اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

برقراری آتش‌بس ۳ روزه در جنوب لیبی

منابع لیبیابی از برقراری آتش‌بس سه روزه بین نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی لیبی و نیروهای خلیفه حفتر در جنوب این کشور خبر دادند.

برقراری آتش‌بس ۳ روزه در جنوب لیبی

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، هیأتی از امازیغ‌های (بربرهای) لیبی به توافقی برای برقراری آتش‌بس بین نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی و نیروهای خلیفه حفتر دست یافتند.

«هشام ابوشکیوات» عضو هیأت امازیغی‌های لیبی گفت که این هیأت روز جمعه در تلاش برای دستیابی به راه‌حل مسائل منطقه جنوب کشور و توقف جنگ، به منطقه تمنهنت در جنوب رفت.

بنابر گزارش خبرگزاری آناتولی، ابوشکیوات افزود که این دیدارها مثبت بود و نتایجی نیز از این دیدارها حاصل شد که از جمله آن توافق مربوط به برقراری آتش‌بس فوری به مدت سه روز است.

«فایز السراج» رئیس شورای ریاستی دولت الوفاق نیز روز شنبه از جامعه جهانی خواست تا برای پایان دادن به اوضاع جنوب کشور که تمامی دستاوردهای این شورا از طریق آشتی ملی و تحقق ثبات را در معرض خطر قرار داده است، دست به اقدام فوری بزند.

وی خواستار پایان درگیری‌ها و پرهیز از هر گونه اقدامات تحریک‌آمیز شد زیرا این درگیری‌ها ارتباطی به مبارزه با تروریسم ندارد بلکه به نابسامانی اوضاع در کشور منجر می‌شود.

السراج افزود که 5 کشور عضو دائم شورای امنیت چند روز پیش در بیانیه‌ای از تصمیم خود برای توقف فوری عملیات‌ها در جنوب و حمایت از توافقنامه سیاسی مربوط به سال 2015 به منظور کاهش درد و رنج ملت لیبی خبر دادند اما این طرف‌ها همچنان به بمباران و تشدید درگیری‌ها ادامه می‌دهند.

شنبه گذشته وزارت دفاع دولت وفاق ملی از تشکیل اتاق مشترک متشکل از چندین گردان وابسته به شورای ریاستی برای آزادسازی پایگاه هوایی «براک» واقع در 60 کیلومتری شمال سبها که تحت سیطره نیروهای حفتر قرار دارد، خبر داد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول