اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با فارس:

هیچ کشوری چوب را با پوست وارد نمی‌کند

آهنگران تصریح کرد: مرزهای ورود چوب به ایران در کنار دریای شمال و تماماً عرصه جنگلی است و ما اجازه واردات چوب با پوست از این مرزها را نمی‌دهیم؛ ورود چوب با پوست به دلیل آلودگی‌های خاصی که دارد، ممنوع است.

هیچ کشوری چوب را با پوست وارد نمی‌کند

اکبر آهنگران مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری فارس، اظهار داشت: شرایط واردات چیپس چوب اعلام شده و هر کسی که مایل به واردات این نوع چوب باشد، می‌تواند اقدام کند.

وی با بیان اینکه ضوابط قرنطینه برای ورود محموله‌های چوب لازم‌الاجراست، گفت: ورود محموله چوب چهارتراش بدون پوست دارای ضوابط مشخصی است که بر روی سایت سازمان حفظ نباتات اعلام شده است. 

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات تأکید کرد: ورود چوب با پوست به دلیل آلودگی‌های خاصی که دارد، ممنوع است. 

وی تصریح کرد: از نظر این سازمان چوب یا به صورت چیپس شده و یا به صورتی که پوست آن در کشور مبدأ کنده شده باشد، امکان ورود به کشور را دارد.

به گفته وی، هیچ کشوری چوب را با پوست وارد نمی‌کند مگر از مرزهایی که عرصه کشاورزی و منابع طبیعی نباشد.

آهنگران تصریح کرد: مرزهای ورود چوب به ایران در کنار دریای شمال و تماماً عرصه جنگلی است و ما اجازه واردات چوب با پوست از این مرزها را نمی‌دهیم.

مدیرکل دفتر قرنطینه سازمان حفظ نباتات گفت: اسکله‌های مدنظر واردکنندگان باید معرفی شود و البته این اسکله ها باید دور از عرصه جنگلی باشد.

وی یادآور شد: سازمان حفظ نباتان به عنوان دستگاه مسئول با ورود چوب  از  مرزهای سرخس و اینچه‌برون مشکلی ندارد اما باید تجهیزات چیپس کردن و ضدعفونی‌ کردن محموله‌های چوب فراهم شود تا پس از گذشتن مسائل امنیتی چوب وارد کشور شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول