اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

یزد

مديرعامل بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج):

دنيا امروز منتظر يک مصلح جهاني است/ راه‌اندازي مركز تخصصي مهدويت

مديرعامل بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود (عج) گفت: افرادي كه امروز در دنيا حكومت مي‌كنند صلاحيت كافي ندارند و دنيا امروز منتظر يک مصلح جهاني است.

دنيا امروز منتظر يک مصلح جهاني است/ راه‌اندازي مركز تخصصي مهدويت

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمود متوسل آرانی ظهر امروز در نشستی خبری با اشاره به پیشینه شکل‌گیری بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) اظهار داشت: این بنیاد از 17 سال پیش فعالیت خود را آغاز کرد و امروز در سراسر کشور دفاتر این بنیاد با نظارت ائمه جمعه فعال است.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ انتظار و مهدویت و فرهنگ عاشورا و امام حسین (ع) دو بال شیعه است، افزود: این دو بال باید تقویت شود، فرهنگ عاشورا که مربوط به گذشته و الگوی شیعیان است و فرهنگ انتظار و امام زمان نیز مربوط به آینده شیعیان است بنابراین نباید در جامعه کمرنگ شود.

وی با اشاره به اینکه کمرنگ شدن فرهنگ شیعه در ایران بر همه کشورهای اسلامی و شیعه اثر می‌گذارد، بیان کرد: صاحب اصلی این کشور امام زمان (عج) است و شیعیان و مسلمانان بلکه مردمان جهان باید با تفکر مهدویت آشنا شوند.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) با بیان اینکه امروز سردمداران قدرت و حاکمان جهان صلاحیت لازم را ندارند و مردم دنیا نیز این موضوع را درک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: امروز همه مردم جهان منتظر یک مصلح جهانی هستند.

متوسل آرانی خاطرنشان کرد: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی (عج) به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌هایی که از عنوان مهدویت و امام زمان می‌شود، راه‌اندازی شده و نیروهای متخصص در این زمینه تربیت می‌کند.

وی افزود: راه‌اندازی مرکز تخصصی مهدویت در حوزه علمیه قم نیز در راستای تربیت نیروهای متخصص در امر مهدویت راه‌اندازی شده و تاکنون 400 طلبه از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند.

متوسل آرانی ادامه داد: فارغ‌التحصیلان این مرکز، تبلیغ صحیح مهدویت، تألیف کتب مرتبط با مهدویت و پژوهش در این زمینه را در رأس برنامه‌های خود دارند.

وی همچنین با اشاره به تأسیس انتشاراتی مهدویت عنوان کرد: پیش از این کتاب‌هایی که در حوزه مهدویت تدوین می‌شد، یا حوزوی بود یا در سطح بسیار پایین گردآوری شده بود اما با اقدامات انجام شده تاکنون بالغ بر 250 عنوان کتاب و محصولات فرهنگی برای تمام اقشار جامعه تولید شده است.

وی همچنین از تدوین بیش از 80 عنوان کتاب ویژه کودکان خبر داد و افزود: این کتاب‌ها در اختیار مهدهای کودک و پیش‌دبستانی‌ها قرار گرفته است.

متوسل آرانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به راه‌اندازی مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی در مجاورت مسجد جمکران یادآور شد: این مجموعه بسیار عظیم است و علاوه بر ظرفیت اسکان و تغذیه بالغ بر هزار نفر، دارای کتابخانه، نمایشگاه و دیگر فضاهای مورد نیاز است.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود (عج) در مورد نیروهای فعال در این بنیاد نیز خاطرنشان کرد: 90 درصد نیروهای این بنیاد افتخاری هستند و معتقدند برای امام زمان (عج) کار و فعالیت می‌کنند و حتی در بسیاری از موارد نیز برای اجرای برنامه‌ها و سفرها از هزینه‌های شخصی صرف می‌کنند.

انتهای پیام/2464/ج40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول