اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری خبر داد

بیمه شدن حدود40 نفر ازمداحان و شاعران آیینی چهارمحال و بختیاری

رئیس کانون مداحان چهارمحال و بختیاری گفت: حدود 40 نفر از مداحان و شاعران آیینی چهارمحال و بختیاری بیمه و مستمری‌بگیر در بنیاد فرهنگی دعبل خزاعی هستند.

بیمه شدن حدود40 نفر ازمداحان و شاعران آیینی چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد به نقل از روابط عمومی سپاه چهارمحال و بختیاری حمیدرضا توسلی با بیان اینکه پیگیر حل مشکل بیمه مداحان هستیم اظهار کرد: بنیاد فرهنگی دعبل خزاعی، بر سازماندهی، آموزش و خدمات رفاهی و تأمین اجتماعی مداحان، شاعران آیینی و فعالان هیأت‌های مذهبی و تبلیغات در زمینه گسترش فرهنگ عزاداری و مداحی تمرکز دارد و از سال ۱۳۸۴ فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی افزود: این بنیاد با هدف شناسایی ستایش‌گران، شعرا و ذاکران اهل‌بیت عصمت و طهارت، انجام خدمات تأمین اجتماعی از قبیل بیمه درمانی، عمر و پس‌انداز، تکمیلی و پزشکی و بازنشستگی و ارائه تسهیلات ضروری به آن‌ها و افراد تحت تکفل ایشان، پشتیبانی علمی و معنوی از آن‌ها برای اعتلا و تعمیق فرهنگ مکتب عصمت و طهارت، ساماندهی و تقویت محافل اثرگذار فرهنگی برای ارتقای بنیه فرهنگی، انجام پژوهش‌های بنیادین و ویژه برای تهیه متون فاخر ادبی و استفاده بهینه از ظرفیت‌های ارزشمند حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و سامان‌دهی و انتشار مکتوب و چندرسانه‌ای در حوزه اهداف عالیه بنیاد شکل گرفته است.

نماینده بنیاد فرهنگی دعبل خزاعی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: از استان چهار محال و بختیاری هم تعداد قابل توجهی از مرکز استان و شهرستان ها، مداحان و شاعران آیینی که واجد شرایط لازم بودند در این بنیاد ثبت نام کرده‌اند و ۳۲ نفر هم در اولویت و در نوبت هستند و به محض اعلام بنیاد، کارهای مربوط به برقراری بیمه آن‌ها انجام خواهد شد.

توسلی با بیان اینکه از طریق کانون مداحان کشور و دیگر مراجع ذی‌صلاح برنامه‌ریزی و هماهنگی شده که در مجلس شورای اسلامی کار بیمه دیگر مداحانی که بیمه ندارند و شاغل هم نیستند حل شود و بیمه مداحی هم دایر شود، گفت: از استان چهارمحال و بختیاری در حال حاضر حدود 40 نفر بیمه و مستمری بگیر و بازنشسته شده‌اند.

وی افزود: مرحله اول کار مصاحبه و ضبط تصویری مداحی ذاکران اهل بیت(ع) با حضور جانشین و جمعی از مسؤولان بنیاد فرهنگی دعبل خزایی مرکز در شهرکرد برگزار شد.

نماینده بنیاد فرهنگی دعبل خزاعی استان گفت: سایت دعبل در زمینه‌های مختلف فرهنگی فعال است و شاعران و مداحان برای استفاده از مطالب و نیز کسب اخبار مربوط به بیمه مداحان می‌توانند به سایت deabel.org مراجعه کنند.

انتهای پیام/68023/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول