اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی ـ شورای شهر همدان

عدم اطلاع عمومی از وظایف معضل اصلي شوراي شهر همدان بود/ پارکینگ‌های برج زاگرس در زيرزمين بیمارستان اکباتان ايجاد مي‌شود

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی ـ عمرانی شورای اسلامی شهر همدان با بيان اينكه دو سال اول ورود به شورا میراث‌دار اتفاقات قبل بوديم، گفت: عدم اطلاع عمومی از وظایف شوراي شهر و مسوولیت‌های آن معضل اصلي شوراي چهارم بود.

عدم اطلاع عمومی از وظایف معضل اصلي شوراي شهر همدان بود/ پارکینگ‌های برج زاگرس در زيرزمين بیمارستان اکباتان ايجاد مي‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا طبی‌مسرور ظهر امروز در نشست مطبوعاتی اعضای شورای شهر همدان که در دفتر خبرگزاری ایسنا برگزار شد، با بیان اینکه اتفاقات در شورای چهارم بخشی به تعامل بین اعضا و بخشی به عملکرد شورا برمی‌گشت، اظهار کرد: بخشی مربوط به اتفاقات و پروژه‌های ناقصی بود که باید رسیدگی می‌شد و با تدوین برنامه‌ها پروژه‌ها تا حد قابل توجهی به سرانجام رسید.

وی با تأکید بر اینکه با سیاست‌گذاری چهار ساله شورا در مسائل زیربنایی، روبنایی، عمرانی و فنی، خدمات شهری، عمرانی، فرهنگی، به ویژه در مباحث شهری انتهای طرح جامع و تفصیلی را داشتیم، گفت: به دلیل عدم مهاجر‌پذیری پیش‌بینی جمعیت یک‌میلیون نفری محقق نشد.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی ـ عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: با توجه به نیاز شهری و نیاز کالبدی، پیشنهادی از مدیریت شهر مبنی بر تدوین مجدد طرح جامع ارائه شد.

وی با اشاره به تعامل اداره راه و شهرسازی در همدان و تدوین طرح جامع، افزود: امروز شاهد واگذاری طرح جامع به مشاور و پیگیری آن با جدیت هستیم؛ شناسایی نیازمندی‌های 10 سال آینده شهر را ارائه کردیم که در حال تدوین اساسی‌ترین نقشه شهر است.

طبی‌مسرور با اشاره به تکمیل پروژه‌های شهری تصریح کرد: مراحل اجرایی 60 تا 70 درصد مرکز همایش‌های بین‌المللی و قرآنی، بازار سینا با پیشرفت فیزیکی 80 درصد، پروژه صبا و مجموعه مسکونی باید به سرانجام می‌رسید.

وی به مباحث سرمایه‌ای پرداخت و یادآور شد: میدان بار بزرگ همدان مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت که منجر به عقد قرارداد شده و در حال انجام است؛ پارک ملل با سرمایه 180 میلیارد تومان سرمایه‌‌گذاری در کمپ اقامتی، هتل، هایپر و مجموعه پارک در حال انجام است.

* تدوین گسترش شهر از سمت حاشیه شهر

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان تأکید کرد: در زمینه پردازش سیمای شهری پیاده‌راه بوعلی که قریب به دو دهه روی دست مدیران مانده بود در دور چهارم با تعامل بین مردم و مدیران شهری قدمی در ایجاد شور و نشاط شهری برداشته شد.

وی با بیان اینکه پیاده‌راه با کیفیت مناسب در اختیار مردم قرار گرفته است، گفت: پیاده‌راه‌سازی سایر خیابان‌ها نیز انجام خواهد شد.

طبی‌مسرور با اشاره به وجود کمیته سیما منظر شهری، اظهار کرد: در این کمیته تأکید بر معماری ایرانی و اسلامی است که دیواره‌ها و جداره‌ها بررسی و در مباحث کلان کمیسیون فنی و عمرانی شاخص‌های کلی گنجانده و به شهرداری ارائه شد.

وی با تأکید بر اینکه در تدوین بودجه‌ها در مباحث عمرانی بودجه مورد نیاز را داشتیم، افزود: در تدوین بودجه موضوع آسفالت را نیز در نظر داشتیم و نظارت کلی و نقطه‌ای را نیز گوشزد کردیم.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی ـ عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: در زمینه فضاهای شهری و مدیریت محدوده شهر، تهیه طرح حریم را پیشنهاد دادیم که در حال تکمیل است.

وی از تدوین گسترش شهر از سمت حاشیه شهر خبر داد و گفت: قبلاً از این طرح توسعه، 150 هکتار زمین از شهر کم شده بود و مردم بلاتکلیف بودند.

طبی‌مسرور با بیان اینکه در دوره‌های آینده مباحث حاشیه شهر، فضای سبز و املاک عادی با تعاملات طرح به سرانجام می‌رسد، خاطرنشان کرد: اگر کمی تعامل بیشتری در شورا به علاوه عدم نگرش‌های جناحی و گروهی را شاهد بودیم به طور حتم مدیریت شهرداری بیشتر می‌شد و اعمال نظارت شورا قدرت می‌گرفت.

وی با تأکید بر اینکه 40 هدف کلی در وعده‌های اعضای شورا در زمان انتخابات را 80 تا 85 درصد مصوب و به شهرداری ارسال کردیم، یادآور شد: بودجه‌های پیش‌بینی شده دچار تزلزل شد در صورتی که در فاز اجرا اگر مدیریت قوی‌تر اعمال می‌شد یا اینکه تأمین بودجه در زمان خود صورت می‌گرفت، شاهد این اتفاق نبودیم.

*در سال جاری پروژه کلانی را معرفی نکردیم

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اظهار کرد: در دو سال اول ورود به شورای شهر میراث‌دار اتفاقات قبل بودیم و اولویت‌بندی در اجرای پروژه‌ها اتفاق نیفتاد.

وی با اشاره به اینکه در تدوین بودجه، اختصاص بودجه‌ها به صورت مستند ارائه شده و اولویت‌ها در نظر گرفته می‌شود، تصریح کرد: معضل اصلی در شورای چهارم عدم اطلاع عمومی از وظایف و مسوولیت‌های شورا بود.

طبی‌مسرور به تضعیف شورا اشاره کرد و یادآور شد: این امر کماکان در کشور نمود دارد ضمن اینکه متأسفانه شوراها قدرت و وظایف قانونی خود را هنوز اخذ نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه در اجرای پل سردار همدانی بودجه پیش‌بینی شده محقق نشد ماهم گفتیم اگر محقق نشد با یک اصلاح هندسی می‌شود، گفت: تقاطع سردار همدانی علاوه بر اینکه ترددها را ساماندهی می‌کند به عنوان یک المان معماری و یادمان ماندگار مطرح است.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی ـ عمرانی شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: در راستای شعار رسیدن به معماری و شهرسازی اسلامی در اجرای این پل ورود کردیم اما در بخش تأمین سرمایه منابع محقق نشد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور تحقق اعتبار لازم به دنبال تدابیر دیگری رفتیم و تصویب کردیم تا از اموال منقول شهرداری بدهی پیمانکار محقق شود، امروز نیز پیشرفت فیزیکی 20 درصدی را در اجرای این پروژه شاهد هستیم.

طبی‌مسرور با بیان اینکه هماهنگی‌ها صورت گرفته و پیمانکار مجدداً کار را شروع کرده است، اظهار کرد: توقف اجرا در پل سردار همدانی به دلیل شرایط جوی و نزدیک شدن به سال نو بود؛ اکنون قالب‌گذاری‌ها در حال انجام است و بتون‌ریزی شمع‌ها و عرشه‌گذاری نیز به سرعت پیش می‌رود، شورای شهر در عمر باقی مانده خود نیز این حساسیت را دارد که این پروژه را به مردم تحویل دهد.

وی در توضیح وضعیت پارکینگ برج زاگرس نیز گفت: روز گذشته در این خصوص جلسه‌ای در استانداری تشکیل و نتیجه این شد پارکینگ‌های برج زاگرس در زمین بیمارستان اکباتان در زیرزمین ایجاد شود که مسوولان بیمارستان قول مساعد دادند.

رئیس کمیسیون معماری، شهرسازی و فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: سرمایه‌گذار و شورا به دنبال تأمین پارکینگ هستند و مدیریت شهری هم به دنبال رفع این مشکل است.

وی با تأکید بر اینکه در سال جاری پروژه کلانی را معرفی نکردیم، افزود: به منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره از جمله پل سردار همدانی پروژه کلانی در سال جاری معرفی نشده است، در صورت تأمین اعتبار شاید این پل در زمان تعیین شده افتتاح شود.

انتهای پیام/89039/ 40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول