اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

چهارمحال و بختیاری

عصر امروز صورت گرفت

افتتاح کارگاه قالی بانوان خادم الحسین (ع) در شهرستان سامان

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال وبختیاری از افتتاح 2 کارگاه قالیبافی حضرت زینب کبری (س) در دهستان چم چنگ و شهر سامان خبر داد.

افتتاح کارگاه قالی بانوان خادم الحسین (ع) در شهرستان سامان

به گزارش خبرگزاری فارس از سامان، حجت الاسلام و المسلمین البرز رئیسی عصر امروز در حاشیه افتتاح یک کارگاه قالی دستباف بانوان خادم الحسین (ع) روستای «چم چنگ» و افتتاح یک کارگاه قالی دستباف در حسینه آل محمد (ص) شهر سامان اظهار کرد: 21 کارگاه فرش‌بافی توسط خادمین امام حسین (ع) در سطح استان مشغول به فعالیت می‌باشند که  25 درصد از فرش‌ها بافته شده و پیش‌بینی می‌شود بافت 100 کارگاه مشابه نیز در استان راه‌‍اندازی شود.

وی اظهار داشت: ارزش این تعداد فرش دستباف بیش از 6 میلیارد ریال است که بانوان در این طرح معنوی استقبال چشمگیری را داشته‌اند که در این زمینه کار بافت فرش صحن حرم حضرت زهرا (س) را در نجف اشرف داشته‌ایم که کار پایانی آن در حال انجام است.

مسؤول امور روحانیون ستاد بازسازی عتبات عالیات چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: هم اکنون کار بافت 76 هزار متر فرش صحن حضرت زینب کبری (س) عقیله بنی هاشم (ع) در کربلای معلی آغاز شده است.

رئیسی یادآور شد: بخش عمده‌ای از کارگاه‌های تولید فرش بانوان خادم الحسین (ع) در استان چهارمحال و بختیاری در شهرستان بن، سامان و شهرکرد در حال انجام است.

وی افزود: مبنای اجرای این کار بر این است که خدمت ادارات و سازمان‌ها به یک شکل خواهد بود و خانم‌ها نیز در روستاها و شهرها اقدام به بافت این نوع فرش‌ها می‌نمایند و هزینه‌های دار قالی را ستاد بازسازی عتبات عالیات کمک خواهد نمود و کار بافت آن به صورت خیری انجام می‌شود و در این راستا کارشناسان مربوطه فرش‌ها را خریداری می‌کنند و این هزینه‌ها را صرف ساخت صحن حرم مطهر زینب کبری (س) در کربلای معلی می‌نمایند.

به گزارش خبرگزاری فارس، هم اکنون 2 کارگاه قالی دستباف بانوان خادم الحسین (ع) در شهرستان سامان افتتاح و در حال فعالیت می‌باشند.

انتهای پیام/68022/م2

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول