اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر علمی دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی:

تشکیل کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی دستاورد جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی است

دبیر علمی دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی گفت: تشکیل کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی یکی از دستاوردهای این جشنواره است.

تشکیل کتابخانه تخصصی امام رضا(ع) در آستان قدس رضوی دستاورد جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از ستاد خبری «دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی»،هادی منوری با اشاره به اهداف این رویداد بزرگ فرهنگی، اظهار داشت: از جمله اهداف این جشنواره را می‌توان به ثبت و چاپ کتاب‌هایی اشاره کرد که در حوزه فرهنگ و سیره رضوی نوشته شده است.

وی ادامه داد:  باید در خصوص منابع و معارف حضرت رضا(ع) کتاب‌های بیشتری منتشر کنیم، یا آثاری که با محوریت موضوعات مذکور نوشته شده را تکریم، نمایش و حتی چاپ مجدد کرده و در اختیار مخاطبان قرار دهیم.

دبیر علمی «دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» افزود: ترغیب و تشویق نویسندگان و ناشران به چاپ و نگارش کتاب با موضوع سیره امام رضا(ع) و خاندان آن حضرت از دیگر اهداف این جشنواره بین‌المللی است.
منوری درخصوص دستاوردهای این جشنواره در دوره‌های گذشته، اضافه کرد: مهم‌ترین دستاورد چندساله جشنواره انتخاب کتاب سال رضوی، دستیابی به مجموعه کتاب‌های منتشر شده در 20 سال اخیر با موضوع فرهنگ و سیره رضوی بود که به‌صورت کتابخانه‌ای تخصصی در کتابخانه مرکزی آستان قدس در اختیار علاقمندان و مخاطبان قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه امروز ما می‌توانیم ادعا کنیم که کمتر کتابی در حوزه رضوی به چاپ رسیده و در این جشنواره دیده نشده باشد، متذکر شد: از دیگر دستاوردهای این جشنواره می‌توان به افزایش انتشار و نگارش کتاب در حوزه رضوی و ارتقا کیفیت آثار این حوزه اشاره کرد که دلیل آن، رقابت بالایی است که شرکت کنندگان در این جشنواره با یکدیگر دارند.
دبیر علمی «دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» با اشاره به این موضوع که آثار برگزیده جشنواره بین‌المللی کتاب سال رضوی از کیفیت نگارش و چاپ بالایی برخوردار است، ادامه داد: از جمله ویژگی‌های این رویداد فرهنگی بین‌المللی حضور ناشران و نویسندگان غیرفارسی زبان است که سبب شده در کنار شناسایی ناشرین کتاب‌های مذهبی غیر فارسی زبان به ویژه در حوزه رضوی، آنها با اشتیاق و پشتکار بیشتری به فعالیت در این بخش بپردازند.
منوری عنوان کرد: با دعوت و تشویق ناشران و نویسندگان خارجی، چاپ و نشر کتاب در حوزه سیر رضوی در خارج از مرزهای کشور رشد قابل توجهی پیدا کرده است.
وی با بیان اینکه بیشتر کشورهای عربی زبان مانند لبنان، عمان و پاکستان در این جشنواره بین‌المللی شرکت می‌کنند، تاکید کرد: کشورهای انگلیسی زبان و اردو نیز آثار بسیاری را به این جشنواره در این مدت ارسال کرده‌اند.
دبیر علمی «دهمین جشنواره بین‌المللی انتخاب کتاب سال رضوی» بیشترین آثار ارسالی را مربوط به بخش کتاب‌های «شایسته چاپ» و پایان‌نامه برشمرد و گفت: هر نویسنده و ناشری که پیرامون خاندان ائمه اطهار(ع) و حضرت رضا(ع) قلم بزند از پاداش دنیوی و اخروی برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/ک

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول