اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان غربی

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد

پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای بازسازی هر مسکن خسارت‌دیده در سیل اخیر

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات برای بازسازی هر مسکن خسارت‌دیده در سیل اخیر خبر داد.

 پرداخت ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات  برای بازسازی هر مسکن خسارت‌دیده در سیل اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، رئیس سازمان مدیریت بحران گفت: برای بازسازی  ۶۵۵ واحد مسکونی روستایی خسارت دیده به ازای هر واحد ۲۰ میلیون تومان تسهیلات و پنج میلیون وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، اسماعیل نجار عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی بازسازی مناطق آسیب دیده روستاهای سیل‌زده استان در روستای سردرود  ارومیه، اظهار داشت: خوشبختانه براساس گزارش‌های رسیده به ما در آذربایجان‌غربی با اخطار به موقع مسئولان خسارت جانی به حداقل رسیده و میزان خسارت وارده به مزارع و منازل مسکونی نسبت به چند استان دیگر کمتر است.
وی با اشاره به اعتبارات در نظر گرفته شده برای مناطق سیل‌زده، خاطرنشان کرد: در شهرهای کمتر از ۲۵ هزار جمعیت برای بازسازی ۲۰۰ واحد شهری به میزان هر واحد ۳۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۶۰ میلیون ریال وام بلاعوض در نظر گرفته شده است، برای بازسازی  ۶۵۵ واحد مسکونی روستایی خسارت دیده به ازای هر واحد  ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات و ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض تعلق می‌گیرد.
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  افزود: اعتبار در نظر گرفته شده برای تملیک دارایی‌ها ۲ هزار میلیارد ریال و برای تعمیرات در مجموع ۹ میلیارد و ۵۵۰  میلیون ریال بوده و تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون ریال است.
نجار ادامه داد: اعتباری که برای مزارع آسیب دیده پیش‌بینی شده، در مجموع ۱۰۰ میلیارد تومان با کارمزد ۱۰ درصد است.
وی با اشاره به اینکه همیشه پیش‌بینی و پیش‌گیری قبل از وقوع حادثه بهتر است، گفت: مهم‌ترین نقش را در این زمینه مردم بازی می‌کنند و باید همگان در کنار بهره‌مندی از این نعمت الهی که همان بارش است با پیش‌گیری از بروز خسارات دیگر جلوگیری شود، برای اینکه از وقوع همچین حوادثی جلوگیری شود باید قوانین اصولی در ساخت‌وسازها در نظر گرفته  از ساخت‌وساز در کنار رودخانه‌ها جلوگیری شود و به مردم نحوه برخورد با حوادث آموزش داده شود.
هم‌چنین در این مراسم علی‌رضا تابش رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: بعد از سیل مناطق آسیب دیده شناسایی، تشکیل پرونده و پروانه ساخت اخذ شد و با تخصیص اعتبار در ظرف مدت ۹ روز بازسازی‌ها شروع شد که این مدت کوتاه برای سرعت عمل بازسازی مناطق آسیب دیده در دنیا بی‌نظیر است.
وی با اشاره به اینکه در آذربایجان‌غربی هزار واحد مسکونی آسیب دیده‌اند، افزود: این واحدها در  ارومیه، اشنویه و نقده است و در این شهرها بازسازی‌ها به صورت همزمان از امروز آغاز می‌شود و در زمستان کار بازسازی‌ها به اتمام می‌رسد.
تابش با قدردانی از اقدامات به موقع و اطلاع رسانی مسئولان در آذربایجان‌غربی، ادامه داد: در آذربایجان‌غربی خسارت جانی فقط یک نوجوان ۱۲ ساله بود که آن هم بر اثر بی‌احتیاطی خویش به داخل روخانه افتاده و غرق شده بود در حالی که در آذربایجان‌شرقی ۴۳ نفر جان خود را در اثر سیل اخیر از دست دادند و این حکایت از اقدام خوب و به موقع مسئولان این استان برای جلوگیری از بروز خسارات و آمادگی لازم با بحران را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/ 1019/4/ب

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول