اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان جنوبی

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات :

میزان سرمایه‌گذاری در خدمات ارتباطی در کشور امسال به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جمعیت ایرا ن نسبت به جهان یک درصد است و ایران باید بتواند در حوزه ICT نیز این یک درصد را کسب کند، گفت: میزان سرمایه‌گذاری در خدمات ارتباطی در سطح کشور امسال به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.

میزان سرمایه‌گذاری در خدمات ارتباطی در کشور امسال به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی اصغر عمیدیان دقایقی پیش در کنفرانس فرصت‌ها و محدویت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت خراسان جنوبی اظهار داشت: فرصت سرمایه‌گذاری در بخش ‌ICT از جمله بخش‌های است که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری است.

وی تصریح کرد: هزینه اشتغال پایین و نیروی انسانی از جمله مزایای فناوری ICT است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: خراسان جنوبی که در صدور علم و دانش در سطح کشور زبانزد است می‌تواند در این حوزه نیز موفق عمل کند.

عمیدیان با بیان اینکه  ICT می‌تواند به عنوان یک قدرت در نظر گرفته شود، گفت: روند تکامل صنعت  ICT در پنج موج اتفاق می‌افتد که یکی از این امواج اینترنت اشیا است که در موج  پنج با هم پرداخته می‌شوند.

وی با اشاره به مدت سرمایه‌گذاری در صنایع مختلف و کاربرد فناوری  ICT  در این صنایع گفت: در بخش کشاورزی کاربرد فناوری می‌تواند سبب اصلاح نظام کشت، افزایش بهره‌وری و درآمد و کاهش نیروی کار انسانی شود همچنین در بخش خدمات نیز کاربرد فناوری سبب اصلاح نظام خدمات، کسب و کارهای نو، افزایش بهره‌وری و درآمد و افزایش فرصت‌های شغلی می‌شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه جمعیت ایرا ن نسبت به جهان یک درصد است، تصریح کرد: ایران باید بتواند در حوزه  ICT نیز این یک درصد را کسب کند.

عمیدیان گفت: میزان سرمایه‌گذاری در خدمات ارتباطی در سطح کشور امسال به 40 هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی با بیان اینکه  در سال ٩٢ تعداد ۵٠٠ هزار کاربر که فضای حقیقی را به فضای مجازی برای کسب و کار تبدیل کرده‌اند در سطح کشور وجود داشته است، تصریح کرد: در سال ٩۵ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی امروز این رقم به ٣٣ میلیون کاربر افزایش یافته که می‌توانند ایجاد کننده یک خدمت دیجیتالی باشند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور به ١٠١ درصد رسیده به طوری که بیش‌از جمعیت سیم کارت در دست مردم ایران است.

وی با بیان اینکه باید هر روز فضای واقعی را بیشتر به سمت فضای مجازی برای افزایش اشتغال در زمان کوتاه‌تر ببریم، افزود: در حال حاضر ٨ هزار و ۶٧٩ شهر کشور به سایت نسل چهارم و ٢١ هزار و ۵٠٠ شهر به نسل سوم متصل هستند.

عمیدیان ادامه داد: همچنین در حال حاضر ٢٧ هزار روستا در سطح کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.

وی یادآور شد: درآمداپراتورها کشور نسبت به سال ٩٢ حدود پنج برابر شده است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از افزایش تقاضا برای گوشی‌های هوشمند با ۵٢ درصد ضریب نفوذ در سال ٢٠١۵، افزایش استفاده از اینترنت و استفاده از شبکه‌های اجتماعی و آغاز به کار استارت آپ‌های اینترنتی خبر داد و افزود: رشد نمایی فناوری وضعیت ICT در ایران با سهم مهمی در GDP باید در برنامه ششم به 4 درصد افزایش یابد.

عمیدیان با بیان اینکه بر اساس سرشماری گذشته جمعیت خراسان جنوبی 768 هزار و 898 نفر بوده و حجم خطوط تلفن واگذار شده به آنها یک‌میلیون و 231 هزار و 345 و تعداد مشترکان فعال 68 هزار و 386 نفر بوده است، یادآور شد: ضریب نفوذ تلفن همراه در این استان 87.49 درصد است.

وی با اشاره به اینکه 15 شهر از 28 شهر خراسان جنوبی دارای خدمات نسل سه و چهار تلفن همراه هستند، اضافه کرد: همچنین ضریب نفوذ تلفن ثابت در خراسان جنوبی در حال حاضر 37 درصد است.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه اینترنت پرسرعت در 356 روستای خراسان جنوبی افتتاح شده است، یادآور شد: پوشش جاده‌ای تلفن همراه در این استان به حدود 80 درصد رسیده است.

انتهای پیام/69026/م40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول