اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

همدان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان خبر داد

كمك 10 ميليون ريالي 2 خير به جشنواره كتابخواني رضوي در همدان

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از كمك 10 ميليون ريالي دو فرد خير به جشنواره كتابخواني رضوي در همدان خبر داد.

كمك 10 ميليون ريالي 2 خير به جشنواره كتابخواني رضوي در همدان

سعید محبیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار کرد: این جشنواره در راستای ارتقای سرانه مطالعه در جامعه، از اوایل اردیبهشت ماه آغاز شده و تا خردادماه ادامه دارد.

وی مطالعه و کتابخوانی را در توسعه و پیشرفت کشور بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، با معرفی چهار کتاب «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی»، «چلچراغ شیراز»، «امام رضا(ع) و زندگی» و «بانوی ملکوت» برگزار می‌شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان با اشاره به اینکه این جشنواره در چند گروه سنی مختلف از کودک تا بزرگسالان در حال برگزاری است، گفت:‌ برنامه‌های قصه‌گویی، جمع‌خوانی و نشست کتابخوان در راستای برگزاری هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در کتابخانه‌های شهرستان همدان برگزار شده است.

وی با اهمیت به برگزاری این جشنواره در راستای ترویج فرهنگ رضوی و زندگی، سبک و سیره ائمه معصومین (ع)خاطرنشان کرد: به منظور ترغیب و تشویق کودکان و نوجوانان به کتابخوانی در این راستا توسط دو فرد خیر 10 میلیون ریال اهدا شده است.

محبیان با اشاره به کمک این خیرین در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در همدان، افزود:‌ از محل کمک‌ها جوایز غیرنقدی  برای تمام کتابخانه‌های شهرستان خریداری و ارسال شد تا به برترین‌ها اهدا شود.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه نقاشی از کتاب «10 قصه از امام رضا (ع) برای بچه ها» ویژه سه گروه سنی برگزار می‌شود و ما نیز  بر اساس این گروه سنی جوایز را خریداری و در اختیار کتابخانه‌ها قرار دادیم تا به برندگان اهدا شود.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان همدان از پیش‌بینی شرکت بالغ بر 2 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد و افزود:‌ تاکنون استقبال خوب بوده و در استان نیز پیش‌بینی شده 10 هزار در این جشنواره شرکت کنند.

وی  با اشاره به وجود دو کتابخانه روستایی در شهرستان همدان، گفت: در این شهرستان 25 کتابخانه عمومی نهادی و مشارکتی فعال است که از بین 18 کتابخانه نهادی، 2 کتابخانه روستایی هستند.

محبیان گفت:‌ بالغ بر 25 هزار نفر عضو فعال کتابخانه در شهرستان همدان هستند.

انتهای پیام/89026/ 20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول