اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئيس کميسيون اقتصاد، سرمايه گذاري و گردشگري شوراي اسلامي شهر همدان:

بايد به جوان‌ترها فرصت عرض اندام داده شود/ در شوراي چهارم همه مي‌خواستند تمام‌كننده باشند

رئيس کميسيون اقتصاد، سرمايه‌گذاري و گردشگري شوراي شهر همدان با بيان اينكه شوراي شهر را می‌توان به یک تیم فوتبال تشبیه کرد كه اگر همه مهاجم و گلزن باشند تیم خوبی نخواهد بود، گفت: در شورای چهارم شهر همدان همه گلزن بودند و می‌خواستند تمام‌کننده باشند؛ این امر یکی از آفات آن بود.

بايد به جوان‌ترها فرصت عرض اندام داده شود/ در شوراي چهارم همه مي‌خواستند تمام‌كننده باشند

محمد تبریزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عدم حضورش در دور پنجم انتخابات شوراها، اظهار کرد: باقی ماندن هر فردی در یک جایگاه به مدت طولانی محاسن و معایبی دارد که این مهم یکی از دلایل عدم حضورم در انتخابات این دوره بود.

وی افزایش تجربه و کارآیی را از جمله محاسن حضور یک فرد در یک جایگاه برشمرد و گفت: روزمرگی، ایجاد عادت و کاهش حساسیت فرد به موضوع مورد نظر نیز از جمله معایب این امر است.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: تعریف دموکراسی سرکار آوردن و یا قدرت به دست آوردن نیست، دموکراسی ظرفیت از دست دادن قدرت نیز هست، باید انسان این مهم را در خود تمرین کند که موقعیت و جایگاه را به دیگران بدهد.

وی با بیان اینکه فکر می‌کنم افراد دارای انگیزه و شایستگی کم نیستند، افزود: ما در این موقعیت اثر خود را گذاشتیم؛ ممکن است این اثر و برخی از روش‌ها که در این موقعیت اعمال کردیم سالیان سال ادامه یابد.

تبریزی با یادآوری این مهم که خوب است افکار جدید وارد شوند، خاطرنشان کرد: باید به شهر این اجازه را بدهیم که جوان‌ها بیشتر بیایند و تنوع بیشتری باشد.

وی با بیان اینکه ممکن است شورایی باشد که افراد متخصص در آن حضور داشته باشند که به تنهایی عملکرد خوب داشته باشند اما ترکیب آنها مناسب نباشد، ادامه داد: شورا را می‌توان به یک تیم فوتبال تشبیه کرد؛ اگر در تیم فوتبال همه مهاجم و گلزن باشند تیم خوبی نخواهد بود، بلکه باید تقسیم وظیفه شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: فکر می‌کنم در دور چهارم شورای شهر همدان همه گلزن بودند و می‌خواستند تمام‌کننده باشند؛ این امر یکی از آفات شورای چهارم بود و باید ترکیب تغییر کند، البته وجود تعدادی از افراد حاضر در شورا که شایستگی دارند برای انتقال تجربه لازم است.

وی با تأکید بر اینکه مقایسه این دوره از شورا نسبت به دوره‌های قبلی نسبی است، یادآور شد: بهترین عملکرد را شورای دوره اول داشت چراکه در دور اول، شورا نظارت‌کننده بود نه دخالت‌کننده.

تبریزی با بیان اینکه شورای دور اول به دلیل اینکه زیاد در جریان کارها نبودند، سعی بر کسب اطلاعات داشتند، اظهار کرد: این امر موجب شده بود که در شورا جنبه نظارتی خود را بالا ببرند؛ البته انتظارات جامعه و شهرداری و شرایط نیز متفاوت بود.

وی ادامه داد: اکنون شرایط تغییر کرده و باید با این شرایط، شورا سنجیده شود نه اینکه با شوراهای قبل آن را بسنجیم.

رئیس کمیسیون اقتصاد، سرمایه‌گذاری و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: شورای چهارم از لحاظ کارآمدی و تخصص چیزی از شورای دور سوم کم نداشت اما از لحاظ انسجام شورای سوم بهتر بود.

وی با بیان اینکه در دور سوم شورا افراد با تخصص غیر مرتبط بودند و تأسی به چند عضو شورا می‌کردند، گفت: این امر موجب کمتر شدن چندصدایی در شورا بود.

تبریزی با تأکید بر اینکه از لحاظ توجه و تشخیص پرونده‌ها شورای چهارم ارجحیت دارد، تصریح کرد: از لحاظ وحدت شورای سوم بهتر بود و در مجموع تفاوت چندانی بین شورای دور سوم و شورای دور چهارم نیست.

انتهای پیام/89039/ 30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول