندیداهایی که به مجلس راه یافته اند از مرز 100 تن گذشته و انتخابات در بیش از 80 حوزه به دور دوم کشیده شده است. مصطفی تهرانی سرپرست ستاد انتخابات کشور نیز درباره شمارش آراء در حوزه انتخابیه تهران گفت: امروز اولین نتایج به دست آمده از شمارش آراء انتخابات تهران بعد از بررسی مجدد اعلام می شود و قرار بر این نیست که آرای انتخابات تهران به صورت یکجا و کلی اعلام شود. وی افزود وزارت کشور آماده است هر حوزه ای که انتخابات به مرحله دوم کشیده است را نیز به انجام برساند.(1)

 

 برگزاری مراسم باشکوه روز ارتش در تهران

مراسم باشکوه روز ارتش با حضور جمعی از مقامات کشوری و لشکری و گروه زیادی از پرسنل نیروهای سه گانه ارتش و همچنین برادران سپاه پاسداران و کمیته ها و بسیج مستضعفین صبح امروز در میدان آزادی و با حضور رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع برگزار شد.

در این مراسم یگان های مختلف ارتش از مقابل قرآن کریم و تمثال امام امت رژه رفتند سپس برادران چترباز با فرود از چند فروند هلیکوپتر ارتش جمهوری اسلامی ایران عملیات نمایشی را برای جمعیت حاضر به نمایش گذاشتند. در این مراسم سرتیپ ظهیر نژاد رئیس ستاد مشترک ارتش جمهوری اسلامی سخنرانی کرد و نمونه های مختلفی از سلاح هایی که از قوای دشمن رو به زوال بعثی به غنیمت گرفته شده به نمایش  گذاشته شد.

همچنین تیمسار ظهیر نژاد رئیس ستاد مشترک ارتش به مناسبت روز ارتش طی مصاحبه ای با خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتش در دوران انقلاب اصالت خود را بازیافت و وفاداری خود را به قرآن و اسلام اثبات کرد.

وی افزود: رزم بی امان برادران ارتشی با عناصر مزدور داخلی و خارجی در طول مدت جنگ تحمیلی که در این راه حتی برای نثار جان از یکدیگر سبقت می گرفتند همگی حاکی از تحول عظیمی در ارتش بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است.(2)

 

هاشمی: ارتش امروز به خاری در چشم دشمنان تبدیل شده است

مجلس شورای اسلامی صبح امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی تشکیل جلسه علنی داد.

آقای هاشمی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روز ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ارتشی که استکبار جهانی و رژیم شاه به او چشم دوخته بودند که پاسدار منافع ارتجاع در منطقه باشد امروز تبدیل به پاسدار اسلام و پاسدار منافع محرومین و خاری در چشم استکبار جهانی و مخصوصا آمریکا و عمالش و همچنین امیدی برای محرومان و مستضعفان شده است و انشاالله وسیله ای باشد برای آزادی بیت المقدس و طرد صهیونیسم از منطقه و نجات مردم و محرومان در منطقه.(3)

 

جمیل و اسد فردا در دمشق ملاقات می کنند

بر اساس گزارش خبرگزاری ها امین جمیل رئیس رژیم لبنان فردا برای گفت و گو با حافظ اسد رئیس جمهور سوریه به دمشق می رود.

 تاریخ این ملاقات در یک مکالمه تلفنی که بین خدام و جمیل انجام شد تعیین شده است این ملاقات قرار بود دو هفته پیش صورت بگیرد اما درگیری های لبنان زمان انجام آن را به تعویق انداخت. جمیل قرار است به زودی از کشورهای تونس و عربستان نیز دیدن کند.

یک منبع آگاه نیز گفت کمیته چهار جانبه مرکب از یک نماینده ارتش لبنان و نمایندگان شبه نظامی شیعی دروزی و مسیحی امروز تشکیل جلسه می دهند تا تاریخ اجرای عدم درگیری ها را مشخص کند. شورای امنیت نیز همزمان امروز قرار است به منظور گفت و گو پیرامون ادامه حضور نیروهای صلح سازمان ملل در لبنان تشکیل جلسه دهد آخرین دوره 6 ماهه اقامت نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در لبنان فردا به پایان می رسد و دولت لبنان خواستار تمدید ماموریت این نیروها شده است.(4)

منابع:

1. کیهان، 29 فروردین 63، ص 2
2. اطلاعات، 29 فروردین 63، ص 2
3. اطلاعات، 29 فروردین 63، ص 2
4. کیهان، 29 فروردین 63، ص 24

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول