اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی:

جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در آذربایجان غربی با حضور علاقه‌مندان برگزار می‌شود.

جشنواره بین‌المللی بازی‌های بومی و محلی در آذربایجان غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه پیش از ظهر امروز اولین جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی ارومیه با حضور اعضاء ستاد استانی جشنواره شامل مدیران کل امور اجتماعی و فرهنگی و امور روستایی استانداری، ورزش و جوانان، امور عشایر، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط و مسئولان حوزه ورزش در محل اداره کل ورزش و جوانان استان برگزار شد.

هوشنگ عطاپور مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی استانداری آذربایجان غربی در این جلسه با تأکید بر ظرفیت‌های ارزشمند فرهنگی و بومی استان به خصوص در زمینه‌های بومی و محلی، گفت: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی در استان که از طبیعت و ذخایر فرهنگی سرشاری برخوردار است، می‌تواند موجب وحدت و همدلی و نشر ارزش‌های والای اسلامی و فرهنگ غنی کشور و استان‌مان به کشورهای خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره شود.

وی ایجاد شادابی و نشاط عمومی و فضایی برای احیاء بازی‌های بومی و محلی و نمایش ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و فعالیت‌های روستایی و عشایری را از مهمترین موضوعات فرهنگی و اجتماعی دانست و ابراز امیدواری کرد که با برنامه‌ریزی شایسته یکی از بهترین جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی را در کشور میزبانی کنیم.

مهدی قهرمانی مدیرکل امور روستایی استانداری آذربایجان غربی نیز با اشاره به نقش روستاها در توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور، گفت: امروز ما در روستاهای مختلف استان از ظرفیت‌های بزرگ طبیعی، گردشگری، کشاورزی و فرهنگی برخورداریم که می‌توانیم با برگزاری شایسته و هدفمند اینگونه جشنواره‌ها فضای رونق و توسعه بخش روستایی را فراهم نماییم.

بهرام زینال‌زاده مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی نیز وجود عشایر قهرمان و زحمتکش در استان را ظرفیت ارزشمندی در مسیر اعتلاء و توسعه کشور دانست و بر همکاری مجموعه امور عشایر در برگزاری این جشنواره بین‌المللی تأکید کرد.

*برگزاری مسابقات بومی و محلی در دو نقطه از آذربایجان غربی

عبدالله چمن‌گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز با تقدیر از همکاری صمیمانه دستگاه‌های اجرایی در توسعه و تعمیم فرهنگ عمومی ورزش و ترویج و نشر گنجینه‌های غنی فرهنگی و بومی روستایی و عشایری، گفت: امسال آذربایجان غربی میزبان دو جشنواره کشوری روستایی و عشایری در قالب مسابقات و بازی‌های بومی و محلی در ماکو در شمال استان و مهاباد در جنوب استان خواهد بود، که با مدیریت و هماهنگی فرمانداران و مجموعه همکاران‌مان شاهد برگزاری شایسته این جشنواره‌ها خواهیم بود.

وی همچنین برگزاری جشنواره بین‌المللی فرهنگی و ورزشی روستایی و بازی‌های بومی و محلی در شهریور امسال را یکی از مهمترین و بزرگترین رخدادهای ورزشی دانست و گفت: با اهتمام جدی و برنامه‌ریزی مطلوب در تلاش هستیم تا زمینه حضور ورزشکاران کشورهای همسایه اعم از ترکیه، آذربایجان، گرجستان، تاتارستان و نخجوان را در کنار استان‌های مختلف کشور که از قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در بخش روستایی و عشایری و بومی و محلی برخوردار هستند فراهم کنیم تا در فضایی بانشاط و سالم علاوه بر تقویت و تحکیم پیوندهای دوستی، ناشر ارزش‌ها و فرهنگ غنی خود باشیم.

عبدالله چمن‌گلی برگزاری جشنواره و مسابقات بین‌المللی پاراگلایدر در تابستان سال جاری را نیز از دیگر برنامه‌های مهم در منطقه زیبای سیلوانا بیان کرد که از جذابیت‌های بالایی برخوردار خواهد بود.

وی در خاتمه از برگزاری شایسته مسابقات و جشنواره‌های روستایی در ایّام نوروز تقدیر و تشکر کرد.

کیومرث پورایراندوست معاون ورزشی اداره کل ورزش و جوانان نیز در این جلسه بر ضرورت توسعه ورزش در روستاها و بهره‌گیری از پتانسل‌های ارزشمند آنها به خصوص در زمینه احیاء سنت‌ها و نیز بازی‌های بومی و محلی و بر اهتمام همه‌جانبه در برگزاری شایسته این رخداد مهم فرهنگی و ورزشی تأکید کرد.
در ابتدای این جلسه سعید هاشمی نیا سرپرست هیأت روستایی و بازی‌های بومی و محلی استان و حبیب‌الله قربانی رئیس گروه توسعه ورزش روستایی و عشایری اداره کل ورزش و جوانان در خصوص فرآیند و چگونگی برگزاری این جشنواره به ارائه توضیحاتی پرداخت.

انتهای پیام/1024/4/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول