اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان به‎مناسبت سالگرد ارتحال امام راحل و قیام 15 خرداد

15 خرداد سرآغاز فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‎بخشی به سلطه آمریکا بود/ ظهور انقلاب اسلامی سردمداران نظام جهانی سلطه را هراسناک کرده است

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام الهی 15 خرداد بیانیه‎ای صادر کرد.

15 خرداد سرآغاز فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‎بخشی به سلطه آمریکا بود/ ظهور انقلاب اسلامی سردمداران نظام جهانی سلطه را هراسناک کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان به مناسبت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) و قیام الهی 15 خرداد بیانیه‎ای صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است، چهاردهم و پانزدهم خرداد در تاریخ انقلاب اسلامی با نام امام خمینی (ره) بنیانگذار فقید جمهوری اسلامی ایران همراه و شناخته می‌شود، روزهایی که در آینه آن طلوع خورشید انقلاب اسلامی از یک سو و غروب خورشید وجود ظاهری معمار کبیر انقلاب و نظام اسلامی از سوی دیگر تبلور دارد.

این بیانیه می‎افزاید، حضرت امام خمینی (ره) به عنوان فقیهی ژرف‎نگر و حکیمی خردمند و سیاستمداری دوراندیش و عارفی الهی، توانسته بود در پرتو مناجات‎های شبانه و توکل و معرفت و اخلاص، به منبع نورانیت الهی و اقیانوس بی‎کران عرفان و معنویت متصل گردد، به همین دلیل دستیابی به افق اندیشه‎های این شخصیت عظیم برای اندیشمندان اگر غیرممکن نباشد، آسان نخواهد بود.

این بیانیه تصریح می‎کند، شروع نهضت حضرت امام خمینی (ره)  قیام خونین 15 خرداد 42 بود که سرآغاز شکل‌گیری جریان فروپاشی رژیم پهلوی و پایان‌بخشی به سلطه آمریکا و دیگر قدرت‌های سلطه‌گر در ایران بود.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان در در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ به حدی دردناک و فاجعه آمیز بود که حضرت امام فرمودند: «من تا ابد 15 خرداد 42 را  عزای عمومی اعلام می‎کنم»، می‎افزاید، ظهور انقلاب اسلامی، نسیم احیای مجدد اسلام ناب محمدی (ص) و دمیده شدن روح مقاومت و حق‌طلبی در جوامع اسلامی و بلکه جامعه‌‌ بشری، سردمداران نظام جهانی سلطه و استکبار و شبکه پلید صهیونیسم بین‌المللی را هراسناک و در وضعیتی منفعل، نظاره‌گر محض عظمت و پیش‌روندگی ملت ایران ساخته است.

در ادامه این بیانیه آمده است، نیمه خرداد یادآور روزهای سختی است که بر امت خمینی گذشت، سالگشت فقدان رهبر کبیری است که نسل‎ها باید در شگفتی ایمان، جهاد و سیاستش بمانند. روح‎الله الموسوی الخمینی، فرزند حسینی زهرای اطهر و ذرّیه پیامبر که قرن حاضر را به نام او می‎شناسیم، آفتابی است که گستره نورش دل‎های بسیاری را در جهان به خوف و امید لرزاند. چه کاخ‎ها و امپراطوری‎ها که از صلابت نگاهش به ترس افتاد و چه مستضعفان و ستمدیدگان که از استواری و نفوذ کلامش، امیدوار گشتند.

این بیانیه می‎افزاید، نیمه خرداد یادآور و تسلی بخش دلدادگانی است که با انتخاب خلف صالح و شاگرد مخلص آن مراد سفر کرده حضرت آیه‎الله‎العظمی امام خامنه‎ای (مدظله العالی) از سوی مجلس خبرگان به رهبری امت، قلب‎ها را آرام ساخت و دشمنان را نومید کرد.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان در این بیانیه با گرامیداشت یاد و خاطره رهبر کبیر انقلاب اسلامی، شهدای 15 خرداد، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و نیز مدافعان حرم ضمن تجدید بیعت و میثاق با مقام عظمای ولایت و تاکید بر تداوم راه و مسیر امام راحل و پیگیری آرمان‎های سترگ شهیدان انقلاب اسلامی،  از ملت ایران برای حضور در مراسم این دو روز بزرگ دعوت کرد.

 این بیانیه تأکید می‎کند، ملت آگاه و هوشیار و مؤمن ایران اسلامی و بصیر امسال نیز یک‌بار دیگر همچون همیشه با حماسه‌آفرینی و حضور پرشور در مراسم باشکوه این دو روز بزرگ، نام و یاد شهدای انقلاب و امام بزرگوار را در دل‌های خویش زنده نگه ‌دارند و با آرمان‌ها شهیدان گلگون‌کفن انقلاب و خمینی کبیر تجدید میثاق نمایند.

انتهای پیام/10/83018/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول