اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سمنان

مدیرکل پدافند غیرعامل سمنان:

تاکنون هیچ‌ اثری از بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه آثاری از بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است، بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی حوزه پدافند زیستی در این استان تأکید کرد.

تاکنون هیچ‌ اثری از بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس استان سمنان به نقل از اداره کل پدافند غیرعامل استان سمنان، ایرج کارخایی افزود: در جلسه پدافند زیستی که پیرامون تبادل نظر و بررسی موضوع بیماری تب کریمه‌کنگو با حضور مدیران کل دامپزشکی، محیط زیست، عشایری و جهاد کشاورزی، دانشگاه علوم پزشکی و صدا و سیما در استانداری تشکیل شده بود، بهترین راه برای پیشگیری و مقابله با تب کریمه‌کنگو اطلاع‌رسانی و افزایش آگاهی عموم مردم اعلام شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون هیچ‌گونه آثاری از بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان مشاهده نشده است، بر لزوم آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی حوزه پدافند زیستی به‌منظور پیشگیری و مقابله با این بیماری در این استان تأکید کرد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان سمنان افزود: تب کریمه‌کنگو بیماری مشترک انسان و دام و کاملاً قابل پیشگیری است که با رعایت مسائل ایمنی و بهداشتی می‌توان از نشر و شیوع آن جلوگیری کرد.

کارخایی با اشاره به موقعیت مهم استان سمنان از لحاظ آب و هوایی، راه‌های ارتباطی، ورود و خروج محصولات غذایی و همجواری با استان‌های دیگر افزود: استان سمنان منطقه وسیع و دارای محصولات غذایی، کشاورزی و عشایری و محیط زیست وسیع است که می‌طلبد تا مسائل مربوط با تهدیدات زیستی مورد توجه بیشتری قرار گیرد.

وی سلامت مردم را ازجمله محورهای مهم برای دستگاه‌های مختلف برشمرد و افزود: سالم بودن غذا به ویژه گوشت مصرفی در ایام ماه مبارک رمضان از برنامه‌های مهم دستگاه‌های مربوطه است که باید تلاش شود تا فضای آرام و اعتمادی را بین مردم ایجاد کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ضمن اعلام عدم مشاهده هرگونه بیماری تب کریمه‌کنگو در استان سمنان، گزارش کاملی را از وضع شیوع بیماری‌ و راه‌های مقابله با آن و اقداماتی را که از ابتدای سال تاکنون در پیشگیری از شیوع این بیماری انجام شده است، ارائه کرد.

مدیرکل محیط زیست استان سمنان هم خواستار رسیدگی هر چه بیشتر به وضع کشتارگاه‌های استان برای حفظ محیط زیست در استان شد؛ وی همچنین توجه به محل نگهداری دام و توجه به ورود و خروج دام را از استان ازجمله موارد مهم رعایت و پیشگیری از این بیماری برشمرد.

انتهای پیام/2568/م/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول