اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

کردستان

رییس حوزه هنری بیجار:

آثار برگزیده تئاتر ایران وجهان در بیجار به نمایش در می‌آید

رئیس حوزه هنری شهرستان بیجار گفت:به همت حوزه هنری شهرستان بیجار آثار برگزیده تئاتر ایران و جهان در بیجار به نمایش در می‌آید .

آثار برگزیده تئاتر ایران وجهان  در بیجار به نمایش در می‌آید

حسین زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج علام با اشاره به توانمندی تئاتر شهرستان بیجار اظهار کرد: هنرمندان توانمندی در زمینه هنرهای نمایشی در بیجار مشغول به فعالیت هستند که ضمن تشکیل گروه‌های نمایشی متعدد در عرصه تولید آثار نمایشی موفقیت‌های فراوانی را در سطح استان و کشور کسب کرده‌اند .
وی تصریح کرد: هم اکنون هنرمندان توانمندی از شهرستان بیجار در عرصه سینما، تلویزیون و تئاتر در کشور به عنوان چهره‌های شاخص و تأثیرگزار مشغول به فعالیت هستند که می‌توان به فرهاد اصلانی، سعید آقاخانی، محمود دینی، احمد رمضان‌زاده ، مریم ذاکر، علی‌اکبر نوربخش، کاظم نوربخش، ابوالقاسم کوشا، خانم شهره قمر و غیره اشاره کرد.
زنجانی تصریح کرد: با توجه به ضرورت آشنایی هنرمندان شهرستان با آثار برتر ایران و جهان و عدم امکان اجرای عمومی این آثار به منظور بالا بردن دانش و آگاهی هنرمندان تئاتر استان در قالب سلسله نشست‌های آموزشی مجموعه‌ای از آثار برتر ایران و جهان در طول سال به نمایش در می‌آیند و پس از نمایش این آثار مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد .
وی گفت : در اولین نشست این سلسله برنامه چهارشنبه 10 خردادماه 96 از ساعت 17:30 در محل دفتر حوزه هنری شهرستان بیجار نمایش « ننه دلاورو فرزندانش» اثر «برتولد برشت» به کارگردانی «امیر دژاکام» برای علاقه‌مندان به نمایش در آمده و توسط هنرمند توانمند بیجار جعفر ولدخان و دیگر هنرمندان حاضر در کارگاه مورد نقد وبررسی قرار می گیرد .
زنجانی ضمن دعوت از علاقه مندان برای حضور در این برنامه  افزود: در قالب کارگاه‌های آموزشی سلسله نشست‌های ویژه نقد شعر و داستان، نقد فیلم‌های کوتاه مطرح ایران و جهان نیز در دستور کار قرار گرفته که نخستین برنامه آن در هفته گذشته در بخش داستان و فیلم کوتاه برگزار شد و عزیزان برای آگاهی از برنامه‌های بعدی می‌توانند با شماره  38234079- 087 حوزه هنری شهرستان بیجار تماس حاصل کنند.
وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با افتتاح سینما آزادی شهرستان بیجار که انشاء الله همزمان با عید سعید فطر فعالیت خود را آغاز می‌کد بسیاری از این نشست‌ها در این سینما برگزار خواهد شد و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان بیجار بسیار گسترش خواهد یافت.
نمایشنامه «ننه دلاور و فرزندان او» از معروف‌ترین نمایشنامه‌های برتولت برشت شاعر و نمایشنامه‌نویس آلمانی است. 
این اثر را از مطرح ترین نمایشنامه‌های ضد نازیسم و ضدفاشیسم برشت می‌دانند، هر چند که قصه آن به چند قرن قبل تر و زمان جنگ‌های 30 ساله 1618 تا 1648 باز می‌گردد. ننه دلاور سرگذشت زنی به نام آنا فیرلینگ که ننه دلاور نامیده می‌شود است؛ زنی طماع و مکار و حیله گر است که سعی می‌کند در طول جنگ از اوضاع نابسامان حداکثر استفاده را کرده و به همراه دخترانش منفعت مالی کسب کند. برشت در زمره هنرمندانی است که به دلیل ابداعاتی که در هنر نمایش وارد کرد، همواره تدریس و خوانده می‌شود. نمایشنامه های مختلف او بارها از سوی هنرمندان ایرانی به روی صحنه رفته است.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول