اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

گلستان

واکنش آموزش و پرورش گرگان نسبت به تجمع دانش‎آموزان

سوالات نهایی دانش‎آموزان استاندارد طراحی شده بود/ تکذیب لو رفتن سوالات امتحانی

آموزش و پرورش شهرستان گرگان ضمن قدردانی از این رسانه در عرصه اطلاع‎رسانی نسبت به درج خبری مبنی بر تجمع دانش‎آموزان مقابل آن اداره واکنش نشان داد و پیرامون این خبر توضیحاتی ارائه کرد.

سوالات نهایی دانش‎آموزان استاندارد طراحی شده بود/ تکذیب لو رفتن سوالات امتحانی

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، پیرامون درج خبری با موضوع تجمع دانش‎آموزان در مقابل مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرگان توضیحاتی از سوی آن اداره به دفتر خبرگزاری فارس استان گلستان ارسال شده است.
در نامه آموزش و پرورش شهرستان گرگان آمده است ضمن تشکر از فعالیت شما در عرصه اطلاع‎رسانی در ارتباط با خبر تجمع دانش‎آموزان در برابر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرگان در روز پنج‎شنبه 11 خردادماه 1396 توضیحاتی را یادآور می‎شود.
در بند نخست این نامه اشاره شد بعد از حضور جمعی از دانش‎آموزان در برابر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرگان، مسوولان این اداره سعی کردند آنها را به سالن دبیرستان ایرانشهر هدایت کنند تا ضمن حفظ حرمت آنان، فرصتی برای شنیدن حرف‎هایشان فراهم شود. در این سالن تعدادی از دانش‎آموزان به طرح سوالات خود پرداخته و دو تن از معاونان این مدیریت هم به آنها پاسخ گفته و قول بررسی دادند و هیچ یک از مسوولان برخورد بدی با دانش‎آموزان نداشتند.
در بند دوم این نامه خاطرنشان شده است در مورد سخت بودن سوالات، طبق بررسی‎های انجام شده توسط سرگروه‎های آموزشی شهرستان گرگان و استان گلستان مشخص شد نه فقط سوالات سخت نبوده بلکه متناسب با استانداردهای لازم طراحی شده بود علاوه بر این مقایسه میانگین نمرات درس‎هایی مثل معارف اسلامی، ریاضی، ادبیات فارسی و ... در رشته‎های علوم انسانی، علوم تجربی و علوم ریاضی نشانگر آن است که نمرات نسبت به سال گذشته افزایش قابل ملاحظه‎ای داشته است.
این نامه می‌افزاید: یادآوری این نکته ضروری است که سختی یا آسانی سوال بیش از همه به وضعیت دانش‎آموزان و میزان یادگیری وی باز می‎گردد چنانکه هر سوال می‎تواند برای یک دانش‎آموز سخت یا آسان باشد.
در بند دیگری از این نامه اشاره شده است؛ در مورد لو رفتن سوالات باید یادآور شویم که تمامی مسائل حفاظتی مرتبط با نگهداری، تکثیر و انتقال سوالات به طور جدی رعایت شده به گونه‎ای که مدیریت آموزش و پرورش شهرستان گرگان شخصا به همراه مسوولان حراست از شب قبل از امتحان، برای تکثیر سوالات تا پلمب شدن درب اتاق تکثیر در محل نگهداری و تکثیر سوالات حضور داشته و دارند.
علاوه بر این مدیریت آموزش و پروش و دیگر مسوولان از ساعت 5:30 برای تحویل سوالات در اداره حاضر شده و کاملا بر این روند نظارت داشته و دارند از این رو ادعای مطرح شده از سوی دو تن از دانش‎آموزان که سوالات را در اختیار داشتند بعد از پیگیری پلیس فتا و حراست استان بررسی و کذب بودن آن محرز شد.
انتهای پیام/30/83001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول