اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

سرپرست هیئت نمایندگان طرح تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور:

فضا برای ارتقای مشاغل بومی و صنایع دستی در روستاهای شاخص آذربایجان شرقی مهیاست

سرپرست هیئت نمایندگان طرح تولید و اشتغال سازمان میراث فرهنگی کشور با اشاره به وجود صنایع دستی شاخص و اقلیم مناسب در روستاهای شاخص آذربایجان شرقی عرصه را برای ارتقای مشاغل بومی و صنایع دستی مطلوب ارزیابی کرد.

فضا برای ارتقای مشاغل بومی و صنایع دستی در روستاهای شاخص آذربایجان شرقی مهیاست

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی هادی بنایی در بازدید از روستاهای پلکانی زنوزق و اشتبین اظهار داشت: روستای زنوزق با بهره مندی از هنر جوراب بافی سنتی و نیز همجواری با معدن کائولن از پتانسیل کم نظیری برای ایجاد اشتغال در صنایع دستی برخودار است.

وی گفت: با توجه به اقلیم مناسب روستای زنوزق، ایجاد اقامتگاه های بوم گردی می تواند اقبال گردشگران و نیز اشتغال مردم منطقه در حوزه گردشگری را فراهم آورد.

بنایی در بازدید از روستای اشتبین با اشاره به فرهنگ و پیشینه ارزشمند این روستای تاریخی گفت: زیبایی وصف ناپذیر این روستا و وجود مقبره عارف نامدار حکیم ابوالقاسم نباتی به خودی خود دو موهبت برای آن به حساب می آید که باید بیشترین استفاده از آنها به عمل آید.

سرپرست هیئت نمایندگان سازمان میراث فرهنگی کشور گفت: هنر قالیبافی در این روستا رواج دارد اما باید برای بازاریابی و فروش آن تمهیداتی اندیشیده شود تا فعالین این هنر صنعت شاهد درآمدزایی بیشتری باشند.

وی گفت: با توجه به طبیعت بکر و استقبال گردشگران از حضور در این منطقه باید برای ایجاد زیرساختهای بوم گردی در روستای اشتبین اقداماتی صورت پذیرد.

انتهای پیام/60002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول