اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

برگزاری انتخابات سراسری انگلستان با حضور پلیس مسلح در شعب اخذ رای

انتخابات سراسری زودتر از موعد در بریتانیا (انگلیس، ولز، اسکاتلند، ایرلندشمالی) با حضور نیروهای مسلح و گارد مسلح پلیس در شعب اخذ رای برای جلوگیری از وقوع حوادث تروریستی آغاز شد.

برگزاری انتخابات سراسری انگلستان با حضور پلیس مسلح در شعب اخذ رای

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، انتخابات سراسری در بریتانیا زودتر از موعد اصلی آن که سال 2020 است، روز پنج‌شنبه 8 ژوئن 2017 (امروز) برگزار می‌شود. در این رقابت انتخاباتی، نماینده‌های احزاب سیاسی برای 650 کرسی پارلمان رقابت می‌کنند تا حزبی که اکثریت مطلق آراء را به دست می‌آورد، تشکیل کابینه دهد.

انتخابات بریتانیا در حالی برگزار می‌شود که طی دو هفته اخیر دو حمله تروریستی در شهرهای منچستر و لندن ده‌ها کشته و تعداد زیادی مجروح برجای گذاشته است که در پی آن دولت و سازمان‌های امنیتی از افزایش پلیس مسلح و حضور ارتش در سطح شهرها خبر دادند.

روزنامه تلگراف ضمن اشاره به حوادث تروریستی اخیر در انگلیس نوشت با وجود آنکه تمایلی به حضور پلیس در شعب اخذ رای وجود ندارد اما به دلیل نگرانی امنیتی در برخی مناطق گارد مسلح پلیس حضور خواهند داشت یا در برخی شعب گشت مسلح پلیس حاضر خواهد شد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس هم نوشت، بعد از وقوع دو حمله تروریستی در روزهای منتهی به انتخابات بریتانیا،  انتخاباتی که قرار بود در فضای غالب برگزیت (مذاکرات خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) برگزار شود اکنون در سایه تدابیر امنیتی برگزار خواهد شد. روزنامه اسکاتزمن هم نوشت با افزایش تهدیدات تروریستی در بریتانیا، نیروهای مسلح پلیس به گشت‌زنی در شعب اخذ رای خواهند پرداخت.

21:30

چهار ساعت تا پایان زمان اخذ رای در سراسر بریتانیا وقت باقی است و همچنان تدابیر امنیتی شدید است. شعب اخذ رای در ساعت 10 شب به وقت لندن بسته خواهند شد و شمارش آراء بلافاصله شروع می‌شود. جمعه 9 ژوئن روز سرنوشت برای بریتانیایی است که با برگزیت و مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا مواجه است.

16:45

خبرنگاران و عکاسانی که آماده خروج تیم فارون رهبر حزب لیبرال دموکرات از شعبه اخذ رای بودند، پیش از خروج وی با یکدیگر درگیر شدند. 

 

16:30

در پی افزایش تدابیر امنیتی در انگلیس همزمان با برگزاری انتخابات سراسری، پلیس این کشور طی شب گذشته و امروز 2 نفر مظنون به ارتباط با حادثه تروریستی شنبه شب روی پل لندن و 4 فرد مظنون به اقدامات تروریستی را در پایتخت دستگیر کرد. 

 

16:00

برخی حامیان جرمی کوربین رهبر اپوزیسیون بریتانیا که مخالف جنگ‌ است، با در دست داشتن بنرهایی که برروی آن نوشته شده بود "رایِ نه، به جنگ بدهید"، ضمن طعنه زدن به سیاست‌‌های جنگ‌طلبانه محافظه‌کاران  حمایت خود از کوربین را اعلام کردند.

 

15:30

سگ‌های آموزش‌دیده ارتش انگلیس به همراه نیروهای ارتش و پلیس در مقابل برخی شعب اخذ رای برای محافظت و دیده‌بانی حضور دارند. 

 

13:30

رقبای اصلی انتخابات بریتانیا رای خود را به صندوق انداختند. ترزا می نخست وزیر و رهبر حزب محافظه‌کار بریتانیا 5 هفته پیش ناگهان خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد به این امید که بتواند با کسب کرسی‌های بیشتر دولتی قوی‌تر برای شرکت در برگزیت (مذاکرات خروج از اتحادیه اروپا) داشته باشد. وی رای خود را به صندوق انداخت.

همچنین جرمی کوربین رهبر حزب کارگر و مخالف سیاست‌های محافظه‌کاران و نیکولا استرجون رهبر حزب ملی اسکاتلند که سیاست‌مداری استقلال‌طلب و خواستار جدایی از بریتانیاست، رای‌های خود را صندوق رای انداختند.

12:30

جرمی کوربین رهبر حزب اپوزیسیون (کارگر) در حساب کاربری خود در توییتر از مردم خواست با رای دادن به حزب کارگر به اکثریت رای دهند و نه به اقلیت. وی تاکید کرد با روی کار آمدن دوت کارگر، بریتانیا کشوری متفاوت خواهد بود.

 

11:00

روزنامه گاردین نوشت، آخرین نظرسنجی‌ها از این مساله حکایت دارد که حزب محافظه‌کار (حزب حاکم کنونی) پیشتاز است و کرسی‌های بیشتری را کسب خواهد کرد. 

روزنامه ایندیپندنت نوشت، از وایت‌هال (دفتر نخست وزیری) خواسته شده برای تشکیل پارلمان معلق آمادگی داشته باشد چرا که ممکن است هیچ یک از احزاب نتواند حداکثر مطلق آراء یعنی نصف به اضافه یک کرسی (326) را کسب کند که در آن صورت حزب پیشتاز مجبور به ائتلاف با حزب دیگر برای کسب این تعداد کرسی یا حتی تشکیل دولت حداقلی و یا در غیر این صورت برگزاری انتخابات سراسری دیگری خواهند بود.

10:30

ساعت 7 صبح روز پنج‌شنبه (امروز) به وقت محلی بریتانیا، آغاز رسمی انتخابات سراسری در این کشور است و مدت زمان رای‌گیری تا 10 شب پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت. 

شبکه خبری اسکای‌نیوز خبر داد از میان تقریبا 50 میلیون نفر واجد شرایط رای دادن در بریتانیا، 30 میلیون نفر برای شرکت در انتخابات و رای دادن ثبت نام کرده‌اند که معادل 60 درصد واجدین شرایط این کشور است.

روزنامه فایننشال تایمز نوشت، انتظار می‌رود تنها نیمی از جوانان زیر 30 سال در بریتانیا برای شرکت در انتخابات حضور داشته باشند که این تعداد، مشارکت اندک جمعیت جوان این کشور را نشان می‌دهد.

شبکه خبری اسکای نیوز گزارش داد، رئیس پلیس بریتانیا در آغاز انتخابات گفت، امنیت اطراف شعب اخذ رای دائما از سوی نیروهای پلیس چک می‌شود. پلیس بریتانیا یادآور شد همچنان سطح هشدار تهدیدات در این کشور در حد شدید قرار دارد و تدابیر شدید امنیتی در روز اخذ رای وجود دارد همچنین مردم باید هر مورد مشکوکی را فورا به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول