اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

هنر و رسانه  /  سینما و تئاتر

کیومرث مرادی به فارس خبر داد

همکاری تئاتر باران با تئاتر پوتلج/ برگزاری دومین ورک شاپ بین‌المللی بازیگری و کارگردانی در جشنواره تئاتر ایتالیا

کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه گفت: تئاتر باران به عنوان نخستین نماینده تئاتر خصوصی کشور، در جشنواره بینافرهنگی تئاتر ایتالیا 2017، با همکاری تئاتر پوتلج، ورک‌شاپ بازیگری و کارگردانی برگزار خواهد کرد.

همکاری تئاتر باران با تئاتر پوتلج/ برگزاری دومین ورک شاپ بین‌المللی بازیگری و کارگردانی در جشنواره تئاتر ایتالیا

کیومرث مرادی کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار تئاتر فارس گفت: کمپانی تئاتر باران با همکاری گروه تئاتر بین‌المللی پوتلج از یکم تا سیزدهم تیرماه، دومین ورک‌شاپ بین‌المللی بازیگری و کارگردانی را در جشنواره «بینافرهنگی و آزمایشگاهی تئاتر ایتالیا 2017» در ایتالیا برگزار می‌کند.

مدیر بخش آموزش و بین الملل کمپانی تئاتر باران در همین زمینه از اجرا و کارگاه آموزشی کمپانی تئاتر پوتلچ ایتالیا و یک گروه از کشور ژاپن در ایران هم خبر داد.

این کارگردان تئاتر و استاد دانشگاه گفت: سال 95 قراردادی را میان کمپانی تئاتر باران و کمپانی پوتلج برقرار کردم که براساس آن، قرار شد ارتباط‌های فرهنگی میان ایران و ایتالیا آغاز شود. فکر می‌کنم با این قرارداد برای اولین‌بار یک تئاتر خصوصی در ایران دست به چنین کاری زده و به نظرم این بی‌سابقه‌ترین حضور بین‌المللی تئاتر خصوصی ایران است.

وی در همین زمینه افزود: به زودی تعدادی از هنرجویان و دانشجویان تئاتر در «جشنواره میان فرهنگی و آزمایشگاهی تئاتر ایتالیا» که طی همکاری کمپانی تئاتر باران و گروه تئاتر بین‌المللی پوتلچ (Teatro Polach) برگزار می‌شود، شرکت می کنند و طی همین همکاری از این گروه برای اجرای دو نمایش در ایران دعوت کردم و نمایش «ساکورا» نیز از کشور ژاپن برای این جشنواره بینافرهنگی به ایران دعوت شده است.

کارگردان نمایش «شکلک» در همین زمینه تصریح کرد: نخستین دوره این برنامه، سال گذشته اتفاق افتاد و ما توانستیم 9 دانشجو را به این سفر ببریم. بسیار سفر پرباری بود. من به‌صورت هم‌زمان نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» که در ایران با بازیگران ایرانی و در آمریکا با بازیگران آمریکایی اجرا کرده‌ام را به این دوره از جشنواره بردم.

مرادی افزود: آنها قرار است 2 اردیبهشت وارد ایران شوند و به مدت 10 روز در تئاتر باران علاوه بر اجرای نمایش ورک شاپ‌های آموزشی پیشرفته برگزار خواهند کرد. همچنان کارگاه های آموزشی بازیگری و کارگردانی را در دو موسسه کارنامه و باران دارم.

مرادی در پایان گفت: هدفم از این کلاس‌ها ارائه آخرین متدها و روش‌های بازیگری و کارگردانی است. در کلاس های کارگردانی‌ام آثار کارگردان‌های بزرگ دنیا را با هنرجویان مرور و درباره جدیدترین شیوه های کارگردانی صحبت می‌کنیم، امیدوارم این کلاس ها کمکی برای هنرجویان باشد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول