اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای

حامد کرزی: با وحدت و جلوگیری از تفرقه توطئه‌های بیگانگان را خنثی‌ کنیم

رییس جمهور سابق افغانستان در پی‌تظاهرات خونین روز گذشته کابل با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: تنها راه کامیابی مانند همیشه اتحاد، اتفاق و شکیبایی همه علیه توطئه بیگانگان است.

حامد کرزی: با وحدت و جلوگیری از تفرقه توطئه‌های بیگانگان را خنثی‌ کنیم

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، «حامد کرزی» رییس جمهور سابق افغانستان در پی تظاهرات خونین روزگذشته کابل با انتشار اطلاعیه‌ای گفت: تنها راه کامیابی مانند همیشه اتحاد، اتفاق و شکیبایی همه ما علیه توطئه بیگانگان است.

وی با ابراز  تأسف از کشته شدن مردم در تظاهرات روز گذشته کابل گفت: عمیق‌ترین مراتب تسلیت و همدردى خود را به خانواده‌هاى قربانیان این حادثه ابراز و از بارگاه خداوند براى شهدا بهشت برین و براى زخمیان شفای عاجل استدعا دارم.

کرزی گفت: در قانون اساسى کشور راه اندازی تظاهرات مسالمت‌آمیز و مدنی حق مسلم هر شهروند افغانستان و تأمین امنیت معترضان مسوولیت نیروهاى امنیتى کشور است.

رییس جمهور سابق افغانستان بیان کرد: با توجه به شرایط حساس  امنیتى و از آن جا که کشور ما دستخوش توطئه بیگانگان بیگانگان است باید سعی شود تا در جریان تظاهرات از خشونت خوددارى و امنیت جانى و روانى مردم حفظ و از آسیب به بیت‌المال جلوگیری شود.

کرزی تصریح کرد: تنها راه کامیابی مانند همیشه اتحاد، اتفاق و شکیبایی  همه ما علیه توطئه بیگانگان است.

وی تصریح کرد: یکبار دیگر از تمام هموطنان عزیز تقاضا دارم تا همه ما با حوادث موجود با هوشیارى برخورد و خواسته‌های خود از طریق گفتگو، راه حل مناسب جستجو نماییم.

در انفجار تروریستی روز چهارشنبه هفته گذشته که گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت، بیش از 90 تن کشته و 400 فرد دیگر زخمی شدند.

در همین راستا ده‌ها تن از شهروندان افغانستان در واکنش به حمله تروریستی روز چهارشنبه کابل به خیابان‌ها آمدند، شعار «مرگ بر تروریسم» سر دادند و خواستار استعفای روسای دولت وحدت ملی شدند.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول