اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یادداشت  /  تاریخ نگار

33 سال پیش در چنین روزی

هشدارهای امام در مورد انتخابات باید جدی گرفته شود

آقای هاشمی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بیانیات دیروز امام امت گفت: امام به دو خطر اساسی که انقلاب را ممکن است تهدید کند و پیداست که قلب مقدس ایشان را هم تحت تأثیر قرار داده توجه کرده‌اند.

هشدارهای امام در مورد انتخابات باید جدی گرفته شود

رخدادهای 10 اردیبهشت 63

چکیده:

  • آیت الله خامنه ای رئیس شورای عالی دفاع : امروز ملت ما سراپا مبارزه است.

 

  • هاشمی: از ملت می خواهیم هوشیار باشند و دست های مرموز سخن چین و آتش بیاران معرکه را بشناسند.

 

  • در کشوری که رهبرش مرجع تقلید است و شورای نگهبانش در خود شش مجتهد عالیقدر دارد و مجلس ده ها مجتهد در خودش دارد دیگر جائی برای صحبت از این  که  اسلام مراعات نمی شود وجود ندارد.

 

  • مذاکرات اقتصادی سیاسی نخست وزیر ترکیه با مقامات ایران آغاز شد.

 

بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش

مراسم بزرگداشت شهدای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حضور آیت الله خامنه ای رئیس جمهور و رئیس شورای عالی دفاع برگزار شد.

آیت الله خامنه ای در این مراسم گفت: حتی کسانی که جهت گیری حرکت این ملت را  قبول ندارند شجاعت، مقاومت و فداکاری این ملت در رسیدن به اهدافش را می ستایند و دشمنان ما هم اعتراف می کنند این انقلاب معجزه آفریده است زیرا مقاومت در مقابل شدیدترین فشارهای سیاسی و اقتصادی و نظامی جز با این شجاعت امکان پذیر نبود.

رئیس جمهور افزود: امروز ملت ما سراپا مبارزه هستند و پیشقراولان این مبارزه شهیدان ما هستند که در جبهه های جنگ شهید می شوند و البته این مبارزه با پیروزی و سربلندی این ملت به پایان خواهد رسید.(1)

 

هاشمی: هشدارهای امام باید جدی گرفته شود

مجلس شورای اسلامی امروز به ریاست آیت الله هاشمی رفسنجانی جلسه علنی داشت.

آقای هاشمی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره بیانیات دیروز امام امت گفت: امام به دو خطر اساسی که انقلاب را ممکن است تهدید بکند و پیدا است که قلب مقدس ایشان را هم تحت تأثیر قرار داده توجه کرده اند؛ سزاوار است که ملت ما و مسؤولان ما نمایندگان محترم مجلس به این دو نکته جلب می کنیم .

آقای هاشمی افزود: اولین خطری که از ناحیه مقدسان مسلمان نما و کاسه های گرمتر از آش انقلاب را ممکن است تهدید بکند که امام با اختصار و قاطعیت روی آن تکیه کردند. در کشوری و در نظامی که رهبرش مرجع تقلید است و شورای نگهبانش در خود شش مجتهد عالیقدر دارد مجلس قانونگذاریش ده ها مجتهد در خودش دارد دیگر جائی برای افراد کم اطلاع باقی نمی ماند که در اظهاراتشان و موضع گیری هایشان گاهی صحبت از این بکنند که مثلا اسلام مراعات نمی شود. امام به این نکته حساس توجه دادند و عنوان جهال متنسک و یا علمای ماتهتک اخطار کردند. این مسأله باید خیلی جدی گرفته بشود .

رئیس مجلس افزود: مسأله دوم آفت بسیار خطرناکی است که ممکن است اگر توجه نکنیم از انتخابات صددرصد آزاد به جان مردم بیفتد. آزادی انتخاب احتیاج به سعه صدر و مراعات اخلاقی اسلامی و توجه به تبعات تهمت ها و غیبت ها و انتقادات دارد. بنابراین، این اخطار امام را ملت ما بسیار جدی بگیرند و مخصوصاً مواظب باشند که ضد انقلاب، دشمنان انقلاب کینه توزانه برای دو به هم زدن و از آب گل آلود ماهی گرفتن و دو دستگی ایجاد کردن و تفرقه بر پا کردن ممکن است که در دنباله این انتخابات آزاد از نقاط ضعفی که احیاناً وجود داشته باشد وارد بشوند و مایه به هم خوردن این انسجام پر ارزش در صفوف ملت ما باشند. ما به کسانیکه وارد اینگونه ماجراها می شوند اخطار می کنیم و از ملتمان می خواهیم که هوشیار باشند و دست های مرموز سخن چین ها و آتش بیاران معرکه را بشناسند و با آگاهی خودشان این توطئه ها را خنثی کنند.(2)

 

آغاز مذاکرات نخست وزیران ایران و ترکیه

 تورگوت اوزال نخست وزیر ترکیه که راس یک هیئت عالی رتبه از مقامات اقتصادی و تجاری و پارلمانی آن کشور به منظور دیداری رسمی از کشورمان وارد تهران شده است مذاکرات خود را با مهندس میر حسین موسوی نخست وزیر کشورمان آغاز کرد. نخست وزیر ترکیه را در این سفر علاوه مقامات رسمی از وزارتخانه های بازرگانی، صنایع و انرژی آن کشور گروهی از بازرگانان و نمایندگی های شرکت های تجاری ترکیه همراهی می کنند. در اولین دور مذاکرات دو طرف در مورد چگونگی گسترش روابط تجاری- اقتصادی فی مابین، مسائل مهم منطقه و نیز دخالت ابرقدرت ها در کشورهای مسلمان بحث و گفت و گو به عمل آمد.(3)

منابع:

1. اطلاعات، 10 اردیبهشت 63، ص 15
2. کیهان، 10 اردیبهشت 63، ص 2
3. جمهوری اسلامی، 10 اردیبهشت 63، ص 14

انتهای متن/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول