اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امروز از مناره‌های مسجد سرافراز جامع خرمشهر به گوش می‌رسد

ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته/ سلام بر نخل‌های غلطیده به‌خون

ممد نبودی ببینی که میعادگاه عاشقان در خرمشهر و قرار رزمندگانت در مسجد جامع مقرر شد.

ممد نبودی ببینی شهر آزاد گشته/ سلام بر نخل‌های غلطیده به‌خون

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری فارس استان خوزستان از خرمشهر، تاریخ ایران اسلامی، زنان و مردان ستبر و نستوه خرمشهر قهرمان را از یاد نخواهد برد و نام آنان را از حافظه خود پاک نخواهد کرد.

آنان که حاضر به ترک منزل و مأوای خویش نبوده و تا پای جان در راه حفظ ایمان و دفاع از خاک کوچه و خیابان در تقابل با مستکبران سرفراز ماندن مناره‌های مسجد جامع در خونین شهر ماندند.

آنان بی‌شک به آرم شجاعت و مدال استقامت مفتخر هستند و تاریخ جز برهه‌ای از صدر اسلامی چنین مردمان ورزمندگان دلیری به خود ندیده و نخواهد دید که چگونه بدون داشتن پشتوانه، تسلیحات و نیرو 35 روز این شهر آسمانی را حفاظت کردند.

مردانی از جنس عباس(ع)  و زنانی از نسل فاطمه (س)، که همچون سپری سهمگین و آهنین در مقابل خمپاره‌ها و ترکش‌ها ایستادند و عاشورایی 35 روزه را رقم زدند.

سلام بر خرمشهر که چون بهنام محمدی‌ها را در خون غلطان دید تا پرچم آزادگی حق‌طلبی بر فراز این مرز و بوم برافراشته بماند.

سلام بر محمدعلی جهان‌آرا، این کوه محبت و اسوه ایستادگی که همچون برداری بزرگ‌تر، رفیقی وفادار و فرمانده‌ای رشید، چشم به توان فرزندان همین آب و خاک داشت و با همین جوانان دلیر و نترس، چنان وحستی بر دل ارتش بعث انداخت که گویی یک ارتش قدرتمند با تمام تجهیزات در خرمشهر ایستاده است.

بی‌شک رزمندگان ما حسین‌وار از خرمشهر عزیز دفاع کردند و علی‌وار به فتح آن کمر همت بستند، علی اکبرهای خرمشهر اندک نبودند که جان خود را در طبق اخلاص نهاده و شبانه ضرباتی کاری به پیکره دشمن کافر زدند، اینان بزرگ مردان تاریخ اسلامند که کربلای ایران را ساختند و عاشورای زمان را رقم زدند.

سلام بر کارون، که فرزندان ما را در بر روی دستان خود بر آنسوی آب برد و روانه‌ فتحی عظیم ساخت، سلام بر دشت خوزستان، که با افتخار پسران و مردان ما را در اغوش گرفت، شهدای ما را در بغل و هموار ساخت راه رزمندگان ما را در راه رسیدن به منزل و ماوای خویش، و سلام بر خونین‌شهر، آنجا که میعادگاه فاتحان غیورش بود و سلام بر مسجد جامع که قرار رزمندگان سرانجام در آن مقرر گردید.

سرانجام خون یاران جهان آرا در صبحدم سوم خرداد 61 به ثمر نشست و نوای "ممد نبودی ببینی"  سر داده شد، این نوا به آن سردار رشید نشان داد که یارانت امروز آموخته‌هایت را به مرحله اجرا در آورده و آن شهر خرم را از چنگال زشت‌صفتان زشت‌خو خارج کردند و به آغوش میهن بازگرداندند.

اگر در ظهر عاشورا یک پیروزی بزرگ به نام احیای اسلام رقم خورد، در ظهر فتح خرمشهر  فرزندان ما بودند که دیگر پیروزی ملت سرفراز ایران را رقم زدند، و اقامه نماز در روز عاشورای زمان و در کربلای دوران به وقوع پیوست.

آنان که دم از حق‌پرستی می‌زدند کجایند تا بنگرند مردان مردتر از مرد ایران اسلامی، برای باورها و خاکشان از جان خود هم دریغ ندارند و برای رسیدن به این ارزش‌ها جانشان از بی‌ارزش‌ترین داشته‌های آنان است.

سلام بر سوم خرداد که یادآور رشادت‌ها و جانبازی‌های جوانان غیور و بزرگ مردان عاشورایی ایران اسلامی است، سلام بر آزادی، سلام بر فتح و سلام بر شهدای این مرز و بوم، که هر چه را که داریم، حاصل خون آنان است.

امروز شهدای زنده در خرمشهر و در سایر نقاط شهیدپرور ایران بسیار داریم، چه بسا آنان از قافله عشق عقب ماندند تا بر ما بگویند حکایت بزرگی و افتادگی رفیقان بی‌ادعایشان، آنان نزد خداوند به مدال فخر و رشادت مفتخرند، آنان به یقین ساکنان قلب‌های مردم ایران و یادگاران هشت سال ایستادگی و مقاومت در کنار فتوحات و افتخارات‌اند.

حسبی‌الله نعم الوکیل، نعم مولا و نعم النصیر

یادداشت: علی دایلی

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول