اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

لاریجانی در صحن علنی مجلس:

اصلاحاتی باید در روش انتخابات صورت بگیرد/ صف‌های طولانی و وقت‌گیری زیاد ثبت مشخصات شناسنامه‌ای در روز انتخابات

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون شوراها با مرکز پژوهش‌ها، وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده‌ای را برگزار کند تا مشکل برگزاری انتخابات به صورت مکانیزه را بررسی و انتخابات بعدی به صورت مکانیزه برگزار شود.

اصلاحاتی باید در روش انتخابات صورت بگیرد/ صف‌های طولانی و وقت‌گیری زیاد ثبت مشخصات شناسنامه‌ای در روز انتخابات

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز مجلس (16 خرداد 96) پس از گزارش وزیر کشور از روند برگزاری انتخابات، در سخنانی اظهار داشت: از آقای رحمانی‌فضلی وزیر کشور و همه دست‌اندرکاران انتخابات که شبانه‌روز تلاش کرده‌اند هم وزارت کشور و هم شورای نگهبان سپاسگزاری می‌کنیم.

وی افزود: آقای رحمانی‌فضلی روی هم رفته گزارش روشنی را ارائه کردید البته همان‌طور که خودتان هم متذکر شدید باید اصلاحاتی در روش کار انتخابات صورت گیرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صف‌های طولانی که در آن روز وجود داشت با اینکه چندین بار در قوانین گفته شده که انتخابات مکانیزه شود تا نگرانی مردم برطرف شود و وقت آنها صرف نشود، اما عملاً انجام نشده است و تنها در بعضی از حوزه‌ها محقق شده است.

وی خاطرنشان کرد: از این جهت من فکر می‌کنم کمیسیون شوراها و امور داخلی با کمک مرکز پژوهش‌ها،‌ وزارت کشور و شورای نگهبان جلسات فشرده‌ای را داشته باشند تا این مسأله حل شود تا انتخابات بعدی اگر لازم است نرم‌افزارها مورد کنترل قرار گیرد این کار انجام شود و انتخابات بعدی به صورت مکانیزه انجام شود تا این صف‌های طولانی در انتخابات وجود نداشته باشد.

لاریجانی یادآور شد: در روز انتخابات نیز تغییر فهمی نسبت به قانون و آیین‌نامه نسبت به ثبت مشخصات شناسنامه‌ای وجود داشت که همین مسأله نیز وقت‌گیر بود. البته وزارت کشور هم تلاش می‌کرد تا این تفسیر یگانه‌ای از آن حاکم شود اما در کل این مسأله تا شب به طول انجامید و این هم از مطالبی است که اگر اصلاح آیین‌نامه نیاز دارد آیین‌نامه اصلاح شود و وقتی کد ملی ثبت می‌شود نیاز به ثبت مشخصات سجلّی نیز کار وقت‌گیری است.

رئیس مجلس شورای اسلامی یادآور شد: الآن فرصت خوبی است و با کمیسیون داخلی ارتباط نزدیکی داشته باشید و اشکالات مرتفع شود تا انتخابات با سرعت بیشتر برگزار شود و برای مردم آسایش لازم فراهم شود.

لاریجانی در پایان خطاب به وزیر کشور، گفت: انتخابات آرام و خوبی برگزار شد و نقش شما هم در این قضیه خیلی روشن بود و ما از شما تشکر می‌کنیم.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول