اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه همدان:

دشمن می‌خواهد ذهن بشریت را از فرهنگ مهدوی دور کند/ برخی کوته‌فکرها می‌گویند با داعش مذاکره کنیم نه مبارزه!

امام جمعه همدان با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ذهن بشریت را از فرهنگ مهدوی دور کند، گفت: برخی کوته‌فکرها می‌گویند باید با داعش مذاکره کنیم نه مبارزه، در صورتی که هدف داعش برندازی نظام جمهوری اسلامی است.

دشمن می‌خواهد ذهن بشریت را از فرهنگ مهدوی دور کند/ برخی کوته‌فکرها می‌گویند با داعش مذاکره کنیم نه مبارزه!

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیاث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی ـ سیاسی نماز جمعه همدان با توصیه همگان به تقوای الهی، اعیاد شعبانیه به ویژه میلاد سراسر نور حضرت مهدی(عج) را تبریک گفت و اظهار کرد: دشمن با تمام توان می‌خواهد ذهن بشریت را از فرهنگ مهدوی دور کند، چراکه به خوبی می‌داند که با ظهور منجی عالم بشریت زمینه فساد و ظلم ریشه‌کن خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید جشن نیمه شعبان باید با شور و شکوه بسیاری برگزار شود، افزود: قبلاً در شهر همدان برای این مناسبت مراسم‌ها و برنامه‌های جشن بسیاری برگزار می‌شد که باید این رویکرد ادامه داشته باشد و حتی باشکوه‌تر نیز شود.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه با ظهور امام زمان(عج) تمام فقر و بدبختی‌ها از بین می‌رود، متذکر شد: تمام بت‌پرست‌ها نابود می‌شوند و دنیایی پر از صلح و صمیمت ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه شیعه باید تشنه علم و معرفت باشد، یادآور شد: باید اطلاعات و آگاهی خود را نسبت به زمینه‌های ظهور حضرت مهدی(عج) بالا ببریم و خود را برای این اتفاق عظیم و بزرگ آماده سازیم.

طه‌محمدی با اشاره به برخی نشانه‌های ظهور حضرت موعود، گفت: «وقتی مردم دین خود را نسبت به دنیای خود بفروشند، دروغ بگویند، قدرتمندان ظلم کنند، عرفان دروغین زیاد شود، سفیهان قدرت بگیرند و عاقلان کنار گذاشته شوند، خونریزی در دنیا زیاد شود، در مقابل حق سکوت شود و باطل حق شمرده شود، شهادت باطل زیاد شود، تهمت‌ها و تخریب‌ها افزایش یابد، اشرار احترام پیدا کنند» بخشی از نشانه‌های ظهور است. 

وی با انتقاد از اینکه برخی حقوق‌های نجومی می‌گیرند و بسیاری دیگر در فقر به سر می‌برند، افزود: اینها زمینه‌هایی از ظلم به بشریت هستند که حضرت مهدی(عج) با ظهور خود با این ظلم بزرگ برخورد خواهد کرد.

امام جمعه همدان با بیان اینکه یکی از مصیبت‌های آخرالزمان این است که برخی درس دین را می‌خوانند برای دنیا نه دین، تبیین کرد: بخشی از این اتفاقات را در دنیا شاهد هستیم، بنابراین باید آگاهی خود و دیگران را نسبت به فرهنگ نجات‌بخش مهدوی بالا ببریم و دنیا را آماده ظهور منجی عالم بشریت کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید قدردان زحمات سربازان گمنام امام زمان(عج) داد، تشریح  کرد: امنیت بی‌بدیل این کشور به خاطر ایثار و از خودگذشتگی نیروهای مسلح، انتظامی، امنیتی و اطلاعاتی است.

طه‌محمدی با تأکید بر لزوم حضور پرشور مردم در انتخابات، این مهم را زمینه‌ساز تأمین و تقویت امنیت کشور دانست و ادامه داد: باید با آگاهی در انتخابات حضور یافت و اصلح را برگزید.

وی با بیان اینکه برخی در داخل نمی‌فهمند که چه می‌گویند و چه می‌کنند؟ از اظهارات برخی مبنی بر اینکه می‌توان با دیپلماسی با داعش مذاکره کرد تا دیگر در سوریه نجنگیم، انتقاد کرد و با ابراز تعجب از این همه کوته‌فکری گفت: این جریان با هدف براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ساخته شده و قصدی جز این ندارد.

امام جمعه همدان با طرح این سؤال که آیا امام حسین(ع) وقتی به جنگ با یزید رفت، دیپلماسی شما را بلد نبود؟ اظهار داشت: امام حسین(ع) وقتی دید این قوم جاهل و معاند قصد اصلاح شدن را ندارند و دین در حال از نابودی است، وارد عرصه مبارزه شد.

وی با بیان اینکه باید در هر موقعیت نسبت به مسائل اطراف خود آگاه باشیم و بدانیم در هر شرایطی چه تصمیمی بگیریم، تصمیمات نظام مقدس جمهوری اسلامی به رهبری امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی) را هوشمندانه و بی‌بدیل دانست.

انتهای پیام/ذ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول