اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی شهردار منطقه 9 تبریز خبر داد

احداث بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده کشور در تبریز/ افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز تا تابستان امسال

معاون عمرانی شهردار منطقه 9 تبریز طرح ادغام مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز با ورزشگاه سرپوشیده 15 هزار نفری خاوران را مطرح کرد و گفت: بخش ورزشگاه سرپوشیده 15 هزار نفری منحصر به فرد بوده و برای اولین بار در کشور ساخته می‌شود.

احداث بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده کشور در تبریز/ افتتاح مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز تا تابستان امسال

سیروس قراچورلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: پروژه شهرک خاوران در وسعتی به اندازه 800 هکتار مابین سه اتوبان شهید کسایی، پیامبر اعظم و شهدای غواص در منطقه خوش آب و هوای تبریز قرار دارد.

وی با بیان اینکه در شهرک خاوران خیابان کمتر از 12 متر وجود ندارد، افزود: 6 کیلومتر لوله‌کشی گاز و 16 کیلومتر لوله‌کشی انشعبات آب در این منطقه وجود دارد.

تأمین آب شرب شهرک خاوران
معاونت عمرانی شهرداری منطقه 9 تبریز با اشاره به مشکل آب شرب منطقه خاوران تبریز تصریح کرد: با تست‌های هیدرولیکی، آماده تزریق آب به منطقه هستیم تا اهالی شهرک از  آب شرب بهره ببرند.

وی سه پروژه شاخص شهرک خاوران را مطرح کرد و ادامه داد: پروژه 55 هکتاری با جابه‌جایی یک میلیون متر مکعب خاک، پروژه 120 هکتاری که در مرحله اجرایی بوده و پروژه آماده‌سازی بخش مرکزی خاوران است.

قراچورلو به ساخت پارک ائل‌‌باغی اشاره کرد و گفت: این منطقه یک پارک ناشناخته بوده که در مساحت 200 هکتار با 130 هزار درخت منطقه‌ای بکر و زیبا در تبریز ایجاد کرده است.

وی افزود: اگر درختان این منطقه رسیدگی لازم را ببینند، در چند سال آینده به جنگل بزرگی خواهد شد.

معاون عمرانی شهرداری منطقه 9 تبریز خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت مکانی ائل‌باغی که مابین پارک بزرگ ائل‌‌گلی و اتوبان شهید کسایی قرار دارد و از آنجایی که پارک ائل‌گلی بسیار پرجمعیت و شلوغ است نیاز به سرریزی جمعیت دارد که بهترین راه جذب به سمت پارک ائل‌باغی است.

پل طبیعت حلقه واصله پارک ائل‌گلی با ائل‌باغی
وی ادامه داد: متأسفانه اتوبان شهید کسایی بین پارک ائل‌‌گلی و ائل‌باغی قرار دارد و از این رو تصمیم به ساخت پل طبیعت در این حد فاصل هستیم.

قراچورلو با اشاره به ساخت پل معلق برکه و چند طرح دیگر برای جذب هموطنان به پارک ائل‌باغی افزود: علاوه بر ورودی اصلی فعلی، ورودی دیگری برای پارک ائل‌باغی از انتهای پارک ائل‌گلی در دست مطالعه است که بعد از ساخت به ورودی اصلی پارک تبدیل خواهد شد.

وی با تأکید به اینکه تبریز 2018 نمایشگاه بین المللی بزرگی برای ماست، تصریح کرد: در راستای تبریز 2018، مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز در یک قطعه زمینی با متراژ یک هکتار از سال گذشته آغاز به‌کار کرده که تا فصل تابستان سال جاری افتتاح خواهد شد.

احداث مرکز همایش‌های بین‌المللی برای تبریز 2018
معاونت عمرانی شهرداری منطقه 9 تبریز با بیان اینکه مرکز همایش‌های بین‌المللی با سالن اصلی به ظرفیت یک2هزار و 500 نفر که سالنی منحصر‌به فرد خواهد بود همچنین دارای پارکینگ به ظرفیت 500 خودرو خواهد بود.

وی افزود: سیستم تصفیه آب فاضلاب مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز تصفیه شده و دوباره مورد استفاده در فضای سبز منطقه قرار خواهد گرفت.

قراچورلو به ساخت مرکز سوغات‌سرای تبریز در کنار سالن همایش‌های بین‌المللی اشاره و افزود: این مرکز به گونه‌ای سوغات اصیل شهر تبریز را به‌ نمایش خواهد گذاشت.

احداث بزرگترین ورزشگاه سرپوشیده کشور در تبریز  
وی طرح ادغام مرکز همایش‌های بین‌المللی تبریز با ورزشگاه سرپوشیده 15 هزار نفری خاوران را مطرح کرد و گفت: با این طرح می‌توان مجموعه عظیم فرهنگی، هنری و علمی را ایجاد کرد که البته بخش ورزشگاه سرپوشیده 15 هزار نفری در نوبه خود منحصر به فرد بوده و حتی برای اولین بار در کشور ساخته خواهد شد.

معاون عمرانی شهرداری منطقه 9 تبریز متذکر شد: با اجرای 17 شاخص پروژه در شهرک خاوران، در سال‌های آینده شاهد تحول بزرگ در این منطقه خواهیم بود.

انتهای پیام/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول