اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تهران

گفتمان استقلال برای زنان را جایگزین گفتمان وابستگی کنیم

دبیر کل حزب زنان جمهوری اسلامی با بیان اینکه نیاز است گفتمان استقلال را برای زنان جایگزین گفتمان وابستگی کنیم تصریح کرد: باید بالندگی اسلامی را جایگزین وابستگی غربی کنیم و این مهم را به عنوان تشکل سیاسی و فعالیت گفتمانی انجام دهیم.

 گفتمان استقلال برای زنان را جایگزین گفتمان وابستگی کنیم

فاطمه آلیا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان تهران، با اشاره به اینکه زنان نیمی از جامعه را تشکیل می‌دهند ودر همه امورات جامعه  تاثیرگذار هستند، اظهار کرد: در این راستا چه بانوان شاغل در عرصه‌های اجتماعی چه بانوانی که در شاغل نیستد در همه امور مشارکت جدی دارند.

وی افزود: با وجود مشارکت و همراهی بانوان در همه عرصه‌ها باید ببینیم که نقش زنان  چقدر در سرانه اقتصادی موثر است.

دبیر کل حزب زنان جمهوری اسلامی  با بیان اینکه معاونت زنان و خانواده طی سال‌های اخیر چنان برنامه راهبردی را برای ایجاد تحول در حوزه مشکلات زنان و جامعه نداشته است، گفت: این معاونت اگر برنامه هم داشته داشته در بسیاری از موارد عملی نشده و در واقع در پاسخ به سازمان‌های بین المللی بوده است.

وی با بیان اینکه امروز بسیاری از زنان و بانوان تحصیل کرده ما به علت نبود شغل مناسب و متناسب  با رشته تحصیلی‌شان به سمت و سوی شغل‌های خدماتی سوق داده می‌شوند و این اتلاف وقت و موقعیت زنان است، افزود: باید نشست‌ها و برنامه‌هایی گذاشته شود و بررسی کنند که زنان و جمعیت تحصیل کرده ما جذب کدام موقعیت شغلی شوند.
 
آلیا با بیان اینکه در این زمینه باید گفت که نوعی بی‌برنامگی بوده است، افزود: برنامه‌های درستی در این راستا صورت نگرفته که با نقد علمی و کارشناسانه آن را بگوییم مسائل اساسی زنان ما اولویت بندی نشده و در واقع مطالبات زنان ما بی‌پاسخ مانده است.

وی با بیان اینکه وجود مشکلات اقتصادی در جامعه بیشتر از هرکس متحمل بانوان است افزود: مشکلات اقتصادی خانواده‌ها را زنان ما تحمل می‌کنند.

دبیر کل حزب زنان جمهوری اسلامی گفت: وقتی مشکلات و مسائل اقتصادی وجود دارد و وقتی اعتبارات در جای خود توزیع عادلانه نمی‌شود باز هم مشکل و تحمل سختی‌ها بر دوش خانم‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه زنان یکی از مسائل، هویت و سبک زندگی زنان است تصریح کرد: در این زمینه نیز توجه روی این مسئله نشده در حالیکه  می‌توان با مهندسی و مدیریت فرهنگی  به زنان جامعه هویتی اسلامی و ایرانی بخشید.
 
آلیا اضافه کرد: برای هویت بخشی به زنان در تعاملات اجتماعی و هم تقویت و تمرکزبخشی در بخش کار آفرینی، نیاز است سازمان‌های مردم‌نهادی تشکیل شوند که در آن بانوان ما بتوانند مهارت و آموزش ببینند و رشد پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه برخی برنامه‌های بین المللی برای زنان شاخص‌های اسلامی- ایرانی را ندارند و کلیشه‌ای هستند افزود: برخی از این برنامه‌ها با اشتراکات فرهنگی اسلامی ما مغایرت داشته و برخی از آنها نیز در تقویت و موفقیت زنان ما موثر است.

دبیر کل حزب زنان جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه در طول روند انقلاب اسلامی تاکنون در جاهای بسیاری زنان ما خوش درخشیده و به عنوان الگوهای برتر بوده‌اند گفت: باید این الگوهای برتر را معرفی و علت الگو شدن شان را منتشر کرد تا زنان ایرانی و الگوهای برتر، بیشتر از این شناخته شوند.

وی اضافه کرد: موفقیت زنان ما در بحث‌های پژوهشی و ...  جزو دستاوردهای انقلاب اسلامی است و دنیا باید جایگاه و ارزش واقعی زن ایرانی را ببیند و همه بدانند که اسلام چه جایگاهی را برای زن در نظر گرفته است.
 
آلیا با بیان اینکه در بسیاری از مواقع از زن ایرانی چهره‌ای نمایش داده می‌شود که شبیه زن غربی است،گفت: اینجاست که جایگاه زن ایرانی خدشه‌دار شده و برای دنیا جاذبه ندارد چراکه آنها به دنبال جایگاهی هستند که اسلام برای زن قائل شده است.

وی اضافه کرد: در واقع ما در جامعه بانوان زیادی را داریم که با حفظ شئونات و احکام اسلامی امروز در عرصه‌های مختلف اجتماعی فعال و موفق هستندکه باید این افراد معرفی شوند.

دبیر کل حزب زنان جمهوری اسلامی با بیان اینکه در روی کاغذ برنامه‌ها برای هویت بخشی و رفع مشکلات زنان در جامعه زیاد است، افزود: نیاز است که قوه مجریه برای عملی کردن رفع مشکلات زنان جامعه در حوزه‌های مختلف ورود پیدا کند.

وی اضافه کرد: باید گفتمان سازی را از طریق نهادهای مردمی و احزاب داشته باشیم که  البته گفتمان سازی هم سال‌هاست که انجام شده است و تاثیرگذار بوده است.

آلیا با بیان اینکه نیاز است گفتمان استقلال را برای زنان جایگزین گفتمان وابستگی کنیم تصریح کرد: باید بالندگی اسلامی را جایگزین وابستگی غربی کنیم و این مهم را به عنوان تشکل سیاسی و فعالیت گفتمانی انجام دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز کف انتظاری که بانوان جامعه دارند این است که قوانین مصوب شده  مجلس اجرا و بعضی از مطالبات بانوان ما بر آورده شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول