اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

خراسان رضوی

رئیس مرکز آثار مفاخر دانشگاه فردوسی:

دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به اهدای جایزه ادبی مفاخر مطرح کشور می‌کند

رئیس مرکز آثار مفاخر دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه همواره اهدای جوائز ادبی با نام مفاخر کشور از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: برای نخستین بار در کشور، دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به اهدای جایزه ادبی مفاخر مطرح این دانشگاه در ایران می‌کند.

 دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به اهدای جایزه ادبی مفاخر مطرح کشور می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سلمان ساکت ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که در سازمان مرکزی دانشگاه فردوسی برگزار شد، با اشاره به اینکه همواره اهدای جوائز ادبی با نام مفاخر کشور از طریق بخش خصوصی انجام می‌شود گفت: برای نخستین بار در کشور دانشگاه فردوسی مشهد اقدام به اهدای جایزه ادبی مفاخر مطرح این دانشگاه در ایران می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این جایزه با عنوان مرحوم استاد قهرمان به فعالان و پژوهشگران عرصه ادبیات اعطا می‌شود، بیان کرد: دانشگاه فردوسی اساتید برجسته‌ای در رشته‌های مختلف علمی دارد که از آن جمله می‌توان به استاد مدیرشانه چی، استاد آشتیانی، استاد واعظ زاده و مرحوم استاد قهرمان اشاره کرد.

رئیس مرکز آثار مفاخر دانشگاه فردوسی با ابراز خرسندی نسبت به فعالیت‌های مختلف انجام شده توسط این مرکز در سال گذشته، یادآور شد: نامگذاری تالارهای دانشگاه به نام مفاخر خراسان بزرگ، برگزاری بزرگداشت‌هایی برای استاد قهرمان و خواجویان، نصب دو مجسه خیام و خواجه نصیر در پردیس دانشگاه و افتتاح باشگاه مفاخر و پیشکسوتان دانشگاه، تنها بخشی از اقدامات این مرکز در سال گذشته محسوب می‌شود.

ساکت ادامه داد: مرحوم استاد قهرمان، یکی از شخصیت‌های مهم و تأثیرگذار دانشکده ادبیات دانشگاه فردوسی محسوب می‌شود و جایزه ادبی مذکور با نام وی، پس از مطرح شدن در مراسم بزرگداشت مرحوم استاد قهرمان از سوی خانواده وی، در شورای مرکزی آثار مفاخر و اساتید دانشگاه فردوسی تصویب شد.

وی با اشاره به فعالیت مرحوم استاد قهرمان به عنوان رئیس کتابخانه دانشکده ادبیات این دانشگاه، متذکر شد: فراخوان این جایزه از امروز اعلام می‌شود و علاوه بر این، علاقمندان می‌توانند کتاب و پایان‌نامه‌های خود را که در سه سال اخیر انجام شده و مطابق با محورهای فراخوان این جایزه  است، به دبیرخانه آن ارسال کنند.

رئیس مرکز آثار مفاخر دانشگاه فردوسی، محل دبیرخانه دائمی جایزه ادبی محمد قهرمان را این مرکز برشمرد و اضافه کرد: پژوهشگران تا 20 فروردین ماه 1397 فرصت دارند که آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده تا پس از داوری، در اردیبهشت سال آینده، طی مراسمی از برگزیدگان تقدیر شود.

انتهای پیام/ 70031

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول