اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

فرماندار سلماس خبر داد

انجام اقدامات لازم در سلماس برای جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه

فرماندار سلماس از انجام اقدامات لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه در این شهرستان خبر داد.

انجام اقدامات لازم در سلماس برای جلوگیری از وقوع حوادث غیرمترقبه

مسعود حاج علیلو امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلماس ضمن عرض تسلیت و ابراز همدردی با خانواده‌های جانباختگان در حادثه سیل آذربایجان، اظهار داشت: به منظور جمع‌آوری آب‌های سطحی و جلوگیری از بروز حوادث غیرمترقبه، مسیل‌ها پاکسازی شده است.

وی گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های به عمل آمده از سوی مدیریت بحران سلماس در زمینه ذوب شدن برف‌ها و بارش‌های بهاری، در طرح آبرسانی به دریاچه ارومیه خطاهای احتمالی وقوع سیل و حوادث غیرمترقبه در مسیر رودخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی افزود: بستر رودخانه‌های زولا، دریک و دیرعلی سلماس پاکسازی شده و مسیل‌های احتمالی پیش‌بینی و تدابیر لازم اتخاذ شده است؛ با تشکیل یک تیم کارشناسی در این زمینه برای جلوگیری از تهدیدات بارشی و وقوع سیل در سطح شهرستان یک مسیل شناسایی شد که براساس اطلاعات به دست آمده و الزام به بررسی دقیق‌تر تمهیداتی در این مورد اندیشیده شود.

حاج علیلو بیان کرد:طبق اطلاعات به دست آمده برخی اراضی شرقی سلماس در منطقه لکستان، خصوصا در منطقه‌ای از روستای صدقیان که تاسیسات پست برق نیز در آن منطقه قرار گرفته است مورد تهدید است.
وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های قبل از سوی مدیریت بحران مسیل منتهی به "قوروچای" در منطقه لکستان تغییر مسیر داده شد و برای حل این مشکل تصمیماتی از سوی کارشناسان در جهت تغییر و بازگشت به حالت اولیه این مسیل اتخاذ خواهد شد تا در آینده در صورت وقوع سیل شاهد حوادث و خسارت به تاسیسات و اراضی این منطقه نباشیم.

فرماندار سلماس با اشاره به برداشت شن و ماسه از بستر رودخانه‌ها، گفت: اگر برداشت شن و ماسه با اصول فنی مناسب و نیز مدیریت صحیح صورت گیرد تبعات منفی به حداقل رسیده و پایداری آبراه و بستر رودخانه‌ها را سبب می‌شود.

وی تصریح کرد: با برنامه‌ریزی اصولی، مدیریت صحیح، شناسایی مناطق پرخطر و خصوصا رعایت حریم رودخانه‌ها می‌توان از بروز اتفاقات ناگوار و خسارت‌های جانی و مالی تا حدودی پیشگیری کرد و از پیکره محیط زیست نگهداری کرد.

حاج علیلو اضافه کرد: از مردم درخواست می‌شود به اخطارهای سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بروز سیل و بارندگی توجه ویژه کرده و از قرار گرفتن خصوصا برای تفریح و کنجکاوی در مسیرهای مستعد خطر سیل و رانش زمین اجتناب کنند.

انتهای پیام/1021/2/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول