اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خبر داد

کشت یک‌هزار هکتار پنبه بدون آتش‌زدن بقایای گیاهی در گنبدکاووس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس از کشت یک‌هزار هکتار پنبه بدون آتش‌زدن بقایای گیاهی در این شهرستان خبر داد.

کشت یک‌هزار هکتار پنبه بدون آتش‌زدن بقایای گیاهی در گنبدکاووس

غلامعلی نورا ظهر امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس از گرگان، اظهار کرد: در سال جاری قریب به یکهزار هکتار پنبه بدون آتش‌زدن بقایای گیاهی در شهرستان گنبدکاووس کشت شد.

وی تصریح کرد: در سال جاری قریب به یک‌هزار هکتار محصول پنبه بودن آنکه بقایای گیاهی آن را آتش بزنند و با استفاده از ادوات کم‌خاک‌ورز آماده و این کشت صورت گرفت.

* کشاورزی که بقایای گیاهی مزارع خود را آتش می‌زند مجرم شناخته می‌شود و با آنها برخورد خواهد شد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: یکی از بحث‌های اصلی سازمان جهادکشاورزی که بعد از برداشت محصولات کشاورزی که شاهد آن هستیم متاسفانه آتش‌زدن بقایای گیاهی در سطح مزارع است.

نورا اذعان کرد: آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع منجر به اثرات مخرب و سوئی بر روی محیط زیست خواهد گذاشت و همچنین باعث کاهش مواد آلی خاک خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس خاطرنشان کرد: کشاورزانی که بقایای گیاهی مزارع خود را آتش می‌زنند باید پاسخگو باشند زیرا در سال جاری این امر به عنوان یک قانون مصوب شده است و کشاورزی که بقایای گیاهی مزارع خود را آتش می‌زند مجرم شناخته می‌شود و با آنها برخورد خواهد شد.

* بیش از 50 هکتار از مزارع گندم در استان گلستان آتش گرفت

وی افزود: در سال جاری بیش از 50 هکتار از مزارع گندم در استان گلستان آتش گرفت و از بین رفت که این آتش‌سوزی به واسطه سهل‌انگاری برخی از افراد بود که منجر به زوال و نابودی مزارع گندم در استان گلستان شد.

نورا خاطرنشان کرد: خوشبختانه امسال در شهرستان گنبدکاووس، شاهد کاهش آتش زدن بقایای گیاهی نسبت به سال گذشته هستیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گنبدکاووس ابراز کرد: کشاورزان در راستای حفاظت از بقایای گیاهی در سطح مزارع خود به سمت کشاورزی حفاظتی روی بیاورند و از ادوات‌کم خاک‌ورز که در منطقه وجود دارد، استفاده کنند.

* سازمان جهادکشاورزی از کشاورزی حفاظتی و استفاده از ادوات کم‌خاک‌ورز حمایت می‌کند

نورا اذعان کرد: سازمان جهادکشاورزی از کشاورزی حفاظتی و استفاده از ادوات کم‌خاک‌ورز حمایت می‌کند و به کشاورزان توصیه می‌کنیم که از این ادوات در مزارع خود استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال آینده استفاده از ادوات کم‌خاک‌ورز توسعه پیدا کند تا شاهد گسترش و رشد بقایای گیاهی و روش‌های کم‌خاک‌ورز در سطح گنبدکاووس باشیم.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول