اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

عمیق‌ترین خط متروی تهران افتتاح شد

امروز 22 کیلومتر از خط ۷ مترو به بهره‌برداری رسید تا مردم عمیق ترین و طولانی ترین خط متروی تهران را تجربه کنند.

عمیق‌ترین خط متروی تهران افتتاح شد

به گزارش خبرنگار شهری و رفاهی خبرگزاری فارس، همزمان با این 22 کیلومتر از خط 7 مترو، 7 ایستگاه میدان بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس و میدان صنعت نیز افتتاح خواهد شد.

خط 7 متروی تهران از جنوب شرق تهران (شهرک امیرالمؤمنین)، آغاز و در مسیر شرقی ـ غربی به تقاطع بزرگراه شهید نواب صفوی و خیابان قزوین رسیده و از آنجا با تغییر مسیر به سمت شمال در امتداد بزرگراه شهید نواب صفوی مسیر خود را ادامه و به میدان بوستان در سعادت‌آباد منتهی می‌شود. 

مشخصات فاز بهره‌برداری (ایستگاه بسیج تا میدان صنعت)

ـ 22 کیلومتر تونل

ـ 19 ایستگاه شامل 7 ایستگاه بهره‌برداری و 12 ایستگاه عبوری

ـ ایستگاه‌های بهره‌برداری: بسیج، میدان محمدیه، بریانک، کمیل، شهید نواب صفوی، دانشگاه تربیت مدرس، میدان صنعت

ـ ایستگاه عبوری: آهنگ، شهید محلاتی، شهدای هفده شهریور، میدان قیام، مولوی، مهدیه، هلال احمر، رودکی، توحید، باقرخان، بوستان گفت‌وگو، برج میلاد تهران

ویژگی‌ها

ـ تراکم بالای جمعیت در محدوده خیابان مولوی و نواب

ـ ارتباط خط 7 با خطوط یک و دو متروی تهران (ارتباط با خط یک در میدان محمدیه و ارتباط با خط دو در شهید نواب صفوی) 

ـ وجود بازار و مراکز خرید متعدد در بخش جنوبی

ـ دسترسی ساکنان محدوده شمال غرب و جنوب شرق تهران به مترو 

طرح توسعه شمالی خط 7

طرح توسعه شمالی خط 7 از میدان بوستان به سمت غرب با عبور از دره فرحزاد تا شمال بزرگراه شهید باکری امتداد خواهد داشت. این مسیر شامل 5 کیلومتر تونل و سه ایستگاه در «انتهای شمالی بزرگراه اشرفی اصفهانی ـ تقاطع سیمون بولیوار»، «میدان دانشگاه آزاد» و «انتهای شمالی بزرگراه شهید باکری» است. 

مشخصات عمومی خط 7 متروی تهران

طول خط 27 کیلومتر (5 کیلومتر طرح توسعه) جمعاً 32 کیلومتر تعداد ایستگاه‌ها 22 عدد (3 ایستگاه طرح توسعه) جمعاً 25 ایستگاه

(تقاطع با خطوط دیگر): ارتباط با خط 1 (میدان محمدیه)، با خط 2 (شهید نواب صفوی)، با خط 3 (مهدیه)، با خط 4 (توحید) و با خط 6 (شهدای هفده شهریور و دانشگاه تربیت مدرس) 

عبور از زیر کلیه خطوط مترو شهر تهران با حداقل روباره ممکن. 

استفاده از دو دستگاه ماشین حفار مکانیزه برای اولین بار در شبکه متروی تهران

رعایت الزامات پدافند غیرعامل در طراحی برخی از ایستگاه‌ها

عبور از خیابان مولوی و گذر از بافت‌های تاریخی و فرسوده تهران

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول