اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی خبر داد

ضرورت احیای ظرفیت های محلی روستاها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی از ضرورت احیای ظرفیت های محلی روستاها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال خبر داد.

ضرورت احیای ظرفیت های محلی روستاها برای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مرتضی آبدار ظهر امروز در نشست نمایندگان حوزه‌های تخصصی طرح ضربتی تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور که با حضور هیئت نمایندگان اعزامی سازمان میراث فرهنگی کشور که برای اجرای طرح ضربتی تولید و اشتغال در ۷۳ روستای منتخب سراسر کشور، به تبریز نیز سفر کرده‌اند، اظهار داشت: این هیئت در زمان اقامت خود در آذربایجان ‌شرقی، از روستای اشتبین و روستای زنوزق و روستای کندوان بازدید خواهند کرد و به بررسی ظرفیت‌ها و پایش این روستاها در حوزه اشتغال و زیرساخت‌های مرتبط با حوزه مأموریت‌های سه‌‌گانه سازمان، همچنین ظرفیت‌های صنایع‌دستی هر روستا، خواهند پرداخت.

وی با اشاره به اینکه در بررسی روستاها به حوزه گردشگری و میراث فرهنگی مناطق معرفی شده توجه خاصی خواهد شد، افزود: در این حوزه‌ها، تمام نقاط جاذب گردشگر و همچنین مواریث فرهنگی شناسایی خواهد شد و اعتبار لازم جهت تقویت جاذبه‌های گردشگری، احیا و مرمت و حفاظت از مواریث فرهنگی، تخصیص خواهد یافت.

آبدار تاکید کرد: از مهم‌ترین اقداماتی که در این طرح اجرا خواهد شد، معرفی و شناسایی صنایع دستی مختص آن منطقه است، در این طرح برای تخصیص اعتبار جهت تقویت رشته‌های صنایع‌دستی موجود و احیای رشته‌های فراموش‌شده، تمهیدات لازم انجام می پذیرد تا با ایجاد اشتغال در روستاها به رونق اقتصادی آن کمک کند.

وی بر اهمیت فرهنگ سازی با استفاده از ظرفیت سمن‌ها تاکید کرد و گفت: سمن ها پشتیبان فضای عمومی میراث فرهنگی هستند و با حضور مداوم و مستمر همواره گام‌های موثر در حفظ و پشتیبانی از میراث فرهنگی این استان برداشته اند. این نهادهای مردمی در تلاش هستند تا با فرهنگ سازی لازم، سبقه تاریخی و فرهنگی غنی استان را با مشارکت مردم احیا و حفظ کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به توسعه روستاگردی و بوم گردی، اظهار داشت: در توسعه روستاگردی و بوم گردی باید تمامی ضوابط و ساختار زیست محیطی محل رعایت شود و این مسئله در استان نیاز به اقدامات اساسی دارد که در این راستا  برنامه هایی نیز در حال تدوین و اجراست.

وی ادامه داد: در روستاهای هدف گردشگری و دارای ارزش تاریخی، بر روی مسائل سرمایه گذاری و رونق گردشگری و ترویج صنایع دستی  افزایش اشتغال تمرکز شده و برنامه ویژه ای برای این روستاها با همکاری فرمانداری و دهیاری‌ها در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول