اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیر زندان مرکزی تبریز :

بازگشت به زندگی درپای چوبه دار/ 66 اعدامی از چوبه دار در زندان تبریز نجات یافتند

مدیر زندان مرکزی تبریز گفت: درآغازین روزهای بهار96 و همزمان با ولادت حضرت علی (ع) یکی از مددجویان  زندان مرکزی تبریز که محکوم به قصاص بود با گذشت اولیا دم  در پای چوبه دار به زندگی بازگشت.

بازگشت به زندگی درپای چوبه دار/ 66 اعدامی از چوبه دار در زندان تبریز نجات یافتند

علی استادی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: گفت: این اتفاق خوشایند و این محکوم به قصاص با مداخله و پیگیری های مکرر و با گذشت اولیا دم در آغازین لحظات بهار 96 در پای چوبه دار به زندگی بازگشت.

وی افزود : این مددجو که از سال 1390 به مدت 6 سال بود در زندان بسر می‌برد طی پیگیری مداوم و رایزنی‌های به عمل آمده از زمان صدورحکم قصاص و مذاکرات سازنده مسوولان زندان و اعزام مکرر اکیپ و سفیران صلح زندان تبریز به محل سکونت اولیاء دم که در یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان سکونت داشتند تا اینکه با اعزام مجدد در اسفند 95 و درطول ایام تعطیلات عید نوروز اولیاء دم شامل 3 نفرشاکی از جمله  فرزند و والدین مقتول در پرونده مذکور بودند رضایت قطعی خود را اعلام کردند و منجر به صلح و سازش گردید.

استادی ادامه داد: این موفقیت باعث دلگرمی مسوولان و سفیران صلح زندان تبریز گردید و در آستانه اجرای حکم قصاص از مرگ نجات یافته و به زندگی باز گشت.

مدیر زندان مرکزی تبریز درخصوص آمار قصاص‌های منجربه گذشت گفت: قصاص حق مسلم اولیاء دم است که شرع مقدس استفاده و عدم اجرای حق قصاص را در اختیار این خانواده‌ها قرار داده است.

وی افزود: آموزه‌های دینی ما به ترویج فرهنگ عفو، گذشت و آثار آن تاکید فراوان کرده تا جایی که امیرالمومنین حضرت علی (ع) در حدیثی فرموده‌اند:لذتی که در بخشش وجود دارد در انتقام نیست.    

مدیر زندان مرکزی تبریز ادامه داد: خوشبختانه از سال 1392 تا کنون در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر کاهش جمعیت کیفری و سیاست حبس زدایی کماکان برای رفع مشکلات زندانیان با کمک مسئولان دستگاه قضایی خصوصأ حمایت‌های بی‌دریغ حضرت حجت الاسلام والمسلین مظفری رئیس کل دادگستری و خلیل الهی، دادستان مرکز استان  و آقای جمشیدی  مدیر کل زندان  همچنین حسن نیت و ازخود گذشتگی و بخشش اولیای دم موفق به اخذ رضایت برای 66 محکوم به قصاص شده ایم که در آغازین روزهای  بهار 96 این اولین  زندانی محکوم به قصاص است که توسط اکیپ اخذ رضایت و سفیران صلح زندان، با بخشش و رضایت  اولیاءدم به زندگی باز می گردد.
                                                                 
استادی خاطر نشان کرد: قصاص حق الناس است و خانواده‌های اولیاء دم این حق را دارند که مطالبه قصاص کنند، در عین حال تلاش همکاران ما در اکیپ اخذ رضایت و پیگیری‌های مکرر آنان این است که تا حد امکان بخشش را جایگزین قصاص کنند.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول