اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس آگاهی گلستان خبر داد

کلاهبرداری تلفنی از پزشکان گلستانی/ لزوم هوشیاری پزشکان نسبت به تماس‌ افراد ناشناس

رئیس پلیس آگاهی گلستان از وقوع چند فقره کلاهبرداری تلفنی و کارت به کارت از پزشکان این استان خبر داد و گفت: پزشکان نسبت به تماس افراد ناشناس حساس باشند و از در اختیار قرار دادن اطلاعات حساب خود به شدت پرهیز کنند.

کلاهبرداری تلفنی از پزشکان گلستانی/ لزوم هوشیاری پزشکان نسبت به تماس‌ افراد ناشناس

مجتبی مروتی عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گرگان اظهار کرد: در تاریخ 30 اردیبهشت ماه سال جاری یک فقره پرونده کلاهبرداری به روش کارت به کارت از یکی از پزشکان استان، به پلیس آگاهی واصل شد.

وی ادامه داد: در روز بعد نیز دو پرونده مشابه در پلیس آگاهی استان مطرح شد که فرد مجرم با یک شماره تلفن همراه اعتباری با پزشکان یک مجموعه درمانی تماس تلفنی برقرار کرده و از آنها شماره کارتی را به منظور واریز وجه به عناوین مختلف از طریق قسمت اداری و مالی آن کلینیک درخواست کرده و در ادامه با هدایت آنها به سمت دستگاه کارتخوان، به جای واریز وجه به حساب آنها، وجوه مختلف را از حساب آنها به حسابی دیگر منتقل کرده است.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت موضوع و به منظور پیشگیری از افزایش تعداد کلاهبرداری با این روش و شناسایی و دستگیری سریع متهم، موضوع به صورت مکتوب با اولویت به تمامی مراکز بهداشتی و درمانی استان اطلاع داده شد.

مروتی تاکید کرد: پس از اطلاع‌رسانی انجام شده که با هماهنگی و همکاری سازمان نظام پزشکی استان گلستان انجام شد، 15 پزشک دیگر به پلیس و سازمان نظام پزشکی مراجعه کرده و اعلام کردند که این فرد با همان شماره تلفن قصد کلاهبرداری از آنها را داشته که با توجه به اطلاع‌رسانی انجام شده، این پزشکان از پاسخگویی و انجام درخواست فرد کلاهبردار خودداری کرده‌اند.

وی تاکید کرد: تاکید ما به تمامی شهروندان این است که دقت داشته باشند از ارائه اطلاعات حساب بانکی و شناسنامه‌ای خود به افراد ناشناس به شدت پرهیز کنند.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: نکته مهم در این پرونده این است که فرد کلاهبردار با استفاده از خط تلفن همراه اعتباری و معرفی خود به عنوان کارمند قسمت اداری و مالی کلینیکی که آن پزشک در آن فعالیت می‌کرده اقدام به کار طعمه‌های خود می‌کرده در حالی که کارکنان نهادها و دستگاه‌های مختلف برای انجام امور اداری حداقل از خطوط تلفن ثابت استفاده می‌کنند.

مروتی افزود: نکته مهم‌تر این است، در صوتی که هر فرد، نهاد دولتی و یا خصوصی و ارگانی قصد واریز وجه به حساب شما را داشته باشد، تنها داشتن شماره کارت کافی بوده و نیازی به حضور صاحب حساب کنار دستگاه عابر بانک نخواهد بود.

وی متذکر شد: شهروندان دقت کنند کلاهبرداران با استفاده از این روش و کشاندن شما پای دستگاه عابر بانک شما را به گونه‌ای هدایت می‌کنند که شما زبان دستگاه را تغییر دهید و با راهنمایی کردن شما به قسمت انتقال وجه، به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنند که شما با دستان خود، مبالغ موجود در حساب را به حسابی دیگر منتقل کنید.

رئیس پلیس آگاهی گلستان خاطرنشان کرد: توصیه ما این است، به شدت از در اختیار قراردادن اطلاعات حساب و اطلاعات شخصی خود به افراد ناشناس پرهیز کنید و در صورتی که با مسائل مشابه برخورد کردید، برای صحت گفته‌های آن فرد، به سرعت مسئول اداری، مالی و یا قسمت‌های بازرسی و حراست دستگاه خود را در جریان موضوع قرار دهید.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول