اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خبر داد

تحویل بیش از 200 هزار تن گندم به مراکز خرید در گنبدکاووس/ بیش از 90 درصد برداشت گندم انجام شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس از تحویل بیش از 200 هزار تن محصول گندم از سوی کشاورزان به مراکز خرید این شهرستان خبر داد.

تحویل بیش از 200 هزار تن گندم به مراکز خرید در گنبدکاووس/ بیش از 90 درصد برداشت گندم انجام شد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، غلامعلی نورا صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران استان گلستان اظهار کرد: بیش از 200 هزار تن محصول گندم از سوی کشاورزان به مراکز خرید در شهرستان گنبدکاووس تحویل داده شد.

وی تصریح کرد: در فصل پایان برداشت دو محصول زراعی کلزا و جو هستیم که خوشبختانه این محصولات، عملکرد بسیار خوبی داشتند بویژه محصول کلزا از عملکرد بسیار مطلوبی در سطح شهرستان را شاهد بودیم.

* برداشت بیش از 90 درصد محصولات گندم در شهرستان گنبدکاووس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: بیش از 90 درصد برداشت گندم در شهرستان گنبدکاووس صورت گرفت و کشاورزان بیش از 200 هزار تن گندم را به مراکز خرید این شهرستان تحویل دادند.

نورا با اشاره به اینکه فصل کشت محصولات تابستانه در شهرستان گنبدکاووس آغاز شده است، خاطرنشان کرد: میزان مصرف و مدیریت آب در مزارع کشاورزی بسیار حائز اهمیت است و تمام کارشناسان معتقدند که کشاورزان از کشت شالی در مزارع خود جدا بپرهیزند.

وی تاکید کرد: کشت شالی در مزارع نیاز به آب مصرفی بالایی دارد و کشاورزان می‌توانند به جای استفاده از کشت شالی در مزارع به کشت پنبه، سویا، آفتابگردان که محصولات صنعتی است روی بیاورند.

*سورگوم نیاز آبی کمتری نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: کشاورزان می‌توانند به کشت محصولات علوفه‌ای از جمله محصولات سورگوم در مزارع خود بپردازند زیرا این محصول از عملکرد بسیار بالایی برخوردار است و همچنین نیاز آبی کمتری نسبت به سایر محصولات کشاورزی دارد.

نورا در خصوص کشت ماش در مزارع شهرستان گنبدکاووس گفت: در حبوبات نیز می‌توان کشاورزان را به کشت ماش ترغیب کرد و که از این محصول می‌توان در راستای کود سبز برای تقویت خاک استفاده کرد و همچنین به عنوان دانه برای مصرف مردم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

 انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول