اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کهگیلویه و بویراحمد

از سال 92 تاکنون

120 مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از سال 92 تاکنون، 120 مورد اهدای عضو دراستان انجام شده است.

120 مورد اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد انجام شد

ساسان عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج، اظهار کرد: مرگ مغزی اتفاقی است که ممکن است برای هر کسی رخ داده و باعث شود بافت مغز به صورت کامل از بین برود.

مسوول هماهنگی تیم اعضای پیوند کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بازگشت به دنیا برای بیمار مغزی غیرممکن است، افزود: تاکنون در هیچ کجای دنیا موردی از بازگشت بیمار مرگ مغزی به حیات گزارش نشده است.

وی با اشاره به آیه 32 سوره مائده در قرآن کریم، یادآور شد: خداوند در این آیه فرموده است: «هر کس جانی را نجات دهد مانند آن است که تمام دنیا را نجات داده است».

این مسوول نجات جان انسان‌ها را جزء بهترین مقوله انسانی بیان کرد و گفت: هشت عضو و تا 52 بافت از انسان مرگ مغزی قابل برداشت است.

عباسی با اشاره به اهمیت و تاثیر این عضوها و بافت‌ها در نجات جان بیماران نیازمند و نجات آنها، خاطرنشان کرد: پوست برای بیماران سوختگی، قلب، ریه، کلیه، کبد، قرنیه و پانکراس از جمله اندام‌هاییست که می‌توان آنها را برداشت و برای بیماران نیازمند پیوند زد.

مسوول هماهنگی تیم پیوند اعضای علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مثلا یک بیمار دیالیزی در ماه باید 12 جلسه برای دیالیز مراجعه کرده و حدود چهار میلیون تومان هزینه کند، گفت: با یک پیوند کلیه همه این مشکلات پشت سر گذاشته می‌شود ضمن اینکه هزینه بیمار پیوندی 10 درصد بیمار دیالیزی است.

عباسی با اشاره به روند خوب فرهنگ اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: از سال 92 تاکنون 120 مورد اهدای عضو در استان داشتیم که در این راستا حدود 500 عضو از بیماران برداشته و 95 درصد از این اعضا با موفقیت به بیماران نیازمند پیوند زده شد.

وی با بیان اینکه این فرهنگ خداپسندانه همچنان در استان ما ادامه داشته و رو به افزایش است، یادآور شد: در سال جاری نیز تاکنون چهار مورد اهدای عضو در استان داشتیم.

این مسوول، اهدای عضو بیماران مرگ مغزی به بیماران نیازمند را اقدامی بسیار ارزشمند و خداپسندانه عنوان کرد و بیان داشت: این اقدام باارزش خانواده‌ها باعث ذخیره توشه‌ای الهی برای آخرت بیماران خود در دنیای ابدی می‌شود.

انتهای پیام/30/82028

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول