اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

مجله فارس پلاس

امان‌الله قرایی مقدم:

تخلفات رانندگی باید جرم تلقی شود تا بازتاب داشته باشد/ آموزش فرهنگ ترافیک در کتاب‌های درسی تخلفات رانندگی را کاهش می‌دهد

یک جامعه شناس و استاد دانشگاه گفت: قانون و مقررات راهنمایی و رانندگی باید با شدت بیشتری عمل و برخورد کند و تخلفات در این زمینه، جرم تلقی شود تا بازتاب و تاثیر بیشتری در جامعه داشته باشد.

تخلفات رانندگی باید جرم تلقی شود تا بازتاب داشته باشد/ آموزش فرهنگ ترافیک در کتاب‌های درسی تخلفات رانندگی را کاهش می‌دهد

به گزارش گروه دیگر رسانه‌های خبرگزاری فارس، امان الله قرایی مقدم جامعه شناس و استاد دانشگاه در گفت و گو با قدس آنلاین، با بیان اینکه حل مشکل ترافیک در شهرهای بزرگ به ویژه تهران نیازمند فرهنگ سازی است، اظهار کرد: استفاده از مترو و وسایل نقلیه عمومی به شرطی می تواند در کاهش ترافیک اثرگذار باشد که نحوه استفاده درست از آنها نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: اخبار فرهنگی در حوزه ترافیک نیز راهکار دیگری در زمینه کاهش معضل ترافیک است و تا زمانی که طرز استفاده درست از خودرو در جامعه فرهنگ سازی نشود مشکل ترافیک نیز رفع نخواهد شد چرا که فرهنگ مادی و معنوی همسان و همراه نیستند بلکه باید توام با یکدیگر باشند تا تاثیرگذاری خود را نشان دهد.

این جامعه شناس و استاد دانشگاه اذعان داشت: جامعه ای که سریع تر با تکنولوژی جدید آگاه و آشنا شود، تاخیر فرهنگی آن جامعه کمتر خواهد بود.

طرز استفاده از خودرو باید آگاه سازی شود

قرایی مقدم خاطر نشان کرد: طرز استفاده درست از وسیله نقلیه در ابتدا باید آگاه سازی شود چرا که مساله و معضل ترافیک به مقوله فرهنگی ارتباط دارد و مردم هنوز آماده پذیرش آن نیستند.

موضوع ترافیک یک مساله فرهنگی است

این استاد دانشگاه با بیان اینکه موضوع ترافیک یک مساله فرهنگی است، به قدس آنلاین گفت: در مورد ترافیک و تخلفات در این حوزه، قانون و مقررات باید با شدت بیشتری عمل و برخورد کند و تخلفات در این زمینه، جرم تلقی شود تا بازتاب و تاثیری بیشتری در جامعه داشته باشد.

افزایش جرایم رانندگی در کاهش ترافیک موثر است

وی با اشاره به اینکه سرعت بالا در رانندگی مخاطره آمیز است، افزود: افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی نیز در کاهش ترافیک نقش موثری دارد، البته جرایم به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات و کارهای فرهنگی هم در کنار جرایم رانندگی صورت گیرد.

قرایی مقدم اظهار کرد: باید در مناطقی که علائم و تابلوهای راهنمایی و رانندگی وجود ندارد به خصوص در شهرستان ها و روستا در نصب این گونه  تابلوها اقداماتی انجام شود.

وی ادامه داد: همیار پلیس یکی از اقدامات تاثرگذار در کاهش تخلفات راهنمایی و رانندگی به شمار می رود و این اقدام گامی موثر در زمینه فرهنگ سازی محسوب می شود.

فرهنگ ترافیک در مدارس و کتاب های درسی آموزش داده شود

این جامعه شناس و استاد دانشگاه اذعان داشت: باید فرهنگ ترافیک در مدارس آموزش داده شود چرا که با این روش بار ترافیک در جامعه کاهش می یابد و نسل جدید در می یابند که چگونه از وسایل نقلیه شخصی خود استفاده کنند.

وی با بیان اینکه خلاف رانندگی با جرایم و مبالغ اندک کاهش نمی یابد، خاطر نشان کرد: آموزش از طریق بردن علائم رانندگی به روستاها و شهرستان ها در کاهش ترافیک و تخلفات رانندگی نقش مهم و موثری دارد چرا که هر روز میزان مهاجرت به شهرهای بزرگ به ویژه تهران گسترش می یابد و این افراد می توانند با شناخت علائم راهنمایی و رانندگی و رعایت آن در شهرهای بزرگ بار ترافیکی را کاهش دهند.

قرایی مقدم در پایان  به قدس آنلاین گفت: مساله ترافیک و حل معضل آن یک مساله فرهنگی است؛ به عبارتی تا از نظر ذهنی و فکری، ذهنیت افراد، طرز درست استفاده کردن از وسایل و تکنولوژی را به دست نیاورند و درک درستی وجود نداشته باشد نمی توان معضل ترافیک را حل کرد.

 

مطلب فوق مربوط به سایر رسانه‌ها می‌باشد و خبرگزاری فارس صرفا آن را بازنشر کرده است.

بازگشت به صفحه نخست گروه فضای مجازی

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول