اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی مطرح کرد

تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور گفت: صنایع‌دستی می‌تواند به عنوان یک محصول داخلی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد و موجب شکوفایی استعدادهای نسل جوان خواهد شد.

تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی؛ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم در دیدار مدیرکل و کارکنان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی ضمن تقدیر از تلاش‌های شبانه‌روزی کارکنان این اداره کل در راستای حفظ و صیانت از تاریخ و میراث این مرزو بوم از سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک نهاد فرهنگی یاد کرد.

وی عنوان کرد: تلاش برای حفظ و صیانت از فرهنگ غنی این کشور در برابر هجمه‌های فرهنگی دشمن باید از اهداف بزرگ تمام سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی باشد.

آل‌هاشم با تاکید بر بیانات مقام معظم رهبری در بحث اقتصاد مقاومتی ـ تولید و اشتغال، یادآور شد: گردشگری و صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و تولید در جامعه نقش موثری ایفا می‌کند. رونق گردشگری در کشور نشانگر امنیت آن کشور است و از لحاظ اقتصادی موجب ارزآوری و ایجاد اشتغال در تمام مشاغل مرتبط با بحث گردشگری خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر تولید محصولات داخلی با کیفیت در کشور گفت: صنایع‌دستی می‌تواند به عنوان یک محصول داخلی در رونق تولید، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری موثر باشد و موجب  شکوفایی استعدادهای نسل جوان خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان ضمن اشاره به اینکه کارکنان میراث فرهنگی حافظان و میراث‌بانان گذشتگان هستند، عنوان کرد: باید دست در دست هم با پیروی از بیانات مقام معظم رهبری در ارتقای فرهنگی کشورمان تلاش کنیم و امید دشمنان را ناامید سازیم.

در ابتدای این دیدار مرتضی آبدار، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به گستردگی فعالیت‌های این سازمان در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در سال 96 با توجه به شعار سال اقتصاد مقاومتی ـ تولید و اشتغال تمام همت و عزم خودمان را در راستای پیشبرد اهداف سازمان به ویژه در حوزه های گردشگری و صنایع دستی به کار گرفته ایم تا شاهد رونق اقتصادی و حرکت به سمت کاهش وابستگی به نفت باشیم.

وی گفت: در حوزه صنایع دستی 10 هاب صنایع دستی در شهرستان‌ها مشخص شده و 76 خانه روستایی برای آموزش هنرمندان صنایع‌دستی به منظور انجام فعالیت در این حوزه در نظر گرفته شده است و با تمام توان در راستای کیفی‌سازی و بازاریابی محصولات صنایع‌دستی هستیم.

آبدار در تشریح برنامه‌های تبریز 2018 یادآور شد: با توجه به تصویب این رویداد فراملی در هیأت وزیران و جلسات ستاد ملی به ریاست زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تشکیل شده و تمام برنامه‌های تدوین شده به دستگاه‌های ذی‌ربط ابلاغ شده است.

وی گفت: با توجه به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و پیشینه غنی تاریخی و فرهنگی باید بیش‌از‌پیش روی مباحث فرهنگی و داشته‌های تاریخی و مذهبی خود تلاش کنیم تا شاهد رونق گردشگری فرهنگی و مذهبی در سال‌های آتی باشیم.

 وی در  از تشکیل جلسه ستاد مشترک ملی و استانی بعد از ماه مبارک رمضان به میزبانی تبریز خبر داد.

انتهای پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول