اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

رئيس هيأت سواركاري استان يزد:

تنها 30 درصد طرح مجتمع سواركاري صفائيه اجرايي شده است

رئيس هيأت سواركاري استان يزد با اشاره به نبود مجتمع سواركاري مناسب در يزد به عنوان قطب پرورش اسب كشور گفت: طرح تنها مجتمع سواركاري استان يزد فقط 30 درصد اجرايي شده است.

تنها 30 درصد طرح مجتمع سواركاري صفائيه اجرايي شده است

سعید بیک در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: استان یزد طی سال‌های اخیر پیشرفت‌های بسیار خوبی در زمینه پرورش اسب و سوارکاری داشته به نحوی که اکنون می‌توان این استان را از برترین‌های این حوزه و حتی یک قطب اثرگذار و مهم در این ورزش دانست.

وی عنوان کرد: با وجود این ظرفیت عظیم در استان، هنوز از نبود یک مجموعه سوارکاری استاندارد محروم هستیم و گرچه مشکل مالی چندانی در این ورزش وجود ندارد اما تکلیف تنها مجتمع سوارکاری یزد هنوز مشخص نیست.

بیک با اشاره به اینکه مجتمع سوارکاری صفائیه، تنها مجموعه سوارکاری در مرکز استان یزد است، افزود: طرح این مجموعه به طور کامل اجرایی نشده بنابراین برای برگزاری بسیاری از مسابقات و حتی تمرین‌ها مناسب نیست.

رئیس هیأت سوارکاری استان یزد خاطرنشان کرد: طرح این مجتمع جامع است اما از زمان راه‌اندازی تاکنون تنها 30 درصد آن اجرا شده که امیدواریم نقشه‌های آن به سرعت به مرحله اجرا درآید.

بیک، یکی از مشکلات اصلی این مجتمع را عدم مالکیت آن دانست و بیان داشت: این مجتمع نه نام هیأت سوارکاری و نه حتی به نام اداره کل ورزش و جوانان استان یزد است و درصدد هستیم این مشکل را برطرف کنیم.

وی افزود: قانون، اماکن ورزشی را به شرکت تجهیز واگذار کرده که این شرکت نیز بیشتر به زمین‌های فوتبال می‌پردازد و بقیه فضاهای ورزشی از اهمیت چندانی برایش برخوردار نیست و از بقیه فضاها تنها اجاره دریافت می‌کند.

بیک با اشاره به اینکه این مجموعه نیاز به رسیدگی، تکمیل و تجهیز دارد، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم سند این مجموعه به نام اداره کل ورزش و جوانان استان یزد ثبت شود تا بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم.

به گزارش فارس، در حال حاضر در استان یزد بالغ بر 300 مرکز پرورش اسب، شش باشگاه فعال سوارکاری و بالغ بر 6 هزار اسب وجود دارد.

انتهای پیام/2464/ج30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول