اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

در نشست سخنگوی وزارت بهداشت مطرح شد/1

بدهی 9 هزار میلیارد تومانی دولت به نظام سلامت

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای سازمان تأمین اجتماعی 5738 میلیارد تومان اسناد ارسال کردیم که یک هزار و 607 میلیارد تومان آن را دریافت کردیم و 4130 میلیارد را دریافت نکرده‌ایم که به طور کلی از مجموع اسناد ارائه شده به 4 سازمان بیمه‌گر اصلی 5017 میلیارد تومان گرفته‌ایم و 9091 میلیارد تومان را دریافت نکرده‌ایم.

بدهی 9 هزار میلیارد تومانی دولت به نظام سلامت

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، ایرج حریرچی در نشست خبری در ارتباط با مرگ ناگهانی عارف لرستانی بازیگر سینما و تلویزیون، اظهار داشت: هر هنرمند، مسئول و فرد عادی که فوت کند ما در بیمارستان کمیته مرگ و میر داریم و این مسأله بررسی می‌شود. 

وی افزود: هیچ فردی دفن نمی‌شود مگر علت فوت را پزشک تشخیص داده و گواهی فوت برای آن صادر شود لذا در بیمارستان اگر فردی فوت کند پزشک معالج علت را گزارش می‌دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت، ادامه داد: گاهی علت فوت مشخص نیست و در این مواقع آیین‌نامه‌های خاص وجود دارد همچنین اگر فردی 24 ساعت بعد از مراجعه به بیمارستان فوت کند پرونده باید به پزشکی قانونی ارجاع داده شود لذا مأمور پزشکی قانونی اقدامات لازم را جهت بررسی علت فوت در محل یا در سازمان پزشک قانونی انجام می‌دهد. 

حریرچی اضافه کرد: در پزشکی قانونی آزمایش‌های مربوطه همچون سم‌شناسی بر روی جسد صورت گرفته تا علت فوت مشخص شود. همچنین باید توجه داشت که الزاماً همیشه بیماری شناخته شده سبب مرگ فرد نمی‌شود و مرگ‌های ناگهانی ناشی از سکته قلبی، مغزی، پارگی عروق بزرگ و انسداد عروق وجود دارد که همه این موارد از طریق کالبدشکافی مشخص می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه مرگ ناگهانی تنها آمار اندکی از مرگ‌ها را به خود اختصاص می‌دهد، عنوان کرد: برای مرحوم لرستانی نیز این اقدامات توسط مراجع مربوطه انجام می‌گیرد که اعلام نظر پزشک قانونی زمان‌بر است ولی نهایت علت فوت مشخص خواهد شد که هر عاملی که وجود داشته باشد توسط مراجع قانونی توضیح داده می‌شود.

وی گفت: البته باید توجه داشت زمانی که فردی فوت می‌کند به دلیل شرایط استرس برای خانواده و دوستان نزدیک او ممکن است مسائلی همچون قصور پزشکی مطرح شود و متأسفانه امروزه هر کسی فوت می‌کند رسانه‌ها و برخی در فضای مجازی فوراً قصور پزشکی را مطرح کرده که این مسأله برای رسانه‌ها از لحاظ قانونی قابل پیگیری است.

در ادامه سخنگوی وزارت بهداشت در ارتباط با طرح تحول نظام سلامت، گفت: قطعاً نه مسئولین ‌آینده تمایل خواهند داشت دستاوردهای طرح تحول از بین رود و نه مردم اجازه خواهند داد چنین اتفاقی رخ دهد.

وی گفت: کاندیداهای ریاست جمهوری نیز مواضعشان را باید در مورد سلامت مردم مشخص کنند و اعلام دارند که آیا بخش سلامت را به بخش خصوصی واگذار کرده و یا توجه به این حوزه را همچون درس بدون ته می‌دانند لذا کاندیداها باید عنوان کنند که توجه به موضوع سلامت مردم اولویت چندمشان خواهد بود. 

حریرچی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بدهی وزارت بهداشت به سازمان‌های بیمه‌گر و یا بدهی سازمان‌های بیمه‌گر به وزارت بهداشت را چه می‌داند، گفت: ما به عنوان ارائه‌کننده خدمت به بیمه‌ها بدهی مستقیمی نداریم البته برخی از شرکت‌های دارو و تجهیزات در ذیل شرکت‌های بیمه‌ای بوده که برخی از بدهی‌ها در این زمینه وجود دارد و نسبت به بدهی به سایر شرکت‌های دارویی چندان نیست.

وی گفت: از ابتدای سال 95 تا انتهای این سال 7377 میلیارد تومان سند مربوط به بیمه سلامت را ارسال کردیم که موفق شدیم 2995 میلیارد تومان آن را دریافت کنیم و مابه‌التفاوت این میزان حدود 4300 میلیارد تومان است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: برای سازمان تأمین اجتماعی نیز 5738 میلیارد تومان اسناد ارسال کردیم که یک هزار و 607 میلیارد تومان آن را دریافت کردیم و 4130 میلیارد را دریافت نکرده‌ایم. مقداری بدهی نیز در ارتباط با بدهی نیروهای مسلح و کمیته امداد نیز وجود دارد که به طور کلی از مجموع اسناد ارائه شده به 4 سازمان بیمه‌گر اصلی 5017 میلیارد تومان گرفته‌ایم و 9091 میلیارد تومان را دریافت نکرده‌ایم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول