اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن مازندران خبر داد

تصویب اجرای طرح هادی برای 2 هزار و 345 روستا در مازندران

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران گفت: طرح هادی برای همه روستاهای بالای 20 خانوار برای 2 هزار 345 روستا مصوب شد.

تصویب اجرای طرح هادی برای 2 هزار و 345 روستا در مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سیدمجید هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران به‌مناسبت دهه حساب 100 حضرت امام راحل از 21 تا 31 فروردین ماه اظهار کرد: در برنامه پنجم به بنیاد مسکن تکلیف شد که برای روستاهای بالای 20 خانوار طرح هادی تهیه شود.

وی تصریح کرد: طرح هادی برای همه روستاهای بالای 20 خانوار برای 2 هزار و 345 روستا مصوب شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران خاطرنشان کرد: در سال 95 اقدامات بازنگری برای 100 روستا در دستور کار قرار گرفت و این روند ادامه دارد.

این مسؤول اضافه کرد: برای اجرای طرح هادی در روستاها تاکنون بنیاد مسکن در هزار روستا حضور پیدا کرد و بنا به مشکلات اعتباری که موجود است، طرح مشارکت پذیری از روستاییان در دستور کار قرار گرفت و سال گذشته با وجود مشکلات مالی، قرار داد اجرای 400 پروژه منعقد شد.

هاشمی با اعلام اینکه در اجرای طرح هادی تلاش داریم که بافت روستایی را حفظ کنیم، افزود: برخی از روستاها دارای بافت با ارزش با همکاری سازمان میراث فرهنگی به ثبت می‌رسد و در حوزه روستاهای قابلیت گردشگری قرار می‎گیرد.

وی با اعلام اینکه طرح توسعه روستاهای هدف گردشگری در استان مد نظر است، گفت: تعداد زیادی از روستاها در این طرح مد نظر هستند و سال گذشته دو روستا زروم و پرمیک در این طرح قرار گرفتند که هم بافت معماری مناسب و زمینه مناسب برای توسعه گردشگری دارند.

هاشمی با اعلام اینکه برنامه‌ریزی برای طرح توسعه گردشگری زمینه ایجاد اشتغال در بخش گردشگری را فراهم می‌کند، گفت: حضور گردشگران در این مناطق مبین این موضوع است.

وی با اعلام اینکه طرح توسعه روستایی زیرت و غلامی در منطقه بهشهر برای اجرای طرح در نظر گرفته شد، تصریح کرد: در بسیاری از این مناطق شاهد حضور گردشگران متعدد خارجی هستیم، این دو روستا تولیدات مناسبی در زمینه محصولات لبنی و کشاورزی را دارند و با اجرای این طرح زمینه حضور گردشگران متعدد در این مناطق فراهم می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مازندران از برنامه‌ریزی برای احیاء خانه نیما یوشیج خبر داد و گفت: طرح تفضیلی برای اجرای این طرح تهیه شد و قرار است که به‌زودی اجرایی شود.

این مسؤول در ادامه به اقدامات بنیاد مسکن برای احداث خانه برای مددجویان بهزیستی داری دو معلول و بالاتر خبر داد و افزود: اقدام شناسائی و معرفی توسط بهزیستی انجام شده که در سال گذشته 127 واحد به ما معرفی شد که در سال جاری 100 واحد تحویل شد و بقیه واحدها در حال اتمام کار هستند.

هاشمی با اشاره به واگذاری 913 واحد مسکونی به متقاضیان توسط این سازمان با استفاده از تسهیلات بانکی در سطح شهرهای استان افزود: این واحدها در روزهای اخیر تحول متقاضیان شد.

وی در ارتباط با ساخت واحدهای روستائی در استان مازندران، گفت: طرح مقاوم‌سازی واحدهای مسکونی که از سال 74 شروع شده بود در سال جاری با اتمام 3 هزار و 500 واحد به اتمام رسید.

انتهای پیام/86004/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول