اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

تعطیلی دفاتر منطقه‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاجیکستان

سازمان امنیت و همکاری اروپا پس از درخواست مکرر مقامات تاجیکستان در محدود کردن فعالیت این سازمان در این کشور 5 دفتر منطقه‌ای خود را در این جمهوری تعطیل می‌کند.

تعطیلی دفاتر منطقه‌ای سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاجیکستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، پس از پافشاری دولت تاجیکستان، سازمان امنیت و همکاری اروپا به این نتیجه رسید که نام نمایندگی خود در دوشنبه را که یکی از بزرگترین نمایندگی های منطقه‌ای این سازمان  هست، تغییر دهد.

شورای دائمی این سازمان روز گذشته عنوان کرد که از ابتدای ماه جولای سال جاری عنوان دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا در تاجیکستان تغییر داده می‌شود و از این به بعد با عنوان «دفتر برنامه های سازمان امنیت و همکاری اروپا در دوشنبه» با کمترین فعالیت کار می‌کند.

تغییر عنوان نمایندگی سازمان امنیت و همکاری اروپا به معنی محدود شدن فعالیت های این سازمان در تاجیکستان می‌باشد که تاکنون برای توسعه دموکراسی، رعایت حقوق انسان، اصلاحات اقتصادی و اجتماعی و مبارزه با تروریسم و افراط گرایی در این کشور قرار داشت.

همچنین  دفتر مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا با ارسال پیامی به رسانه ها عنوان کرد که در واقع فعالیت های این سازمان در تاجیکستان در آینده نزدیک محدود خواهد شد.

همچنین از ابتدای ماه جولای سال جاری 5 دفتر منطقه ای سازمان امنیت و همکاری اروپا که در شهرهای «غرم»، «خجند»، «قرغان تپه» و «شهرطوس» تاجیکستان فعالیت می کنند، تعطیل خواهند شد، اگرچه این سازمان حق دارد به اجرای برنامه های مختلف در مناطق تاجیکستان ادامه دهد.

دفتر مطبوعاتی سازمان امنیت و همکاری اروپا در مورد علت تغییر عنوان نمایندگی این سازمان خودداری کردند، ولی به گفته یک منبع آگاه، پافشاری تاجیکستان به محدود شدن فعالیت دفتر این سازمان باعث شد که شورای دائمی سازمان امنیت و همکاری اروپا با چنین اقدامی موافقت کنند.

به گفته این منبع، قبل از تغییر ماموریت دفتر سازمان امنیت و همکاری اروپا، مقامات تاجیکستان حتی مسئله تمدید نکردن فعالیت این دفتر در دوشنبه را نیز بررسی می کردند و از سال 2017 این نگرانی نیز وجود داشت که احتمال فعالیت این سازمان در دوشنبه تعطیل شود.

بر اساس این گزارش، علت اصلی نارضایتی مقامات تاجیکستان برخی اقدامات این سازمان بر علیه دولت تاجیکستان است که از جمله آن  در تاریخ 19 سپتامبر سال گذشته در نشست سازمان امنیت و همکاری اروپا تعدادی از مخالفان دولت دوشنبه که در اروپا قرار دارند، در این نشست حضور داشتند.

سازمان امنیت و همکاری اروپا که از سال 2002 در تاجیکستان فعالیت می‌کند، سال 2008 فعالیت خود را در این کشور توسعه بخشید.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول