اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

مدیر امور آب شهرستان همدان:

3218 کنتور هوشمند بر چاه‌هاي دشت‌ همدان نصب شد

مدیر امور آب شهرستان همدان گفت: 3 هزار و 218 کنتور هوشمند بر روي چاه‌هاي دشت‌های استان همدان نصب شده است.

3218 کنتور هوشمند بر چاه‌هاي دشت‌ همدان نصب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، محمد رضی پیش از ظهر امروز در شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، با بیان اینکه یک‌هزار و 190 چاه غیرمجاز شناسایی شده در همدان داریم، اظهار کرد: از این تعداد 700 حلقه چاه فاقد پروانه است.

وی به در دست اقدام بودن 480 چاه غیر مجاز برای پرکردن در همدان اشاره کرد و گفت: 329 چاه غیر مجاز پر شده است و مرتب در حال شناسایی چاه‌های غیرمجاز هستیم.

مدیر امور آب شهرستان همدان بیان کرد: امسال در برنامه ششم توسعه شهرستان همدان،‌ نصب کنتور در اولویت قرار گرفته و به محض تخصیص اعتبار باید این کار انجام شود که اکنون نصب کنتور به عهده کشاورزان است.

وی در خصوص تخلیه فاضلاب در محدوده و بستر رودخانه‌ها نیز، ‌یادآور شد: در صورت مشاهده تخلیه تانکرهای شخصی محتوی فاضلاب با آنها برخورد خواهد شد.

کارشناس مسوول پروژه کنتور هوشمند شرکت آب منطقه‌ای همدان با اشاره به طرح احیا و تعادل‌بخشی، تصریح کرد: اجرای این پروژه به شدت وابسته به اعتبارات است که متأسفانه در این بخش اختصاص صد درصدی و خوبی نداریم.

مجید رکنیان با اشاره به تعداد چاه‌های غیر مجاز مسدود شده است، ‌ادامه داد: ‌700 حلقه چاه در سال 94، تعداد 857 حلقه چاه در سال 95 و امسال تا کنون 49 حلقه چاه غیر مجاز در دشت‌های استان مسدود شده است.

وی با بیان اینکه 3 هزار و 218 کنتور هوشمند در دشت‌های استان نصب شده است،‌ تأکید کرد: از سال 88 تاکنون نصب کنتور هوشمند روند روبه رشدی داشته است؛ به دلیل کمبود اعتبارات در روند نصب نقص داریم.

کارشناس مسوول پروژه کنتور هوشمند شرکت آب‌منطقه‌ای همدان یادآور شد: پروژه مدیریت مشارکتی مطالعه از سنوات قبل انجام شده و دشت اسدآباد به عنوان پایلوت کشوری در این خصوص انتخاب شد.

وی با اشاره به تشکیل جلسات با جهاد کشاورزی و تعاون روستایی، خاطرنشان کرد: این امر با تهیه بیلان دشت اسدآباد بوده و مطالعات برای اجرای این پروژه در سایر دشت‌های استان نیز در دست بررسی است.

رکنیان به پروژه برقراری منطقه ملی و یکپارچه حفاظت منابع آب و تقویت زیرساخت‌ها و نیازها (ساماب) اشاره کرد و گفت: این پروژه به منظور ارائه خدمات با کیفیت‌تر بوده و استان همدان به عنوان استان پایلوت در اجرای این پروژه شناخته شده است.

وی اجرای پروژه ساماندهی شرکت‌های حفاری را برشمرد و بیان کرد: تشکیل انجمن شرکت‌های حفاری،‌ نصب GPS بر روی 81 دستگاه حفاری از دیگر اقدامات بوده است.

کارشناس مسوول پروژه کنتور هوشمند شرکت آب منطقه‌ای همدان افزود: پروژه مطالعه کمی و کیفی در ملایر، ‌کبودراهنگ و اسدآباد انجام شده و در نهاوند، ‌رزن،‌ قهاوند و سایر شهرستان‌ها نیز در حال اقدام است.

وی با اشاره به انجام اسکن پرونده‌های حفاظت بهره‌برداران، تصریح کرد: این اقدام در شهرستان‌های بهار، ‌اسدآباد،‌ همدان و فامنین انجام شده است.

رکنیان به دستور وزیر از اواخر سال 94 در خصوص معرفی نسل جدید کنتورهای هوشمند اشاره کرد و یادآور شد: اکنون کنتورهای هوشمند فهام به تنهایی نصب می‌شود در حالی کلید و تابلو کامل‌کننده آن بوده و کنتور حجمی در کنار آن باید نصب شود.

وی با تأکید بر اینکه در نصب کنتورهای هوشمند فهام وابسته به اعتبارات است،‌ خاطرنشان کرد: هر سال با کمبود اعتبار در این خصوص مواجه هستیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان نیز بیان کرد: ساعت دادن به کنتور فهام کشاورز عاقلانه نیست چراکه برخی کشاورزان آب استحصال نمی‌کنند و دستگاه‌های برق دیگری نیز استفاده می‌کنند.

جواد رشیدی با اشاره به مشکل احمد آباد در خصوص بالا آمدن آب، یادآور شد: در احمدآباد باید تشکل آب‌بران با متولی کنترل آب ایجاد شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان همدان نیز با اشاره به تخلیه تانکرهای فاضلاب به رودخانه‌ها، اظهار کرد: گزارش‌های بسیاری در این خصوص داریم و طی روز گذشته پنج تماس با گزارش‌هایی در این خصوص به اداره رسیده است.

بهاره نوری‌صفا خواستار امکان ارجاع گزارش‌ها به نیروی انتظامی و پلیس 110 برای برخورد با این گونه موارد شد و گفت: در صورت ایجاد هماهنگی‌های لازم برخورد با متخلفان تسهیل می شود.  

انتهای پیام/89039/  30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول