اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مازندران

امام جمعه محمودآباد:

دشمن با مطالب وسوسه‌انگیز به‌دنبال تخریب انتخابات است

امام جمعه محمودآباد گفت:دشمن با مطالب وسوسه‌انگیز در جهت خراب کردن انتخابات است و قطعاً ملت در مقابل آن ایستادگی می‌کند.

دشمن با مطالب وسوسه‌انگیز به‌دنبال تخریب انتخابات است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، حجت‌الاسلام سیدداود موسوی در خطبه‌های امروز نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: سخنرانی مهم مقام معظم رهبری در دیدار با فرمانده‌هان ارتش ابعاد جدیدی از وظایف مردم و مسؤولان در آن تبیین شده و در واقع منشور جدیدی از بصیرت‌افزایی و توجه به دشمنی‌های دشمن تأکید و توصیه شده است.

وی افزود: ملت ایران در درون خود نقاط قدرت فراوانی دارد و ماندگاری این کشور و ملت به‌خاطر همین قوت‌هاست و بدترین حالت برای این ملت آن است که مسؤولان از تشر دشمن بترسد.

امام جمعه محمودآباد درباره اداره کشور براساس شجاعت خاطرنشان کرد: وقتی مسؤولان از تشر دشمن بترسند و این تشر را بزرگ‌نمایی کنند و این مسئله را در دستور کار قرار دهند خوب نیست و درست این است که کشور باید با عقل، تدبیر و حکمت اداره شود ولی شجاعت اساس این مدیریت است.

این مسؤول تأکید کرد: این که عده‌ای تحت تاثیر اخم دشمن قرار گیرند اول بدبختی است و وقتی دشمن در دشمنی خود ملاحظه مسؤولی را در این انتخابات در صورت انتخاب کند مطلب دروغی است.

موسوی ادامه داد: دشمنی دشمن همواره وجود داشته و در دولت‌های بعد از انقلاب با سلیقه‌های مختلف ادامه داشته است و بخش مهمی از ایستادگی و نهراسیدن از دشمن بر عهده نیروهای مسلح، فرهنگی‌ها، اقتصاددانان و حوزه‌های علمی و تحقیقاتی است.

وی تصریح کرد: دشمن با مطالب وسوسه‌انگیز در جهت خراب کردن انتخابات است و قطعاً ملت در مقابل آن ایستادگی خواهد کرد و اکنون مسائل اقتصادی در اولویت اول کشور قرار دارد و اصلی‌ترین وظیفه پیگیری سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مردم است.

امام جمعه محمودآباد درباره اهمیت حضور در انتخابات از دیدگاه رهبری، بیان کرد: همه ما باید انتخابات را قدر بدانیم تا یک انتخابات با شور و نشاط، سالم همراه با امنیت و حضور گسترده مردم در دستور کار باشد.

این مسؤول اظهار کرد: اگر کسی می‌خواهد از دشمن بترسد اشکالی ندارد ولی این ترس را به حساب این ملت نگذارد چون این ملت شجاع و هوشمند اگر عقب‌نشینی می‌کرد هیچ اثری از این ملت و کشور باقی نمی‌ماند.

موسوی درباره انتخابات ریاست جمهوری و شوراها گفت: فرایند و زمان‌بندی انتخابات به مرحله پایانی و بررسی صلاحیت‌ها رسیده و در موضوع شوراها در طی چند روز آینده نتیجه بررسی‌ها به کاندیداها ابلاغ می‌شود.

وی افزود: همه کاندیدای احتمالی از فیلترها گذشته باشند و چنانچه عده‌ای با عدم تایید مواجه شوند با خونسردی و طی مسیر پیگیر صلاحیت‌شان باشند که براساس روال قبلی و قانونی فضای اعتراض برای عدم احرازشدگان وجود دارد.

امام جمعه محمودآباد با فصل الخطاب دانستن تصمیمات شورای نگهبان و لزوم پای‌بندی برای همگان تصریح کرد: طرفداران کاندیداها و شخص کاندیدا شهر و روستا به ضوابط قانونی توجه  داشته و از هرگونه اقدامات زودرس و غیرقانونی جدا پرهیز و فضای رفاقت بین دوستان و هم شهری‌ها نباید بخاطر عنوان‌های چند روزه مخدوش شود.

این مسؤول ادامه داد: متولیان امور انتخابات چه مجریان و چه ناظران باید با بی‌طرفی کامل بدون ملاحظه به وظایف قانونی خود عمل کرده و از هرگونه قانون شکنی، اقدامات خلاف اخلاق و تخریب‌های جهت‌دار به‌صورت قاطع ممانعت کنند.

موسوی درباره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: این انتخابات که میدان ملی و کشوری است باید متولیان امور در عرصه ملی با مراقبت کامل از ایجاد شکاف و تفرقه در جامعه ممانعت به عمل آورده و در سطح شهرستان هم باید چهره‌های سیاسی و مطرح جامعه و دلسوزان فرهنگی و اجتماعی فضای شاداب رقابت را به دلخوری و تنازع تبدیل نکرده و با وحدت کار کنند.

وی درباره دوم اردیبهشت روز زمین پاک گفت: حدود 47 سال پیش به منظور احترام به سیاره زمین و همه موجودات زنده‌ای که در آن ساکن هستند این روز نام‌گذاری شد و بهانه‌ای برای پاک‌سازی محیط زیست است.

امام جمعه محمودآباد افزود: آیا ما واقعا زمین را آباد می‌کنیم؟ معضل اصلی زمین گرم شدن آن است که موجب تغییر الگوی بارش، افزایش سطح آب دریاهای آزاد، کاهش سطح آب دریاچه‌ها و تاثیرات وسیع بر گیاهان،حیات وحش و انسان‌ها می‌شود.

این مسؤول درباره دپوی زباله‌ها در کنار ساحل محمودآباد بیان کرد: باید به این مسؤولان جایزه دهند که این همه زباله را در کنار ساحل تلن‌بار کرده و هیچ اقدامی را در جهت رفع این معضل نکردند آیا این راه حفظ زمین پاک است؟

موسوی درباره جنایت در فوعه و کفریا سوریه اظهار کرد: ملت مسلمان و مظلوم سوریه در رقابت قدرت‌های افزون خواه و بی‌تعصب عرب منطقه با آتش و خون دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی افزود: جنایت در حلب نسبت به شیعیان فوعه و کفریا دل هر انسان حق طلب و با وجدانی را می‌سوزاند و مردم در محاصره چند ساله در پی توافق برای تخلیه از منطقه مسکونی خود آن گونه در آتش کینه و بی‌شرمی تکفیری‌ها و اربابان آنها قتل عام شده‌اند.

امام جمعه محمودآباد یادآور شد: جای بسی تعجب است مدعیان بی‌وجدان حقوق بشر جهانی و کشورهای مدعی در مقابل این جنایت عکس‌العملی نشان نداده و با سکوت مرگبار خود دست تروریست‌ها را برای جنایت مجدد باز گذاشتند.

موسوی در پایان گفت: اختلاف بین تروریست‌های مورد حمایت قطر و عربستان با دلارهای حاکمان قطر نتیجه‌اش قتل عام فجیع یک عده بیگناه بوده و حساس بودن شرایط منطقه را می‌طلبد که ارتش سوریه و نیروهای مقاومت مردمی با فشار بر تروریست‌ها نسبت به قطع رگ حیات آنها از شرارت‌های مشابه جلوگیری شود.

به گزارش فارس، در ابتدای مراسم یاسر سالار رئیس اداره حفاظت محیط زیست محمودآباد به مناسبت روز زمین پاک و دوم اردیبهشت به‌عنوان سخنران پیش از خطبه به بیان فعالیت‌های اداره محیط زیست و چرایی حفظ زمین و محیط زیست و بیانات بزرگان دین و رهبری در این خصوص پرداخت.

انتهای پیام/86038/ع40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول