اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

واکنش تند «حامد کرزی» به پرتاب بزرگترین بمب غیراتمی آمریکا در افغانستان

رئیس جمهور پیشین افغانستان در واکنش به پرتاپ بزرگترین بمب غیراتمی آمریکا به افغانستان گفت: این جنگ علیه تروریسم نیست و ما آمریکا را متوقف کنیم.

واکنش تند «حامد کرزی» به پرتاب بزرگترین بمب غیراتمی آمریکا در افغانستان

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در عملیاتی علیه داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

این بمب، که به آن لقب «مادر تمام بمب‌ها» داده‌اند، به گفته پنتاگون برای تخریب غارها و تونل‌هایی استفاده شده است که نیروهای داعش در آنها پنهان شده بودند. این بمب حاوی 11 تن تی‌ان‌تی است و در سال 2003 آزمایش‌ شد.

« حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین افغانستان در صفحه توییتر خود با اشاره به کاربرد بزرگترین بمب غیر اتمی آمریکا در افغانستان، این اقدام را به شدت محکوم کرد و از افغانستانی ها خواست تا جلوی آمریکا را بگیرند.

وی ساعاتی پیش در 3 توییت، اقدام آمریکا در پرتاپ بزرگترین بمب غیر اتمی جهان مشهور به «مادر بمب‌ها» را به شدت محکوم کرد و نوشت: این جنگ علیه تروریسم نیست؛ سوء استفاده از کشور ما برای آزمایش تسلیحات جدید و خطرناک است.

کرزی در ادامه نوشت: ما افغانستانی‌ها باید آمریکا را متوقف کنیم.

همچنین دفتر حامد کرزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور پیشین افغانستان این حمله را جنگ علیه تروریسم نمی‌داند بلکه آن بهانه‌ای براى استفاده از خاک افغانستان بعنوان آزمایشگاه تسلیحات جدید کشتار جمعی آمریکا است.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول