اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  توپ و تور

کادرفنی در مسابقات تدارکاتی، بازیکنان را در شرایط مختلف امتحان می‌کند

رضایی: هدف از آرایش‌های متفاوت، طراحی تاکتیک‌های بهتر است

مربی تیم ملی والیبال با بیان اینکه کادر فنی به دنبال طراحی تاکتیک‌های جدید و بهتر است، گفت: باید به همه بازیکنان فرصت داده شود تا در آرایش‌ها و موقعیت‌های مختلف قرار بگیرند تا به هدف نهایی خود برسیم.

رضایی: هدف از آرایش‌های متفاوت، طراحی تاکتیک‌های بهتر است

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون والیبال، سعید رضایی درباره نخستین دیدار تیم‌های ملی والیبال ایران و اسلوونی افزود: همان طور که پیش بینی می کردیم، اسلوونی سرویس های خیلی خوبی داشت و این مسابقه برای تیم ایران خیلی خوب بود.

وی با بیان اینکه تیم ایران بعد از مدت ها که از جو مسابقه دور بود، هفته پیش دو مسابقه با تیم مونته نگرو برگزار کرد، گفت: شرایط به گونه ای پیش رفت که تیم ایران مقابل اسلوونی قرار گرفت که سرعت خوبی داشت و از سرویس های خیلی خوبی بهره می برد. من به شخصه از این مسابقه خیلی راضی هستم به خاطر اینکه این بازی تیم ایران را تحت فشار گذاشت و شرایط خوبی را برای بازیکنان رقم زد. فکر می کنم در مسابقه دوم بازیکنان ایران بازی بهتری خواهند داشت و به شرایط بازی بهتر نزدیک می شوند.

مربی تیم ملی والیبال با تاکید بر اینکه با شرایط فعلی تیم ایران، اسلوونی حریف تدارکاتی بسیار خوبی است، گفت: مسابقه با اسلوونی بازیکنان را در شرایط بهتری قرار داد زیرا تحت فشار قرار گرفتند و قطعا برای بازی هفته آینده برابر لهستان آماده تر خواهند شد.

رضایی با یادآوری سیر حرکتی بازی های تدارکاتی تیم ایران گفت: این بازی ها به گونه ای طراحی شده است که بازیکنان ایران کم کم در شرایط سخت تر قرار بگیرند و اسلوونی خیلی خوب تیم ایران را تحت فشار قرار داد. ملی پوشان بعد از اینکه در ست اول تحت فشار قرار گرفتند، در ست های دوم و سوم خیلی خوب بازی کردند و این نشان می دهد همانطور که در تمرینات با انگیزه بودند در مسابقات هم همینطور عمل کردند.

وی اشتباهات بازیکنان ایران در ست های بعدی را طبیعی دانست و گفت: طبیعی است تیمی که از مسابقات دور باشد، اشتباهاتش بیشتر شود، اما فکر می کنم در دومین مسابقه بهتر خواهیم شد و بهتر بازی خواهیم کرد. در دیدار دوم تمام بازیکنان به کار گرفته می شوند و همه شرایط برای آماده سازی در نظر گرفته می شود.

مربی تیم ملی والیبال مشکل اصلی تیم ایران در دیدار نخست با اسلوونی را دریافت دانست و گفت: در دیدارهای تدارکاتی و دوستانه نباید به نتیجه اهمیت دهیم. کادر فنی در این مسابقات تمام بازیکنان را برای تمام فرصت های موجود و شرایط های متفاوت احتمالی امتحان می کنند. خیلی راحت می شد با چیدمان های بهتر این مشکلات را حل کرد ولی الان احتیاج به نتایح این مسابقات نداریم. ما این چیدمان ها را با وجود اینکه می دانیم شاید اشتباهات فردی در آن زیاد بشود، امتحان می کنیم.

وی ادامه داد: باید به همه این فرصت داده شود که در آرایش های مختلف و موقعیت های مختلف قرار گیرند تا بتوانیم تاکنیک های بهتر و بیشتری را برای ادامه کار طراحی کنیم و در اختیار داشته باشیم.

رضایی در پاسخ به این پرسش که از عملکرد بازیکنان جوان در ست های پایانی مسابقه راضی بودید؟ گفت: نمی توان گفت راصی کننده نبود، ولی شما در نظر بگیرید که این شش نفر در کنار هم قرار نگرفتند و شش نفر اصلی تجربه حضور در کنار هم را در سال قبل تجربه کرده اند و قرا گرفتن این شش در کنار هم و جور شدن دنده های آنها زمان میبرد و در کل در حالت انفرادی کار خودشان را خوب انجام دادند و هر چه بهتر پیش برویم بهتر خواهند شد.

تیم ملی والیبال ایران شب گذشته در نخستین مسابقه تدارکاتی با اسلوونی سه بر دو مغلوب این تیم شد و از ساعت 21 و 30 دقیقه امشب در دومین دیدار دوستانه به مصاف تیم ملی اسلوونی می‌رود.

انتهای پیام/ا

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول