اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

آذربایجان شرقی

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

۱۰ هزار دانش‌آموزان نیازمند بدون حامی در آذربایجان‌شرقی/کمیته امداد برای مبارزه با فقر زیر بلیت هیچ جریان سیاسی نرفته و نخواهد رفت

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی گفت: ۱۳ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان داریم که ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان بدون حامی هستند و در طرح محسنین دانش‌آموزانی که والدینشان از کارافتاده، زمین‌گیر یا مریض هستند تحت حمایت حامیان قرار خواهند گرفت.

 ۱۰ هزار دانش‌آموزان نیازمند بدون حامی در آذربایجان‌شرقی/کمیته امداد برای مبارزه با فقر زیر بلیت هیچ جریان سیاسی نرفته و نخواهد رفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمد کلامی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه در جامعه با پدیده تولید فقر مواجه هستیم، فقری که نشأت گرفته از اعتیاد، طلاق، مشکلات اقتصادی و اجتماعی است.

وی افزود: امیدواریم در چهار سال آینده دولت منتخب درد فقرا و دغدغه نیازمندان جامعه را اولویت اصلی خود قرار دهد و زمینه‌های تولید فقر را متوقف کند.

کلامی با اشاره به بی‌طرفی کمیته امداد امام خمینی(ره) در انتخابات اخیر گفت: در این انتخابات کمیته امداد کشور و کمیته امداد استان له و علیه کاندیدایی فعالیت نکرد و بی‌طرفی خود را رعایت کرد و صرفا از مردم برای حضور  در انتخابات دعوت کرد و حافظ ارزش‌های نظام جمهوری اسلامی بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: کمیته امداد برای مبارزه با فقر زیربلیت هیچ جریان سیاسی نرفته و نخواهد رفت و این در سایه مدیریت خوب آقای فتاح است، هر چند در این بین کسانی قصد داشتند کمیته امداد را به سوی کاندیدای خاصی در انتخابات سوق دهند.

کلامی در ادامه افزود: ماه رمضان ماه منتسب به حضرت علی (ع) بوده که به عنوان پدر محرومان معروف است و در این راستا ما فعالیت‌های خود را افزایش و بسط داده و برنامه‌های ویژه‌ای در این ماه مبارک خواهیم داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به برگزاری بازارچه خودکفایی در تفرجگاه ائل‌گلی افزود: با برگزاری این بازارچه ضمن معرفی تولیدات مددجویان برای آنها بازاریابی نیز انجام خواهد گرفت و من از رسانه‌ها و مردم دعوت می‌کنم از این بازارچه دیدن کنند.

کلامی همچنین از اجرای طرح حضور مسؤولان، خیران و حامیان در خانه‌های مددجویان خبر داد و گفت: با اجرای این طرح مسؤولان و خیران از نزدیک در جریان زندگی مددجویان قرار می‌گیرند چرا که مددجویان بیشتر از نیازهای مادی نیازمند محبت و توجه بیشتر هستند.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین رویکردهای کمیته امداد ایجاد اشتغال و خودکفایی خانواده‌هاست  و در این راستا کمیته امداد استان سال گذشته ۲۰ درصد مشاغل کوچک را ایجاد کرده است و امسال نیز بنا داریم ۵ هزار خانوار را خودکفا کنیم و از بدنه کمیته امداد جدا کرده تا زمینه برای پذیرش خانوارهای دیگر فراهم شود.

کلامی در ادامه به طرح محسنین اشاره کرد و افزود: ۱۳ هزار دانش‌آموز نیازمند در استان داریم که ۱۰ هزار نفر از این دانش آموزان بدون حامی هستند و در طرح «محسنین» دانش‌آموزانی که والدینشان از کار افتاده، زمین‌گیر یا مریض هستند تحت حمایت حامیان قرار خواهند گرفت.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: در سایه ارتقاء دانش و توانایی مددجویان باید از موروثی شدن فقر جلوگیری کرد، خیران عزیز در کنار مدرسه‌سازی باید به فکر دانش‌آموزان آن مدارس نیز باشند، مدرسه زمانی ارزش پیدا می‌کند که دانش‌آموزان با شور و نشاط و آموزش علم و فرهنگ در جامعه حضور پیدا کنند.

وی در ادامه به طرح اطعام نیازمندان و فقرا اشاره کرد و گفت: امسال در کنار افطاری‌ها، جیره خشک نیز در برنامه های ماه رمضان گنجانده شده است، چرا که این جیره خشک برابر با غذای یک هفته این عزیزان است، ما از خیران عزیز درخواست می‌کنیم به این موضوع توجه ویژه‌هایی داشته باشند.

کلامی به برنامه‌های کمیته امداد در محلات حاشیه‌نشین اشاره کرد و گفت: رویکرد اصلی کمیته امداد در سال ۹۶ رویکرد فرهنگی و آموزشی است و در ماه مبارک رمضان برای بیش از هزار خانواده برنامه‌ریزی کرده‌ایم و در این راستا توزیع بسته‌های فرهنگی و حضور مبلغان دانشجو و مشاوران فرهنگی و اعتقادی را در برنامه داریم.

انتهای پیام/60021 /30 /س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول